Nevím,jak to bylo v tomto případě,ale také máte takové
zkušenosti?
http://www.novinky.cz/diskuse?id=263016&articleId=/krimi/254859-auto-srazilo-dite-s-babickou-na-prechodu-ve-dvore-kralove.html§ionId=3
Doplňuji:
„Někdy mi běží mráz po zádech, když vidím jakou mají někteří
chodci důvěru v řidiče a jejich schopnosti a ochotu zastavit před
přechodem. Kdepak, raději čekat u přechodu, než mít na posteli
v nemocnici napsáno: zlomená noha, ale měl přednost!“ To napsal jeden
pán a Novinkách a má pravdu!V Brně u nádraží je přechod,přes který
se neustále courají chodci.Kdyby měli řidiči opravdu do důsledku
dodržovat tento zákon/mosoj nám ho sem krásně vložil/,tak se nikam
nedostanou!
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? led, annas, dudu, iceT, tom004, barnajka, dědapetr před 4741 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nejen,že myslí,oni to tak dělají.Za úplně nejhorší považuji dvě
„vesele hovořící“ ženy na chodníku,těsně u přechodu.V devíti
případech z deseti,se jedna najednou otočí,a nakráčí do
vozovky.V polovině zjistí,že něco jede z druhé strany,tak se,v lepším
případě zastaví,v tom horším vrátí.Když k takto „obsazenému“
přechodu přijíždím,snižuji rychlost na minimum,a „začínám
s modlitbou“.Za 30 000 km ročně na silnici,jsem takových situací zažil
spoustu.Naštěstí bez následků.
Doplňuji:
I chodec má,mimo citovaného,další povinnost.
§54 odst. 3
„Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. Chodec musí dát přednost tramvaji.“
Upravil/a: tom004
0 Nominace Nahlásit |
Mnozí myslí a i tak konají, ale zapomínají, že mají své
povinnosti.
Především nesmí vstupovat před vozidlo které nemůže před přechodem
bezpečně zastavit. Musí dát zřetelně najevo, že chtějí přejít a mají
vyčkat aby jich přecházelo víc najednou (na rušných přechodech).
Až se řidiči kvůli chodcům vybaví záznamovými kamerami, mnoho chodců
zapláče, protože na záznamu bude daný fakt, že řidič neměl šanci
zastavit protože mu tam doslova vlezli před „čumák“.
Tímto neomlouvám řidiče kteří přes přechody jedou jako šílenci.
A těch je dost.
Několikrát jsem zkoušel dát podnět, aby bylo o zákona vloženo, že
chodec může vstoupit až po navzání očního kontaktu s řidičem a když
vozidlo prokazatelně zpomaluje, a že chodec musí dát zřetelný pokyn, že
chce přejít. Třeba pohybem ruky, zastavením na kraji chodníku/přechou
apod. Ve městech chodec často splyne se stožárem veřejného osvětlení,
semaforem, apod.
0 Nominace Nahlásit |
Neřekla bych, že je to problém důchodců, ale celkové populace.. Dělají to i děti, mladí, dospělí, i právě důchodci..
.. Spíš mě zarazil případ z minulého týdne, před Vánoci jsme šli na nákup do Kauflandu, před svátky samozřejmě lidí plno a sotva jste se pohnuli abyste do někoho nenarazili.. Když už jsme šťastní šli od pokladen, tak jsme viděli, že se uprostřed dvěří začli vybavovat dva důchodci. Každý se svých vozíkem přímo uprostřed dveří. :-/
Omlouvám se, trošku jsem odbočila od přechodů, ale tyto (i jim podobné případy) mě nepřestávají udivovat. :-X
0 Nominace Nahlásit |
Řidiči. jednáte podle tohoto paragrafu ?
Povinnosti řidičů vůči přecházejícím chodcům
Podle § 5 odst. 1 písm. h) Zákona o silničním provozu je každý řidič s výjimkou řidiče tramvaje povinen „umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo,“ Tato povinnost byla do Pravidel silničního provozu s účinností od 1. 1. 2001 a mediálně byla nazývána „absolutní předností chodců“, přestože chodci mají vůči řidičům obdobné povinnosti jako na přechodu řidiči vůči chodcům.
