Ústavní soud Polské republiky rozhodl, zakládající Smlouvy EU odporují
Polské Ústavě právo EU není nadřazeno nad Polskem, rovněž tím není
předání Polské suverenity EU.
Dle mého názoru je to v rozporu když Lisabonská smlouva zavedla
většinové hlasování.
Je to spíše otázka pro občany starší nad 35 let kteří si zajisté při
volbě začlenění do EU v roce 2004 prostudovali Smlouvy EU rovněž
Lisabonskou smlouvu.
Pro puntičkáře nechť se nestarám o Polsko jsem občanem EU a podobná
situace může nastat i v ČR.
Zajímavá 0 před 1191 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
0 Nominace Nahlásit |
Otázka suverenity a aplikační přednosti práva EU byla judikaturou
detailně vyřešena již před rokem 2004. Většina zásadní judikatury,
určující fungování práva EU, pochází z 2. poloviny 20. století.
Polskem diskutovaná zásada přímého účinku práva EU byla popsána
v případu Van Gend en Loos z roku 1963. Tudíž je tato záležitost
postavena na jisto již více než 50 let!
Ze strany Polska se jedná o divadlo pro domácí publikum. Na evropské půdě
totiž závěry polského soudu nemohou obstát. Jeden kontroverzní nález
polského soudu NEMÁ takovou právní sílu (pro puntičkáře: nikoliv
v právním slova smyslu) jako ustálená judikatura Evropského soudního
dvora.
Ve zkratce:
>Právo EU má aplikační přednost před vnitrostátním právním řádem.
Právníci by ještě namítali, že celá tahle diskuze ztrácí smysl,
protože aplikační přednost a nadřazenost jsou dvě odlišné věci, a
žádná nadřazenost zde není. Jenže to už skutečně lidem
nevysvětlíte.
>Judikatura členských zemí obecně dovozuje, že aplikační přednost se
nevztahuje na „materiální ohnisko ústavy“ – tedy články Ústavy,
zabývající se demokratickým zřízením členského státu a jeho vlastní
existence. U nás to je nějakých prvních 8 článků Ústavy.
Aplikační přednost je tedy taková:
Materiální ohnisko Ústavy – Právo EU (nařízení, směrnice,
doporučení) – mezinárodní smlouvy kterými je ČR vázaná –
Ústava – zbytek právního řádu ČR
>Pokud nějaká země brečí a chce vystoupit (což Polsko nikdy neudělá,
protože jsou totálně chudý, a dostávají rance peněz z EU, víc než
ČR), tak aktivuje čl. 50 SEU a vystoupí. Článek 50 je důkazem státní
suverenity. Kdyby stát ztratil suverenitu, tak by přeci nikdy nemohl z EU
vystoupit, nemohl by o sobě rozhodovat. Brexit je důkazem zachování
státní suverenity v EU (Britové zase víc platili než kolik dostávali,
všechny západní země posílají peníze do ČR a Polska, v zásadě nic
z toho nemají, a ČR a Polsko ještě brblají – nevděk světu
vládne – respektive na voliče těchto zemí funguje anti-EU rétorika,
protože tito lidé o EU nic nevědí, slyší jen lži politiků. Britové
přestali platit, ale jsou dnes stejně v háji protože si špatně nastavili
smlouvy s kontinentem, resp. debilně omezili pracovní víza, teď se diví
že nejsou lidi, budou muset zdražovat aby mohli lidem nabídnout vyšší
mzdy – nojo, ale zdražování od Brexitu nikdo nechtěl- polovina lidí
v UK co chtěla zůstat v EU teď bude naštvaná, a ta druhá polovina
zjistí, co to udělali.)
0 Nominace Nahlásit |
Pravda. Stejně tak německý Ústavní soud zveřejnil nález, že evropské právo porušuje německou ústavu. Až budu u PC, dám link.
Upravil/a: Ametyst
0
před 1190 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek