MARIE MAGDALENA.
Také z evangelií se dovídáme, že Marie Magdalena byla nejvěrnější z věrných, která stála pod křížem na Golgotě. Později to byla ona, která byla svědkem zmrtvýchvstání Ježíše a jako první tuto novinu zvěstovala apoštolům. Jí jako první se Kristus zjevil a vlastně Marie Magdalena byla tou, která u apoštolů – zdrcených smrtí své Mistra – posilovala jejich víru a naději. Marie Magdalena je vedle Marie – Matky Boží jedinou ženou uváděnou ve všech čtyřech církvi uznaných evangeliích.
Podle uváděných nezávislých badatelů mohla být Marie Magdalena nejen žákyní Ježíšovou, ale také jeho manželkou a patrně i matkou jeho dítěte. V církvi uznávaných evangeliích o tom žádná zmínka není, ovšem v jiných apokryfech, zvláště v dokumentech nalezených v roce 1945 v Nag Hammadi v Egyptě, které představují soubor gnostických textů z počátků křesťanství, nalézáme informace na téma blízkého svazku mezi Ježíšem a Marií Magdalenou. Ježíš ji nazývá svojí přítelkyní a – jak se uvádí – často ji líbá na ústa, což u ostatních učedníků vyvolávalo jistou závist, a to především u ambiciózního Petra.
Můžeme také předpokládat, že právě už tito současníci Ježíšovi, rivalizující o přízeň Mistra, použili od věků nejsnadnější způsob ponížení ženy a Marii Magdalenu označili za děvku. Kromě toho existuje také hypotéza, že Ježíš a Magdalena byli spojeni dávným kultem Velké Bohyně a tím i s obřady plodnosti, které se pořádaly na počest této bohyně. Pro nezasvěcené a tudíž patrně i mnohé apoštoly, takové obřady mohly představovat něco velice nemravného a nepřístojného.
Skutečnost, že Ježíš pravděpodobně žil v manželském svazku, podporuje fakt, že v Izraeli té doby žádný dospělý Žid nemohl žít bez „zákonité“ manželky. Celibát byl v tehdejších časech považován za hřích. A navíc, jestliže Ježíš byl oslovován rabi, jakožto duchovní představitel jisté komunity, je nemyslitelné, že by žil „ve hříchu“. Je tudíž téměř jisté, že musel mít manželku. Také evangelijní popis svatební události v Káni Galilejské, kde měl Ježíš uskutečnit první zázrak, napovídá, že šlo o vlastní Ježíšovu svatbu. Zázrak spočíval v proměně vody ve víno, a to ve chvíli, kdy už se vína nedostávalo. Povinnost postarat se o dostatek vína pro svatebčany náležela vždy ženichovi, nikoli svatebnímu hostu, za jakého je – podle učení církve – Ježíš v tomto příběhu považován.
0 Nominace Nahlásit |
I Marta Kubišová o ní zpívá jako o hřešící Magdaléně. Je patronkou nejstaršího řemesla. V duchu možná byla nevěstkou, ale setkání s Ježíšem ji napravilo. Někde se ovšem píše, že byla v nejvyšším kruhu a že byla apoštolem apoštolů. Její pravou identitu, ale moc neznáme.
JAN 19:25 U Ježíšova kříže stály jeho matka a sestra jeho matky, Marie Kleofášova a Marie Magdalská.
Také se nemusela jmenovat Marie z Magdaly. Ano, v Bibli se píše o krajině Magdalské a o městě Magdalu, ale MaGDal (v hebrejštině) znamená věž, vznešenost, výšku. Mohla být tedy i Marie Vznešená.
Marie Magdalská stála po boku Ježíše od počátku jeho učení. Ona stála s jeho matkou pod křížem, ona našla odvalený kámen a řekla apoštolům, že je jeho tělo pryč a ona kupovala vonnou mast. V Bibli ovšem není zmínka o tom jestli byla vdaná, svobodná nebo vdova. Vědci si ale myslí, že byla svobodná jinak by přeci nesla jméno svého muže.
0 Nominace Nahlásit |
Svatá Marie Magdalena (česky také Máří Magdaléna) byla dle podání Nového zákona i apokryfů učednicí Ježíše Krista. V moha církvích je uctívána jako světice.
zbytek zde
http://cs.wikipedia.org/wiki/Marie_Magdalena
0 Nominace Nahlásit |
Kdo přesně byla Marie (Máří) Magdaléna se asi dnes dovíme sotva.
Víme o ní, že byla jednou s žen, které chodily s Ježíšem a jeho
učedníky během jeho putování a služby. Nebyla jediná, žen v bylo
v této skupině podstatně více, některé ani neznáme jménem. Marie
Magdaléna je ale jednou z nejnápadnějších.
Údajně to byla dříve prostitutka a často bývá ztotožňována s ženou,
kterou Ježíš zachránil před ukamenováním a z tou, která mu přišla
umýt nohy a otírat do vlastních vlasů. Zda se jedná o stejnou postavu či
nikoliv, o tom se thologové přou.
Apoštolkou se nikdy nestala, stejně, jako tuto pozici nedostala žádná
s žen z Ježíšovy skupiny. Z bible ani nelze vyčíst, že by měla
nějaké výsadní postavení. Toho se zřejmě dostávalo jen apoštolu Janovi
a možnuá ještě Petrovi.
Tvrzení, že byla Ježíšovou družkou, je dle mého názoru, spíše
absurdním výplodem našeho moderního myšlení těch, kteří kromě snahy
Ježíše „polidštit“ za každou cenu, neznají ani dobové
souvislosti.
V té době nebyly volné vztahy, vzniklé z pouhých sympatií příliš
běžné. Ačkoliv se mohli ti dva velmi upřímně milovat, šlo více
o dohodu mezi partnery a jejich rodiči. O volném sexuálním poměru ani
nemluvě. U postavy jako byl Ježíš by to nejspíš neuniklo pozornosti,
zvlášť kdyby takový poměr udržoval s bývalou prostitutkou. Oba by
nejspíš skončili ukamenováním.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4652 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1663 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1426 | |
quentos | 1424 | |
elkon | 1336 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |