Jsem student a mám práci na dohodu (brigádu) v oboru security.
Mám domluvených pár dní každý týden (většinou 2 po sobě jdoucí dny jednou za týden). Pracovní doba je tam od 7:00 do 22:00, jelikož zrovna dělám v nejmenovaném obchodním řetězci.
Chtěl bych se zeptat na maximální počet pracovních hodin za den daných zákonem, jelikož se mně zdá pracovní doba šíleně dlouhá a jsou tam pouze 2 přestávky, kdy každá má 30 min.
Dále tuto práci musím vykonávat ve stoje, takže je to pořádný záhul na nohy a hlavně záda a někdy je to opravdu nesnestitelné.
Jsou to sice „jen“ 2 dny, ale vyjde to často tak, že 1. den tam je člověk od 7:00 do 22:00 (nepočítám 10minutové přesčasy, co tam musí člověk strávit čekáním na odchod posledního zákazníka a zavření všech vchodů) a 2. den to stejné, s tím, že po 1. dnu jdu spát nejdřív ve 23:00 a vstávat musím v 5:30, a to za předpokladu, že stihnu spoje tam i zpět na byt.
Zákoníkem práce jsem se trochu probíral, ale nevím, zda jsem tam všechno pochopil dobře, proto prosím o vaši odpověď či interpretaci a nikoliv o odkaz na zákoník.
Děkuji za každou odpověď.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, ivzez, zzzzz před 3169 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
V případě práce na dohodu neplatí pro zaměstnance např. ustanovení o odstupném, dovolené apod. Dále pro něj neplatí ustanovení týkající se pracovní doby a doby odpočinku, výkon práce však v tomto případě nesmí přesáhnout 12 hodin během 24 hodin po sobě jdoucích. Pokud tedy chápu Vaši situaci správně, dochází ze strany Vašeho zaměstnavatele k porušování zákoníku práce.
0 Nominace Nahlásit |
Jak moc tu práci potřebuješ?
Pokud ne, můžeš si stěžovat a jít jinam.
Pokud ano, buď se s tím smířit a průběžně hledej lepší.
2Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, Hans51
před 3169 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím s Hansem51:
Délka pracovní směny nesmí přesáhnout 12 hodin.
Podle mne by i v případě dohody neměla být přestávka