Když jsem se kdysi v Německu podivovala, že nemusím inkaso z mýho účtu sama povolovat ve svojí bance, odvětila mi spolubydlící, že kdyby někdo inkasoval neoprávněně, zjistila bych to přece na výpisu, který ona kontroluje, zatímco já nikdy. U nás by to pochopitelně nemohlo fungovat, ale když se čím dál víc rojí „odčerpávači“ z účtů např. zneužitím karty na nesolidním eshopu, uvědomuju si, že bych to vlastně ani nemusela zjistit, nebo až po dlouhý době, protože občas zkontroluju zůstatky na účtech, ale historii ne, když k tomu nemam zvláštní důvod. Notifikace na pohyby nevim, jestli nabízej všechny moje banky, ale pípalo by mi to v jednom kuse, když mam i trvaláky mezi svými účty.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Alesh před 192 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ne, ale mám nastaveno oznámení o pohybu – na jednom účtu formou emailového oznámení, na druhém notifikací v aplikaci, takže se ihned dovím o platbě. Nevím, co to znamená „pípalo by to v jednom kuse“ – pokud platím kartou, tak pínutí pár sekund po platbě mi nevadí, a nekaretních plateb mám asi jen 30 za měsíc, z toho trvaláků ani ne deset, takže do není ani jednou za den …
0 Nominace Nahlásit |
Jestli výpisem rozumíš měsíční či nějakou jinou časovou sjetinu účtů, tak ty už řadu let nepotřebuji kontrolovat, protože tyhle věci řeším průběžně. Mám aplikaci, chodí mi notifikace o pohybech, pokud by se mi něco nepozdávalo, tak to hned zkontroluji. Případnému zneužití karty předcházím několika kroky 1) nemám vysoký limit, pokud potřebuji platit vyšší částku, zvýším si ho před platbou a pak zase snížím. 2) Obecně se snažím nemít na běžném účtu zbytečně vysoký zůstatek, zpravidla si tm po výplatě nechám to, co s drobnou rezervou budu ten měsíc potřebovat, zbytek přesunuji na spořicí účet s lepším úročením 3) pro platby na internetu používám Google pay, pokud to nejde, pak platbu standardní kartou použiji jen v případě, že se jedná o důvěryhodný obchod. Pokud tomu tak není, např. u čínských e-shopů, pak použiji jednorázovou platební kartu.
0 Nominace Nahlásit |
Namátkově, nepravidelně. Pokud uvidím nějakou vyšší podezřelou částku, pátrám. A protože mám jeden účet společný s manželkou, je to pátrání někdy docela záživné…
0 Nominace Nahlásit |
Nezlobte se, ale v dnešní době (internetové bankovnictv).
mi svými dotazy připadáte, jako DIVIZNA 😉
Banka si automaticky inkasuje, oproti Vašemu souhlasu (podpis) splátky
půjčky.
Inkaso na SIPO, lze zajistit povoleným limitem. Při navýšení plateb, klient
sám navýší povolený limit.
Tak je to možné s každou inkasní platbou, v závislosti, na
podmínkách
a poskytovaných službách, daného bankovního ústavu.
S tím, je každý klient seznámen.
Ve vlastním zájmu si vše přečte a má potřebné informace, smluvní
podmínky.
Pak „vím“ a nepotřebuji žádné informace od spolubydlící, nebo někoho
jiného.
Ty mám od banky, sjednané s bankou. Zadání trvalé platby/splátky, je pro
Vás
bezpečné a částku/limit nastavujete/určujete sama..
VÝPISY nepotřebuji, ani kontrolovat zpětně.
SLEDUJI přece, ve vlastním zájmu, pravidelně pohyby na účtu. Zda proběhly
veškeré platby, včetně trvalých. Táž je třeba mít k určitému datu na
účtu ostatek finančních prostředků,
aby platba, trvalý příkaz nebo inkaso, mohlo proběhnout.
0
před 192 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kontroluji nepravidelně, i když tam nemám kdovíjaký obnos. Jednou, před časem, kdy jsem ještě zadával příkazy písemně přes banku, ne přes internetové bankovnictví, jsem při kontrolu zjistil , že platbu, která měla být 1× za rok, slečna u přepážky omylem zaznačila jako platbu měsíční. Naštěstí jsem zrovna aktivoval interbanking a chybu včas objevil.
0
před 191 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak jednou týdně nebo v jednom kuse? 😉 Jak říkám: o většině plateb vím, protože proběhnou okamžite po nějakém úkonu. U jiných je to kontrola (třeba inkaso Spotify nebo Netflixu), které mi vyskočí něco mezi jednou týdně a v jednom kuse, samozřejmě bez pípnutí (notifikace jen pro SMS a Viber mám se zvukem, ostatní jen zobrazení).