Bylo by to vhodné. Zejména s ohledem na rozvoj osobnosti. Připadá mi to u ZŠ v současnosti jako větší problém než získané vědomosti.
0 Nominace Nahlásit |
Kdysi bývalo naše školství na vysoké úrovni a bývalo dáváno v Evropě za vzor. Po r. 1989 šlo školství ke dnu a dnes je to bída.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, zcela zásadně překopat. Nejen CO se učí (to by se taky mělo celkově přehodnotit), ale taky především JAK. Protože systém vzdělávání, přístup škol/učitelů a systém hodnocení jsou vesměs nefunkční a téměř zbytečné. Státní SŠ a ZŠ (nejen) v Česku jsou na tom vesměs špatně.
0 Nominace Nahlásit |
Podle mě je víceméně v pořádku. Některý věci se určitě není potřeba učit, např. pamatuju, jak jsme na ZŠ velmi podrobně museli ovládat rozmnožování apod. jednobuněčných organizmů, zatímco o finanční gramotnosti apod. jsme se učili až na střední, nicméně to bylo před 20 lety a myslim, že dneska už právě tyhle věci školy začleňujou víc a víc, přičemž na anatomii slimáků pak zbyde logicky míň prostoru.
Co se mi nicméně nelíbilo, byla potřeba odříkávat věci doslovně zpaměti, zejména „zákonů“ v matice a fyzice, a taky nucení do čtení, který ale podle všech studií má skutečně blahodárnej efekt na vývoj mozku, takže jim to asi zazlívat nemůžu. Co bylo dál strašný bylo psaní písemek z informatiky na papír, kdy jsme museli zpaměti popisovat, jak bysme něco udělali, ale to byla spíš úchylka onoho pedantskýho učitele, než norma.
Dál mě celou školní docházku trápila moje neschopnost psát čitelně, což vedlo ke škrtání nečitelnýho v písemce, nutnosti dvakrát přepisovat písemku, nebo už v první třídě opisování písanky možná pošestý celou přestávku, protože s tím, co jsem odevzdala v hodiněm, učitelka nebyla spokojená. Na střední to naštěstí aspoň u domácích úkolů a maturity vyřešila klávesnice, když jsem v 19 letech pro účely maturity konečně dostala potvrzení o dysgrafii.
Upravil/a: Syd
1Kdo udělil odpovědi palec? cappuccino
před 368 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tato otázka je velmi subjektivní a závisí na jednotlivých zkušenostech a názorech. Jakákoli debata o reformě vzdělávacího systému by měla zahrnovat širokou škálu názorů a perspektiv, včetně těch od studentů, rodičů, učitelů, pedagogů a politiků. Jsou zde také mnohé faktory, které je třeba vzít v úvahu, jako je například financování škol, učební plány, učitelské platy a pracovní podmínky a standardy hodnocení a testování.
Mnoho lidí argumentuje, že stávající vzdělávací systémy jsou zastaralé a neodrážejí potřeby moderního světa. Například, tradiční model „síta a pytel“, kde je studentům jednoduše předkládána informace, aniž by jim bylo vysvětleno, jak tuto informaci použít nebo jak se učit, je často kritizován.
Nicméně jakákoli reforma by měla být provedena opatrně a s ohledem na potřeby všech zúčastněných stran. Navíc je důležité pochopit, že školy nejsou jediné místo, kde se učení odehrává a že je třeba posílit role rodičů, komunity a samotných studentů v procesu vzdělávání.
V každém případě by základním cílem všech snah o změnu vzdělávacího systému mělo být zajištění kvalitního vzdělání pro všechny studenty, nezávisle na jejich socioekonomickém postavení.
0
před 369 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Coby osvícený magickou a jasnou září celého Vesmíru ti také jasně odpovím. Nechápu otázku, dle jednotlivců do systému plně zařazených bude tento VŽDY V NAPROSTÉM/NEJLEPŠÍM pořádku a to napříč všemi možnými i nemožnými (známými i neznámými) režimy, nakonec systém z těchto jednotlivců sestává, systém má za cíl v důsledku systémově začlenit všechny, čili kde/v kom/ v čem je vlastně problém… Přece vše je zde jen o osobním přesvědčení jednotlivců, Z KTERÝCH SYSTÉM SESTÁVÁ (!!!), přesvědč vola že má koule a máme zde vola s koulemi, žádný problém, takže o čem že je vlastně otázka (?), nevím, možná zde jde o jakousi „sci-fi“ otázku položenou na dosud neexistujících předpokladech (?), nevím, netuším. 🤷♂️🤷♂️🤷♂️
(Odpovědi hledej v ALTERNATIVĚ, systém obejdi s velikým respektem, pozor na všechny, které systém naučil, čemu je naučil, neboť tito všichni, sami, bez pomoci matky přírody, bez drancování, jen svou vlastní vůlí, nedokáží ani malinkaté prd, ani zbla. Děkuju.)
0
před 368 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zcela nepochybně by se měly zásadně změnit osnovy. Děti se ve školách učí extrémní množství zastaralých informací pro současný život naprosto nepotřebných a naopak. Je otřesné, že ze středních škol vycházejí maturanti, kteří neovládají psaní všemi deseti, neumějí řídit auto, neznají základní právní předpisy, neumějí přečist a sestavit smlouvu, koupit a prodat nemovitost nebo auto, založit a vést živnost, podat daňové přiznání a nemají další znalosti zcela nezbytné pro praktický život.
0
před 368 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek