Dobrý den, pracuji jako vedoucí skladu a řidič ve stavebninách již 12 let.Od začátku roku má firma problémy s placením výplaty dokonce jsem zjistil že neplatíani sociální a zdravotní, zaslechl jsem že firma bude končit koncem srpna a protože mi dluží zatím dvě výplaty což činí 40 000,–Kč čistého a na zdravotním a sociálním od začátku roku a tak se chci zeptat co můžu udělat abych dostal své peníze.Firma má pohledávky také u bank. Napadlo mně,občas vezu peníze na zboží, co by se stalo, kdybych ty peníze složil u advokáta a právní cestou začal řešit problémy s dlužící firmou.Předem moc děkuji za rychlou odpověď.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4851 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
To je opravdu nemilé, ale být vámi, začnu se poohlížet po jiném zaměstnání. Jestliže vám firma nezaplatila už za dva měsíce a nemáte od ní alespoň nějaký příslib, že to bude v tomto týdnu, máte ze zákona možnost podat okamžitou výpověď bez výpovědní lhůty. Jako vedoucí skladu byste se mohl uchytit rychle. Ukrást zboží zřejmě nebude právně v pořádku. Hodně štěstí.
Zdroj: http://aktualne.centrum.cz/finance/penize-a-investice/clanek.phtml?id=629358
0 Nominace Nahlásit |
S tou úložkou,je to trochu netradiční,ale dost riskantní řešení.Ale,kdo ví,přece jenom,jde o peníze.
0 Nominace Nahlásit |
Najednou chceš rychlou odpověď a přitom se v tom plácáš cca čvrt
roku. I když bys jako vedoucí skladu měl znát základy Zákoníku práce,
podmínkou jakýchkoliv kroků je nejprve poslat firmě písemnou výzvu
k výplatě zadržovaných mezd. Teprve potom lze uplatnit okamžitou
výpověď i s nárokem na 3měsíční odstupné.
Bez písemné výzvy by přisvojení firemních prostředků bylo posuzováno
jako defraudace.
Další možný krok je včasný podnět na místně příslušný Úřad
práce.
Jinak pojem zástavy v zákoně sice existuje, ale je podmíněn určitými
pravidly. Takže nejprve se zastavte u toho advokáta a ten vám řekne zda a
jak je to možné. Pokud byste to udělal obráceně, mohl byste se sám
vystavit stíhání.