Avatar uživatele
Savier

Mohu být věřící, aniž bych navštěvoval kostel?

Stydím se tam jít…

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Odpovědi.cz, aliendrone před 497 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Filip84

Savier, Ty si pleteš pojem s průjmem.

Věřit můžeš, že Tě nová holka neokrade. Věřit můžeš, že Ješua ben Joseph opravdu žil. Nebo, co já vím, že zítra bude pršet.

Víra, jako taková, nemá s instituciona­lisovaným náboženstvím pranic společného. Víra je, jakési, hnutí mysli, má vlastní fenomenologii, není nutně spjata s officiální religií, kultem, nebo něčím podobným.

Křesťanství, tak jako celek, jako komplet, je jenom jedna z forem religie, jedna z forem institucionali­sovaných náboženství. Má svou historii. Historiografie v ní moc není, křesťané věří ve svou historii (mírně, nebo hodně, odlišnou podle denominace) no a antikřesťané ve svou. Velmi, velmi stručně řečeno.

No a v rámci toho celku máš jednotlivé denominace. Ty se diametrálně liší, relativně blízko k sobě má orthodoxie a katholicismus, další grupa jsou jednotlivé, tradiční, protestantské denominace – lutherství, zwinglismus, kalvinismus, no a potom rozličná ta hnutí víry, kdesi cosi, prostě evangelikální směry – apoštoláci, křesťanská společenství, atd. atd. Kvasikřesťanskými denominacemi, nebo ano – i sektami, jsou jehovisté, mormoni, no a nebo Adventisté sedmého dne.

Ty si musíš v sobě ujasnit tu materii pojmu „víra“, protože, sorry jako, ale víra není něco objektivně ustanovitelného, měřitelného.

V podstatě jsou „apoštoláci“, co tě pokřtí na požádání, jenom k nim dojedeš. Jsou rozličná společenství těch evangelikálů, no a nebo ano, můžeš si založit vlastní, některá jsou hlučnější, „italštější“, některá komornější. Nic moc víc ta jejich „víra“ není, je to takové monothematické.

Na druhé straně jsou tradiční institucionali­sované církve – katholická církev, Kněžské bratrstvo svatého Pia X., katholíci sui iuris byzantského rithu, no a nebo autokefální orthodoxie. Tam je dogmatika (více či méně) řád, jasně daná pravidla, povinnosti, práva.

Ty si musíš, sám – v sobě, ujasnit, co hledáš, co Ti schází, co chceš. Sakra, jaký má toto smysl: já chcu být věřící, ale nechodit do kostela, bo se stydím? Debata o hovně: tak buď věřící a nechoď do kostela, ne? Jednoduché! 🙄😅

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
zjentek

No tak jistě, víš, čemu všemu věřím například já? Pche! Já jsem přesvědčený a věřící, že jednou bude reálně možné vše, na co jen dosáhne lidská mysl! Akorát to kolikrát zatím ještě nedokážeme realizovat, ty představy, bo prostě nevíme jak, ale… Ta myšlenka, ta už tam jednou je a čeká na svou realizaci, až nadejde ten správný čas.

Kdybys byl Stvoření, tvořil bys něco, co dokáže přemýšlet nad něčím, co nejde? Jak, jako? Z jakých materiálů by takový výtvor vycházel? Aha? Pohov, řečnické otázky. Děkuju.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
paul1

On je rozdíl mezi „věřím“ a „vím“. Návštěva kostela na vesnici sloužila jako doklad o tom, že jsme slušní lidé, i když to s vírou bývalo všelijaké.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Jistě. Pokud třeba věříš v superioritu Světlonoše (Lucifera), tak do kostela chodíš leda tak čůrat na oltář. 😉 😁 😁

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Jistě, není to povinnost. Do kostela chodí zlomek věřících.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Můžeš, ale neni to to pravé ořechové.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Svou víru v Boha, Alláha nebo jiné božstvo nemusíte projevovat pouze veřejně.
Důležitější je, abyste tuto víru měli v sobě, ve svých činech.
Stydět se za svou víru, znamená nedůvěřovat sám sobě, své mysli a svým činům. Neříkejte „ve jménu Boha ti odpouštím“, nejste zástupcem Boha, ale odpouštějte ve svém vlastním jménu, neskrývejte své činy. Chcete-li jít do kostela, abyste se modlili k Bohu, jděte tam, protože to děláte pro sebe, ne pro pohled druhých. Pokud svou víru projevujete jen podle mínění druhých, ve skutečnosti v Boha nevěříte.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Rokio

Ano. Pokud bys byl ale křesťanem, tak myslím, že se pravidelná návštěva kostela očekává.

Je rozdíl mezi věřícím a křesťanem.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
M i r e k

Asi se většinou shodneme, že ano, je možné věřit v Boha a nechodit do kostela. A chápu, že pokud například člověk nikdy nebyl v kostele nebo podobném zařízení, a nezná dobře nikoho, kdo by veřejně mluvil o své víře v Boha, pak může mít obavy a zábrany jít do kostela, kde nikoho nezná a neví, co se tam bude dít. Ale jít do kostela, na tom rozhodně není nic špatného, Takovéhle překážky jsou od toho, abychom je překonávali. A po každé takovéhle překonané překážce budeme silnější. Tak držím palce. A kromě kostela bych navštívil i setkání věřících jiných vyznání, může to být poučné. Co třeba buddhistické meditační centrum?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Roman71

Ano, protože..

Být více či méně věřícím je možné i bez navštěvování kostela, nebo „podobného zařízení“ 😉 (jsem se nechal inspirovat v diskuzi 😁 ) Ono totiž být věřícím a být křesťanem je velký rozdíl. Věřící člověk v „cosi“ nebo „kohosi“ věří, křesťan je ctitelem Pravého Boha a následovníkem jeho Syna Ježíše Krista celým svým životem. Křesťanství totiž není jen o víře. Je to životní styl s osobním vztahem k Bohu, tedy se vším všudy, co k tomu patří.

Asi tak, no 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
M i r e k

Dodatek: pokud je člověk přítomen nějakému obřadu v kostele nebo podobném zařízení, a ještě neabsolvoval žádné vysvětlení a přípravu na ten obřad, pak obvykle bývá nejlepší pouze klidně sedět, poslouchat a dívat se. Případně po obřadu požádat o vysvětlení, co a proč se dělá, a za jakých podmínek je možné se obřadu účastnit osobně.

Avatar uživatele
Filip84

Zvlášť takhle, když je to třeba, v tom „podobném zařízení“, latinsky, to je pak nejlepší sedět a držet hubu, poslouchat netřeba, beztak tomu nerozumí. 👌🙃😂

Bože, to jsou moudra! 😂😂😂

Nový příspěvek