Indicky násobí v našich školách převážně děti, které se matematiku učí metodou prof. Hejného.
Máte-li zájem podívat se na jiný způsob násobení, než jsem se učili, věnujte videu čas video 2:38 min.
Řekla bych, že to mají Indové dobře vymyšlené.
https://www.youtube.com/watch?v=c5B8darzr_I
–
Odkaz, který vložil Raibek, se týká činského násobení. Mně se zdá
složitý. Zřejmě zvyk je železná košile.
U indického násobení se používá „tabulkový způsob.“
Např. http://notysek0.webnode.cz/matematika/matematicka-prostredi/
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 12Pro koho je otázka zajímavá? vagra, johana 56, pusinka50, Drap, redy, briketka10, JájsemRaibek, zjentek, gagaga, gecco, Anemone, Anikitos před 2835 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Pro mě je nejjednodušší způsob násobení po „staru“, co jsem se učila ve škole. Např. 135 × 25= sepsat pod sebe 2× 5, 2×3, 2×1 a posunout o místo násobení pětkou (z 25-ti), tj. 5×5, 5×3, 5×1, a sečíst. Z ukázek na videu (od tebe i od „Raibeka“ jsem voĺako zmetená.:-)
Doplnění:
dle příkladu 26×7 – počítám 7×6 (=42).
Pod příklad napíši 2 a 4 (čtyřku) Z VÝPOČTU přičtu k dalšímu
násobení 7×2 (= 14+4)
Vyjde 182.
Čili: 26×7 = (7×6 zapíši 2 a přičtu čtyři k násobení dalšímu
7×2)
2 – (7×2 = 14 + ty přičtené 4)
18 – (2×7 + 4)
= 182
Ostatní počty mi přijdou zbytečně moc složité, nějaké kreslení mezičar, brrrr
Upravil/a: pusinka50
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?annas Nahlásit |
Zajímavé to je. Jiný kraj jiný mrav. Já osobně zůstanu raději u klasiky, kterou mne učili ve škole. Bohužel znalosti běžné matematiky jsou i u dnešních středoškoláků přinejmenším zvláštní. Přesvědčil jsem se již několikrát v poslední době, že spočítat kolik se má vrátit např při platbě 57 kč na stovku je pro ně bez kalkulačky téměř neřešitelný problém.
0 Nominace Nahlásit |
Možnámají dobře vymyšlené, ale stále je nutné pamatovat které
číslo kterým.
Já zase viděl násobení pomocí šikmých čar, kde není nutné pamatovat
které číslo kterým.
A zde je ukázka: https://www.youtube.com/watch?v=T_R3btalKeE
0 Nominace Nahlásit |
Pravděpodobně v tom nejsou zajedno ani pedagogové sami. Takže laik se může vyjádřit těžko, možná ani Chandraskhar. Osobně mi ten způsob přijde zbytečně složitý a pomalý. Vše ukáže čas a zkušenosti.
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Jen graficky trochu jiný zápis stále téhož… v podstatě v tom nevidím žádný rozdíl. Krom estetického.
0 Nominace Nahlásit |
Líbí se mi Pusinčino násobení.
Já bych spočítala: 6 × 7 = 42
a přičetla ke 140 → 26 ×7 = 182
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2650 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1357 | |
led | 1354 | |
aliendrone | 1180 | |
zjentek | 1077 | |
Kelt | 1013 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |