Zdravím, chci se zeptat na banální a v čr všudypřítomnou situaci. Když přes inzerát koupím telefon (cena 4500kč), zaplatím přes účet, „firma“ mi tvrdí, že dodavatel má problémy a že se to řeší (už asi tři měsíce), vrátili mi prozatím 2000Kč a že jejich podmínky jsou takové a takové, a že mám vydržet, nebo pokud budu chtít objednávku stornovat tak přijdu kvůli storno poplatku o většinu peněz. Jestli vůbec má jít cenu na policii? zda to nějak vyřeší sama bez soudu? Jediný info mám číslo účtu a emailovou adresu. Jaký jsou šance a zda něco podobného někdo úspěšně vyřešil a já budu mít větší naději a raději na tu policii zajdu…
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? barnajka před 4924 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Na inzerát raději nic nekupovat
Do 5 tisíc je to jen přestupek (pokud nebylo poškozených víc).
0 Nominace Nahlásit |
Cca před čtvrtrokem jsem řešila podobnou situaci – jen ne s mobilem,
ale obuví. Běžně boty přes net nekupuju, ale tohle byly krásný značkový
tenisky – ve výprodeji jenom za pár stovek. Vzhledem k tomu, že prodejcem
byl e-shop (ne soukromá osoba), problémy jsem nečekala a do rizika šla.
Hahaha. Boty přišly za pár dní, ale vypadaly dost „jetě“ – špinavá
podrážka, ušmudlaný vršek. Zlatý potisk, který MĚL být na 80–90%
boty, byl skoro do posledního zbytku sloupaný. Boty okamžitě putovaly
zpátky, spolu s docela ostrým průvodním dopisem. Peníze nazpět jsem
dostala po víc než měsíci, aniž by se mnou prodejce jakkoliv komunikoval a
situaci vysvětlil. Budiž mu ale nakonec ke cti, že peníze opravdu vrátil a
neměl nejmenší snahu se vykrucovat. Jen myslím, že mi měl vrátit
i náklady na poštovný (150kč při objednání zboží, 70kč za
vrácení).
Dost jsem přemýšlela o strategii pro případ, že by pán shrábl nazpět
boty a k vrácení peněz se neměl. Velmi reálně jsem s touto variantou
počítala- pán zřejmě nebyl zrovna dvakrát charakter, já neměla jak
dokázat, že v odeslaným balíku jsem mu nazpátek opravdu vracela jeho
šmejdovský zboží a ne třeba cihlu. V případným sporu by to bylo
tvrzení proti tvrzení.
Kdyby se ale prodejce k vrácení peněz neměl, byla jsem rozhodnutá začít
vyhrožovat Sdružením obrany spotřebitele, příp. pořadem typu Černé
ovce, Občanské judo. Můžete svoje hrozby myslet vážně, ale taky vůbec
nemusíte – na tom nesejde. Hlavně působit nas*raně a odhodlaně – to
na podvodníčky zabírá. Mě tahle taktika pomohla už jednou :)
Ve vašem případě bych doporučila podobný postup – pokud jste za telefon
zaplatil, zboží nedostal a vzhledem k průtahům požádal o vrácení
částky, nevidím důvod, proč by vám zaplacenou sumu nemohli vrátit naráz
(jako jste ji VY naráz zaplatil) – a museli ji takhle kouskovat. Svádět
průtahy na (pro vás) nevýhodný storno poplatek, mi z jejich strany přijde
jako pokus o natahování „kauzy“ a snaha získat čas. Pokud se ošívají
jejich obchodními podmínkami, doporučuju si je ještě jednou důkladně
proštudovat. Jestli totiž mají pravdu a vy jste uzavřením smlouvy na jejich
podmínky přistoupil, jsou teď v právu a vám nezbývá než čekat a doufat
(doufat a čekat). Pokud byste komplet všechny peníze nedostal zpátky ani po
uplynutí doby stanovené v obchodních podmínkách, další řešení bude
zřejmě na vás. Jak psal Michal Kole – do 5000kč se jedná jenom
o přestupek, od policie asi příliš velkou pomoc nečekejte. Mám takový
blbý pocit, že právě s tímhle většina drobných untrvasrmanů počítá
:( Na vašem místě bych se pak opravdu nezdráhala nasadit těžší kalibr a
trošku si zavyhrožovat. Přesně v duchu hesla: jak ty ke mně, tak já
k tobě. Aneb Na hrubý pytel, hrubá záplata 😉
Případně se s dotazem obraťte přímo na Sdružení obrany
spotřebitelů – na jejich webu najdete mj. i elektronickou poradnu. Adresa
je www.spotrebitele.info
Držím palce, ať všechno dobře dopadne a dostanete svoje peníze zpátky
0 Nominace Nahlásit |
Pokud budou lidé takto nakupovat, tak podvodníkům pšenka pokvete. Absolutně nenakupovat.
0
před 4921 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek