Avatar uživatele
Mravenec

Měly by dle vás útvary policie více stíhat přestupky a prohřešky cyklistů? Například jízda po chodníku, na červenou,…

Je to lahoda, když jdete po chodníku s dítětem a za zády vám proletí cyklista, přičemž zvoní jako o závod.
Nebo nesplnění povinné výbavy kola dle prováděcí vyhlášky č. 341/2014, přílohy č. 12c? (Bez blatníků, odrazek, světel…)
Samozřejmě také alkohol u cyklistů! Nezdá se Vám také, že cyklisté si dělají podstatně více co chtějí, než řidiči motorových vozidel?

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Kazatel, Ametyst, Filip84 před 779 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
da ny

Jiná odpověď.

Je mi to jedno.
Věřím, že mne takový cyklista, koloběžka ani skejt nesrazí a že se mu nepřimotám do cesty ;D
„Policajti“ nemohou stát na každém chodníku/přechodu. Ani policie městská.
Těch státních je málo/nedostatek. Povinností mají příliš mnoho. Střídají se na hranicích. Hlídají do prosince politiky v Praze. Služby jsou náročné. Celou noc jezdí autem sem a tam (sice ve 2, ale řídit musí jen jeden z nich). Hádají se s feťáky, opilci, s bezdomovci. Běhají do obchodních domů pro zloděje (dnes i potravin). A ti mají zrovna ty nižší platy (SŠ opět berou i bez maturity, spisy podle toho vypadají ;)).

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Jiná odpověď.

Přestupky by se měly trestat u všech tak, jak ukládá zákon. Stíhat více znamená že bys chtěl trestat více, než je možné podle zákona?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Jiná odpověď.

Přiměřeně. Bohužel zdravý rozum se odstěhoval do Humpolce (doufám že alespoň tam ho trochu zůstalo) a je problém definovat co je to „přiměřeně“. Neřešil bych malé děti na chodníku. Ohrožování a omezování chodců na chodníku „závodníkem“ klidně. U kol blatníky a světla? Za hezkého počasí a v poledne je mi to celkem jedno. Za deště a v noci samozřejmě sejmout. (teď je spousta příslušenství volně sundavací – např. světla s akumulátory). Ale u cyklistů bych řešil i další problém: Silné světlo namířené proti řidičům. Zažil jsem takové, co skoro oslňovalo i za bílého dne. Stejně tak někteří motorkáři mají tendenci svítit dálkovýma furt… Hodnotil bych podle stupně nebezpečnosti. Ale opravdu by to chtělo aby na to někdo dohlédl. Jako řidič už jsem v noci neosvětlených cyklistů potkal docela dost ☹

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

Ano, zaslouží si represi.

To se mi nezdá, je to fakt. Lépe se přece buzerují řidiči motorových vozidel, mají přece SPZ a vozí sebou povinně plno dokladů. Snadná kořist.

Upravil/a: Ametyst

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aevul

Ano, zaslouží si represi.

Stejná práva a povinnosti pro všechny. Nechápu, proč tito účastníci silničního provozu jsou tak málo stíháni, přitom pro chodce představují stejné riziko, jako auto (a auta obvykle nejezdí po chodníku).

Mimochodem, osobně bych zavedl „dálniční známky“ i pro cyklisty. Ono budování cyklostezek taky něco stojí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
paul1

Jiná odpověď.

Kontrolovat by to měli. Mně se nedávno stalo, že jsem dostal napomenutí za jízdu po přechodě pro chodce, přitom široko daleko nikoho nikde, žádní chodci, jen ten policajt se tam znenadání objevil. Ale měl pravdu, byl jsem línej sesednout a přejít vedle kola.

Upravil/a: paul1

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jan Kunčar

Ano, zaslouží si represi.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Porkman

Ano, zaslouží si represi.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Filip84

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
aevul

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
aevul

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
Filip84

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
aevul

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
Mravenec

Drap, mám na mysli přesně to, jak bylo mnou psáno. Když se nestíhá vůbec, chci stíhat více.
Proč se nestíhá? – Většina policistů (vyjma těch dopravních) nezná zákon 361/2000 Sb. tak dobře, aby mohli stíhat cyklisty za „banální“ prohřešky.
Dále také se s cyklistou nechtějí hádat, protože agresivní jezdec po chodníku zvonící na chodce jistě nebude souhlasit se zjištěným stavem věci, či uložením pokuty a její výší.

Více stíhat = více se zaměřit na jejich dodržování zákona, i za pomoci represe.

Avatar uživatele
da ny

@ Mravenec
„… více stíhat přestupky a prohřešky cyklistů?“
Slovo více“ nemá ve Vaší otázce jednoznačný význam. Může sice znamenat „častěji“, „pravidelně“, ale také udělovat vyšší pokuty.
Věřte, že někteří policisté číhají na každého provinuilce a udělují pokuty s radostí. Bede je k tomu finanční motivace (odměny).
Jiným se příčí „buzerovat“ věčně kidi, na každém rohu/chodníku.
S bezohlednými sobci, sotva kdo něco udělá. 3× ho chytí za volantem bez řidičského průkazu. Mnohdy pod vlivem alkoholu, vybr6ďuje na silnici řidičky, baví se. Dokud někoho nezabije, žádný policista ani pokuta s ním nehne……

Avatar uživatele
Mravenec

Častěji i vyšší pokuty. (Ne vyšší než dovoluje zákon) To tím bylo myšleno.
I sobec nemá bezednou peněženku.

Avatar uživatele
da ny

A s blbcem těžko někdo hne. Mladice jede po chodníku, aby nedostala pokutu, protože nemá helmu….! Tak jede spěchajíc po chodníku a nervozně zvoní na každého chodce i s kočárky….

Avatar uživatele
da ny

Ty chodníky se sotva uhlídají. U nás je městská policie líná stát i v parku, kde je několik chodníků, jeden je cyklostezka. Přes zákaz( dopravní značka), jezdí cyklisté – sportovci po všech.
A ty pokuty by právě podle zákona musely být velmi vysoké.
Chudák po chodnících jezdí zřídka, často nemá na čem ;D Počítá každou stovku a 500 Kč pokuty by byla tragedií. Pro některé je to, jako pro mne 50 či 5 Kč.

Avatar uživatele
Filip84

Mravenec: Ty, ono je to trošku složitější (teda alespoň u nás).

Kde chceš ty cyklisty realisovat? No, ano, nejlépe na cyklostezce, že, je ta na to vhodné místo, nehrozí, že vás sejme při kontrole kamion atp. No, dobře, ale k tomu, abys mohl cyklisty realisovat na cyklostezce, potřebuješ kola pro „kluky“. A mundůry, nemůžou jezdit na kole v tesilkách a brigadýrce.

Takže, na KRP někdo rozhodl (ty, ale to už je tak deset roků!), že když je, jako, cyklostezka, tak že kluci budou jezdit na kolech po cyklostezce, domlouvat, a časem i realisovat cyklisty. Tak erár dodal kola, dvě.

No, ano, erár dodal kola, ale aby mohl příslušník na kole jet, tak 1. musí mít na to školení a 2. musí vyfasovat erár a helmu.

Tak se objednával mundůr a helmy, protože bez mundůru a helmy nejde udělat školení. Helmy došly, mundůr nebyl. Protože nebyl mundůr, nešlo udělat školení, a protože nešlo udělat školení, nemohli kluci vyjet na kolech na cyklostezku, a tak kola ležela ve skladu.

Kola ležela ve skladu dva roky, tři roky, a pořád nebyl mundůr. On, totiž, žádný centrální cyklo mundůr neexistuje, to si musí nechat každé KRP našít samo. Ano, ale aby si mohlo KRP nechat našít mundůr tak 1. musí být na to prachy, 2. musí se udělat výběrové řízení, protože veřejná zakázka a 3. bude to trvat.

První nebyly prachy, tak ta kola ležela, už tak čtyři roky, ve skladu. Pak prachy byly, tak se udělalo výběrové řízení, ale ten, co ho vyhrál, tak to odvolal (nebo tak něco, už je to docela dlouho), tak se mělo vyhlásit další výběrové řízení, ale mezi tím došly prachy.

Takže jsme, zase, na začátku: nejsou prachy. V mezičase, co pořád nebyly prachy, tak se „vítr změnil“, prostě se změnil krajský ředitel, a že kluci nebudou jezdit na kolech na cyklostezky, protože školení a mundůry by byly drahé, a kdesi cosi, že mají čtyřkolku, tak mají realisovat cyklisty na cyklostezce čtyřkolkou pod majákama. Protože na čtyřkolku mají i mundůry a helmy, i školení!

O to není, ta čtyřkolka není o moc širší, než moje kolo, a pokud by jel adekvátní rychlostí, nebyl by problém.

No, ano, ale na čtyřkolku máš příděl paliva. Čtyřkolka se hodí na kontrolu chatových oblastí, samot, kde Ochcávkou sice projedeš, ale pokud nemusíš, tak tam nepojedeš, protože Ochcávka musí vydržet předepsaný počet let, a pokud s ní budeš jezdit po takových cestách, tak poslední roky bude ve službě téměř k ničemu. Ale jinou nedostaneš!

Když vyplýtváš palivo na realisaci cyklistů na cyklostezkách, tak bude „peklo“, protože nekontroluješ chaty a samoty (to jsou, vesměs, taky chalupy).

Takže se prostě cyklisti nerealisují.

Výjimkou je DBA. Když je DBA, tak přijde Befehl z KRP, nebo klidně i PPR, a Befehl ist Befehl, tak se jedou realisovat cyklisti. Dojede se Ochcávkou na určené místo, kola se zastavují ta, která nesvítí. Řidiči se dá dýchnout, když nadýchá, tak se oznámí, protože nadýchání nemůžeš realisovat blokem. Když nenadýchá, tak dostane reflexní pásku/y a guma z BESIPu mu připne takové to silikonové světlo a vyslechne si homílii o tom, proč by měl to světlo mít, a že když ho nebude mít, bude brzo mrtvý. A že by měl mít helmu, a podobné pindy.

DBA skončí, ti kluci, co si vytáhli „černého Petra“, že museli realisovat cyklisty, si oddychnou, že mají na další roky pokoj, a tím je „problém cyklista“ vyřešen! 🙂

Avatar uživatele
Ametyst

Mravenče, zajeď se podívat do Pardubic, a budou Ti vstávat vlasy hrůzou: tam už jsou chodníky pro cyklisty, samozřejmě cyklostezky, a ještě značený pruh pro cyklisty pod chodníkem na silnici. Brzy asi vytěsní řidiče i chodce. 🙂

Avatar uživatele
Mravenec

Ametyst: V Praze jsou zase všude cyklopruhy, ale cyklisté stejně raději vol chodník.

Filip: Rozumím, je to složité. Ale v rámci běžné hlídkové činnosti by nemusel být problém na cyklistu jedoucího po chodníku pokřiknout z auta výzvu k zastavení, případně předjet ho, vystoupit a počkat si až přijede sám, kde ho pokyny ruky četník zastaví. Určitě by to nějak vyšmoulit šlo.

Avatar uživatele
Filip84

Mravenec: To je problém, protože nikdy nevíš, kdo za těmi řídítky je. Takže, pokřikovat něco z okna, to si takový policajt akorát zadělává na problém.

Ano, předjet, zastavit, zapnout majáky, vystoupit a předepsaným způsobem ho zastavit. Z 80% ti nezastaví: jak ho s tím SDP budeš, na chodníku, nahánět? Nebo za ním budeš utíkat?

Další, a to asi podstatnější, věcí je: proč by to dělali? Policajti jsou, z velké většiny, konformisti toho nejhrubšího zrna, a v tom nejhorším slova smyslu. Ano, když je vedoucí pošle na cyklisty, musí, tak jdou na cyklisty. Ale jinak? Proč? 🙂

To by, prostě a jednoduše, musela vzniknout specialisovaná součást, jako je dálniční policie, nebo „nehodovka“, tak něco podobného: „cyklo oddíl“. Ale k tomu není vůle, a kde není vůle, není cesta.

Avatar uživatele
Mravenec

Je mi to jasné.

Nový příspěvek