Podle § 5 odst. 1 písm. i) téhož zákona je každý řidič (tentokrát včetně řidiče tramvaje) povinen „snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li vozidlo před přechodem pro chodce i řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným směrem,“ Tato specifická povinnost byla z Pravidel silničního provozu vypuštěna od 1. 1. 2001 a opět do nich byla navrácena od 1. 7. 2006.
Na přechodu pro chodce a bezprostředně před ním nesmí řidič předjíždět (§ 17 odst. 5 písm. d) ani otáčet (§ 24 odst. 4 písm. c). Na přechodu pro chodce a ve vzdálenosti 5 metrů před ním nesmí řidič zastavit ani stát (§ 27 odst. 1 písm. c).
Podle § 5 odst. 2 písm. f) ZSP nesmí řidič „ohrozit chodce přecházející pozemní komunikaci, na kterou řidič odbočuje, při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci, při vjíždění na pozemní komunikaci a při otáčení nebo couvání.“ Tato povinnost je určena k ochraně chodců před vozidly, která nepřijíždějí po té komunikaci, kterou chodec přechází a v jejímž směru se rozhlíží. Platí i vůči chodcům přecházejícím vozovku mimo přechod nebo jdoucím po pozemní komunikaci podélně. Podle § 70 odst. 2 ZSP na křižovatce s řízeným provozem řidič odbočující na signál s plným kruhovým zeleným světlem musí dát přednost chodcům přecházejícím ve volném směru po přechodu pro chodce. Odbočuje-li na signál se zelenou doplňkovou šipkou, nesmí přecházející chodce omezit ani ohrozit. Odbočuje-li na zelený signál ve tvaru šipky, musí dodržet obecná pravidla pro odbočování, přičemž může být žlutým signálem ve tvaru chodce upozorněn, že křižuje volný směr chodců, jež nesmí ohrozit.
Podle § 79 odst. 1 písm. j) a odst. 6 ZSP může osoba pověřená obecním úřadem obce s rozšířenou působností k zajištění bezpečného přechodu dětí a školní mládeže přes pozemní komunikaci v blízkosti školního zařízení a předepsaným způsobem označená zastavovat vozidla. Před přechodem pro chodce může ve vymezených případech k zajištění bezpečného přechodu chodců zastavovat vozidla také strážník obecní policie ve stejnokroji (§ 79 odst. 1 písm. c ZSP).
V ostatních případech mají řidiči vůči chodcům vždy obecnou povinnost chovat se ohleduplně a ukázněně (§ 4 písm. a) ZSP) a dbát zvýšené opatrnosti zejména vůči dětem a některým kategoriím zdravotně postižených osob. (§ 5 písm. d) ZSP).
Za neumožnění nerušeného a bezpečného přejití chodci na přechodu nebo za ohrožení chodce při odbočování apod. jsou řidiči strženy 4 body podle bodového systému hodnocení řidičů, za nedodržení povinnosti zastavit vozidlo před přechodem 3 body.
Doplňuji:
hany 2 : Tento tvůj názor je jeden z nejnebezpečnějších. Na co něco
dodržovat, že ?
Na druhé straně by chodec neměl šanci vůbec přejít vozovku.
Takže 1:1.
Naštěstí zde je jednoznačně prohrávající „pan“ řidič.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Nejhorší jsou řidiči kteří vystoupí z auta a stanou se chodci.Přecházení přes přechod s absolutní předností se týká všech věkových kategorií,ne jen důchodců.Jak se přesvědčuji často při jízdě v autě.
0 Nominace Nahlásit |
Jako chodec se před vstupem na přechod přesvědčte, že Vás řidič
vidí. Nestačí, že Vy vidíte jeho. Je rozumné na sebe upozornit zdviženou
rukou, máte-li ruce volné. Stejně tak mi připadá zdvořilé, řidiči,
který zastavil, aby Vás nechal přejít, posunkem poděkovat.
