Čtěte bibli pak korán, a poznáte rozdíl.
Anikitos: bůh ti žehnej ve čtení a o poznání.
Upravil/a: Hungalabunga
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 2038 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Netuším, kolik křesťanů věří, že že islám je stejný jako jiná náboženství. Proto stále mnozí na základě tradice očekávají, že čím víc budou muslimové zbožní, tím budou více míruumilovní a méně nebezpeční nesobeckosti.
Jenže zapomínají, že i islám je založený na jiných základech. Je založený na nenávisti,, zabíjení a nadřazování. Zvláště tehdy, když se jedinci ještě radikalizují.
"Známý český muslimský aktivista Mohamed Abbas si začal tapetovat facebookovou zeď citáty z Koránu.
Pravda přichází od Pána vašeho; kdo chce, ať věří, a kdo chce, ať nevěří! A věru jsme připravili pro nespravedlivé oheň, jenž hustým dýmem je obklopí. A poprosili o pomoc, bude jim pomoženo vodou podobnou kovu roztavenému, jež spálí tváře jejich. A jak odporný to nápoj a jak hnusné to místo pobytu!" To je citace z Koránu, pasáž 18:29."
Co z toho plyne?
Jasně – nevěřící zasluhují potrestat, když už ne v tomto životě, tak alespoň na soudný den. Patří jim to, protože nevěřit v Alláha je neomluvitelné. Alespoň v očích tak pravověrných muslimů, jako je pan Abbas." atd.
Co z toho plyne? Je „muslimské“ dobro, opravdu dobrem pro
„nemuslimy“?:
–
Vysvětelní biblického „Nezabiješ! je v odkazu. pod heslem "Nebudeš
zabíjet“. .
http://www.knihovna.net/KNIHA/0004_t.htm
Upravil/a: annas
4Kdo udělil odpovědi palec? Drap, paul1, Kelt, aliendrone
před 2038 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jaký rozdíl?
Co je dobro a co zlo??
@Kelt
Boží Desatero sice obsahuje „Nezabiješ“ zato v Bible je i mnoho
příkladů „Zabiješ.“ Bůh anebo spousta jeho následovníků vypadá ve
Starém Zákoně docela zmateně (hlavně s pojmem "Ne/zabiješ"").
Upravil/a: Anikitos
3Kdo udělil odpovědi palec? paul1, Kelt, aliendrone
před 2038 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To nejsou knihy na jeden večer, jako detektivka. Navíc je rozdíl, zda to
budeme číst chronologicky, nebo podle nějakého doporučeného návodu, jak
se to studuje na Teologické škole.
Je paradoxem, že Bible má jedno přikázání " Nezabiješ" a přitom kněží
požehnávají vojáky, kteří jdou zabíjet civilní nebo vojenské obyvatele
jiného státu.
3Kdo udělil odpovědi palec? paul1, Anikitos, aliendrone
před 2038 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
A proč si myslíš, že náboženství posiluje? Náboženství především OHLUPUJE, veškerá „síla“ pocházející „z vnitřního přesvědčení/víry“ je pouze iluzorní, jakkoliv díky ní lidé dokáží někdy dělat neuvěřitelné věci.
Pravda je, že „dobro“ (nebo „pravda a láska“) NIKDY nezvítězí, pokud „zlo“ je podpořeno pěstmi, meči, pendreky, samopaly apod. vymoženostmi. Pokud NENÍ, může být zlo „poraženo“, ale pouze zdánlivě, vrátí se z5 v jiném kabátě, to je jisté jako daně a smrt.
Proto také NAKONEC VŽDY zvítězí pragmatičtí „neznabozi“ (byť se třeba halasně boha dovolávají) a je jedno jakého, takže jakýpak Korán nebo Bible… ;) :D :D
0 Nominace Nahlásit |
Z odpovědi na mou předchozí otázku vyplynulo, že jsou tato dvě náboženství vedle sebe nesnesitelná. A bezvěrec je ještě horší než jinověrec. Tak že jestli zvítězí dobro, tak leda tak za nespočtu lidských obětí.
0 Nominace Nahlásit |
Nejen ateisté, ale všichni věřící mají nezabiješ přímo v zákonech (konkrétně § 140 trestního zákoníku 40/2009 Sb.) svého státu a nepotřebují k tomu vůbec žádné náboženství. Jakákoliv Bible nebo Korán je tomuto zákoníku podřízena ať už si věřící myslí co chtějí. Jinými slovy nezáleží na tom, stejně se musí všichni řídit zákony.
Upravil/a: anonym
0
před 2038 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ad Kelt,
žehnání nesouvisí s přikázáním Nezabiješ. Je třeba znát, jak zhělo původně, co znamenalo.. Vždy záleží na interpretaci.
Ale neznamená to, že zabíjení slchvaluji, ale snažím se pochopit význam.
http://www.knihovna.net/KNIHA/0004_t.htm
s tím požehnáním je to trochu jinak. Někdo se už na to ptal, vkládám odkaz na vysvětelní.
LNemůžeme se vyhnout otázce, která se často objevuje jako výtka církvi, totiž jak to bylo se žehnáním zbraní. I tady často dochází k ahistorickému posuzování a křivdám. Pro člověka 19. století je válka součástí života, velmoci vedou válečné konflikty, dochází k bojům v koloniích, ale také k revolucím a revoltám, jako byla Pařížská komuna uvnitř Evropy. Válečný konflikt před hrůzami první a druhé světové války není vnímán jako nelidské zlo, kterému se lidé a státy musejí jako morální povinnost za každou cenu vyhnout, ale jako „pokračování politiky jinými prostředky“, jako legitimní a morálně zdůvodnitelné prosazování či hájení vlastních státních zájmů a je povinností občana státu obětovat svůj život své vlasti a národu. Pokud se tedy církve všech vyznání modlí za své vojáky, za jejich životy a za úspěch v jejich boji, identifikují se se svým národem a chápou motivy jako legitimní. I v případě žehnání zbraní jde o žehnání „nástrojů“, které mají sloužit obraně vlasti a národa, a na prvním místě ochranné žehnání vojákům, kteří je budou obsluhovat. Pokud křesťanské církve a jejich elity selhaly, bylo to nedostatkem prozíravosti, že moderní válka bude mít jiné dimenze. To ale nevěděl nikdo. Určitě mohly uvnitř jednotlivých států více tlumit nacionalistické vášně a více volat po míru a smíření. Ve vypjaté atmosféře šovinistického štvaní na všech stranách by ale podobné snahy vyzněly jako další doklad křesťanské „nespolehlivosti“ a měkkosti, pokud jde o vztah ke svému národu a státu a hájení jeho zájmů" atd.
https://www.cirkev.cz/archiv/140628-t-petracek-k-nekterym-aspektum-prvni-svetove-valky
annas | 5913 | |
Drap | 4620 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1312 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |