Zůstal bych u toho „jím proteče“
Předpokládám, že při cestovní rychlosti bude vliv sání menšinový,
poměrně slušně přesný výsledek bys měl dostat jen z průřezu motoru a
rychlosti letu (vzdušné).
0 Nominace Nahlásit |
z jakého průřezu?nechtěl jsi říci z průměru třeba vstupního nebo průměru kompresoru,potom část vzduchu který vstupuje do motoru ho jen obtéká kvůli chlazení takže toto nelze použít.ctělo by to někoho kdo o tom něco ví.
Ne, Chtěl jsem opravdu napsat z průřezu. Zjisti si průměr na vstupu
motoru (podle přední hranky ideálně) z toho si spočítej průřez vstupu,
vynásob rychlostí a dostaneš přibližně přesné 😉 množství vzduchu
které tím motorem proteče. A motor je celek, žádný vzduch jej neobtéká
kolem kvůli chlazení. Jde o dvouproudý motor. Tedy vzduch který ten motor
nabere je všechen stlačen dmychadlem na vstupu, část pak jde do kompresoru a
jádra turbíny, kde poslouží jako vzduch pro spalování, druhá část jde
okolo kde poslouží podobně jako vzduch procházející normální vrtulí
(v tomto případě tím vstupním dmychadlem)
Ano, pravděpodobně chladí jádro, ale není to hlavní účel toho
„druhého proudu“. A ptal ses kolik vzduchu proteče tím motorem, nikoli
kolik vzduchu proteče turbínou, či spalovací komorou…