Navazovat oční kontakt na desítky metrů, navíc s řidičem za lesknoucím
se sklem nebo za tmy, kdy není vidět, zda ve voze vůbec někdo sedí,
považuju za… za nerealistické. Jako slušný řidič bliknete a viditelně a
včas zpomalujete.
Jinak si myslím, že primární přednost (nikoli absolutní a bezohlednou) má
mít chodec. Nejen proto, že jako chodci se rodíme a nikdo nás nemá co
mrzačit jenom proto, že si pořídil „silný fáro“. Nepochybuju totiž,
že to, řekněme po sedumdesátce, kdy nám veškeré soustředění zabere
nezapomenout, kam vlastně jdeme, a myslet na to, jestli někde někdo zrovna
jede, neřkuli, jaké předpisy zrovna platí nebo neplatí, nebude zbývat
kapacita, oceníme.
0 Nominace Nahlásit |
Je jich ještě dost kteří si myslí že mají absolutní přednost ale už to není tolik jako po zavedení toho zákona.
0 Nominace Nahlásit |
Je to večný boj už od staroveku
jazdec – chodec
Jedna z podmienok pred vstúpením na vozovku – prechod je pozrieť sa
doľava-doprava či možný bezpečný prechod cez cestu a prípadne šoférom
dať najavo svoj úmysel prejsť cez cestu.
Krásna naivná predstava, že? Pritom zo zákona (ďakujem Mosoj):
…je každý řidič s výjimkou řidiče tramvaje povinen „umožnit chodci,
který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít,"…
Ale ako má vodič vedieť nenaznačený úmysel dopredu? To znamená, že má
pred prechodom zastaviť a čakať, čo keď niekto z diskutujúcich (tom004,
môžu to byť aj muži?) pri prechode, bude chcieť prejsť cez cestu?
Na druhej strane, ak chodec vkročí na prechod, stáva sa, že vodič v pravom
pruhu zastane a v ľavom pruhu ide ďalej (čo chodec niekedy ani nevidí) a
môže dôjsť k zrážke chodca.
Teda obe sporné strany by mali byť voči sebe ohľadoplnejšie.
0 Nominace Nahlásit |
V našem městě se snad ani podobní hazardéři nevyskytují. Mám však jinou negativní zkušenost a sice se ženami řidičkami. Při přecházení ulice si dávám velký pozor hlavně na mladé šoférky, neboť mám vždy pocit, že většina z nich se domnívá, že žena má automaticky přednost téměř všude, tedy i na přechodech.
0 Nominace Nahlásit |
Když pominu jakékoliv předpisy, tak každý v jakémkoliv věku by se měl rozhlédnout na obě strany a nepěstovat adrenalin, že to možná ještě stihnu přejít..Já dávám vysokou opatrnost ve dvouproudovce jedním směrem: jedno auto u kraje mě dá přednost a zastaví a vedle něho je druhé rozjeté schopno mě smést…Tady fakt bacha.
0 Nominace Nahlásit |
hanny 2: Já mám ten zážitek, že když jsem jednal podle předpisů a umožňoval jsem chodci přejít, druhý do mně ze zadu narazil takovým způsobem, že mně odhodil 20 m za přechod a sám si zdemoloval celý předek auta.
Naštěstí chodec již před mým autem přešel.
Jinak mně na něj narazil.
Takové je chování některých řidíčů na silnici.
mosoji,o řidičích na silnicích si opravdu nedělám žádné iluze a každý den se „modlím“,abych tu cestu /pokud někam jedu/,přežila ve zdraví.A když vyjede moje dcera s dvěma malými dětmi,tak mě musí poslat sms-ku,že dojela tam kam měla a hlásit,že přijeli zdraví domů!
Ano souhlasím, ale je to jenom proto že si řidiči představují
demokracii a svobodu moc po svém.
Na toto téma by se dalo diskutovat půl roku.
Drap | 8250 | |
led | 4076 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2781 | |
zjentek | 2742 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2019 | |
aliendrone | 1943 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |