Jeden z testů, co jsem dala svým dětem jako přípravu na testy
(použité testy z jiných gymnázií) zněl takto:
Doplň řadu:
1,3,6,5,10,7,X,Y
Co je X a Y?
Nic mne dneska nenapadá ☹
Doplňuji:
Add Emilie: Možná jsem úplný pitomec, podobné řešení mi nabízela dcera,
nejdřív to násobení dvojkou a pak zase nějaké odčítání jedničkou a
násobení dvojkou… ta tvrdila že tam patří 13 a 15.. a mně to prostě
nesedí… Řada je řada, když má pravidla nějak to by musela pak
pokračovat dle těchto pravidel, ne? a pak se střídat pravidla třeba po
6 číslech?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? mosoj před 5349 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
tak já bych to doplnil takto:
1–3–6–5–10–7–13–9
střídají se dvě řady
0 Nominace Nahlásit |
X, Y, jsou další pokračující čísla, která má žák doplnit, mě ychází 9 a 11, ale nejsem si jistá.
0
před 5349 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Teď mě trochu popostrčila odpověď slečny Kostík. Myslím, že x = 14 a y = 9.
Jenom jestli to vysvětlím:
1 +dvě= 3 xdvě= 6 tři+dvě= 5 xdvě= 10 pět+dvě= 7 xdvě= 14 sedm+dvě= 9
Zmatené, co? Ale myslím, že tentokrát je to dobře.
Tedy, z těch našich vnuků budou asi Einsteini nebo se zblázní ještě
před maturitou.
Ano, Mosoj má určitě pravdu. Je to jednoduché a přiměřené páťákům. Nevím kam jsem koukala, že jsem to neviděla.
0
před 5349 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
My bychom se také rádi dozvěděli správnou odpověď…
add Q: Podobné úkoly mívají v jedné řadě více posloupností a každá posloupnost má svoji logiku. Já to vidím tak, jak jsem to zapsala. Třeba se mýlím a za chvíli se ozve někdo s jiným pohledem. Ráda bych se dověděla správné řešení.
annas | 5284 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2620 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1345 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1059 | |
Kelt | 1003 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |