Příklad: někdo si udělal řidičák v osmnácti a pořád je platný. Za 50 let se velmi změnila pravidla a řidič často o nich nic neví. Chronicky se porušují předpisy a je hodně zbytečných nehod. Jen málo českých řidičů zná pravidlo zipu, neumí jezdit po kruháčích a na dálnicích si klidně jedou v levém pruhu, jako by byli ve městě. To je prostě strašné! Nemělo by se zavést přezkoušení dejme tomu jednou za 10 let?
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Alesh, Ametyst před 1343 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak jak se to vezme. Z 99 % je to furt to samé, mění se občas jen něco
málo a to se většinou veřejně oznamuje. Co si tak vybavím od revoluce:
změna maximálních rychlostí obec 60->50 km/hod., dálnice 110->130
km/hod., povinná zadní mlhovka na všech autech, pravidlo zipu, povinnost
zimních gum, komedie s lékárničkami… ale všechno to přicházelo tak
nějak postupně a byla šance se s tím seznámit.
K čemu ale jsou nějaká školení, když mnozí se na té silnici chovají,
jak se chovají. To můžeš mít zkoušky, jaké chceš, můžeš to opakovaně
proškolovat a stejně to je k prdu, když to ti lidé nedodržují, a pak
musí nastoupit represe. Jedna věc jsou magoři ve všech významech (agrese,
velké překračování rychlosti, naschvály atd.), další věc je neznalost a
tvorba vlastních pravidel. Kolikrát jsem viděl, jak na dvojitém kruháči,
kde na výjezdu jsou dva pruhy si ten v tom vnitřním kruhu myslí, že má
přednost na ten levý výjezdní pruh a že ten co jede na vnějším kruhu,
že musí odbočovat do toho pravého. Nebo podobná situace auta na
křižovatce proti sobě jeden odbočuje vpravo a druhý vlevo, oba jsou na
hlavní, na výjezdu jsou dva pruhy. Samozřejmě platí to, že ten co
odbočuje vlevo musí dávat přednost a ne, že se cpe do toho levého pruhu
v domnění, že ten odbočující vpravo musí vjet do toho pravého. O zipu
škoda slov – nepouštění, rvaní se do zipu 200 m před zúžením.
Prostě debil, blbeček, debil, blbeček, debil, blbeček, debil, blbeček.
Akorát támhle vzadu, to je snad jediná výjimka, jedou dva blbečci
vedle sebe."
3Kdo udělil odpovědi palec? Pepa25, Kepler, aliendrone
před 1343 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jsem PRO! Venkoncem profíci tak jako tak po celou dobu MUSELI absolovovat tzv. „školení řidičů“ jak píše elkon, dnes to má na krku „profesák“. (což je ve výsledku v podstatě to samé).
To, že jsem silným odpůrcem zhovadilé administrativní buzerace (jako např. povinnost měnit DOKLAD [kartičku řidičáku] každých 5 let, když to s ohledem na oprávnění NIC neřeší!), jejímž jediným účelem je poklonkovat EU [co na tom, že „profesák“ to u nás řeší mnohem tvrději, než legislativa EU vynucuje, STEJNĚ za propadlou kartičku (!!!) dostaneš 2litry pokuty ani nemrkneš!].
Tohle ale NENÍ případ samoúčelné buzerace, popřípadě opruzu umožňujícího „dodatečné zdanění“ (formou pokuty > viz Aleshem zmíněná šaškárna ohledně lékárniček). A i když s Aleshem souhlasím, že v podstatě se toho ZÁSADNÍHO od vyhlášky č. 100/75 Sb. moc nezměnilo, tak s ohledem na fakt, že POSVÁTNÉ a NEDOTKNUTELNÉ, těžce námi přeplácené mediální žumpy jménem „veřejnoprávní televize a rozhlas“ jsou s vyjímkou vymývání mozků, lživé propagandy a dodatečných nákladů pro občany jinak ÚPLNĚ NANIC to asi jinak NEJDE.
Vezmi třeba poslední významnější změnu (kruhový objezd > změna předností, což už mi přijde významné) – ČT nás tak skvěle o tom informovala, že nebýt náhody, tak jsem nevěděl NIC. Za ty prachy se v průběhu 2 měsíců před vstoupením v platnost zmínila o změně přednosti celkem 11×, z toho prý 2× v hlavním vysílacím čase. Hlavně že nám přináší informace „jak vařit halušky“ nebo že „letos čápi přiletěli později“. Fakticky „informační pecky“ s ohledem na důležitost, to nějaký průjez křižovatkou je „zbytečná nuda“. :(
Tudíž KDYBY veřejnoprávní špína dělala to co má a nebyl to jen spolek lemplokámošů, jejichž smysl je v pokud možno co nejsnažší formě vegetovat na účet ostatních, nebylo by to nutné. Bohužel situace je taková jaká je, tudíž dokud se nebude alespoň měsíc před vstoupením v platnost dokolečka několikrát denně (včetně prime timu!) omílat taková „maličkost“ jakou je změna přednosti při průjezdu křižovatkou, nevidím jiné řešení, než tebou navrhované. A to včetně očividných NEDOSTATKŮ takového řešení > byla by to DALŠÍ finanční zátěž pro občany – jak přímá (z vlastní kapsy > poplatky), tak nepřímá [pro erár] další přeplácená zbytečná „pracovní místa“ pro neschopné darmožrouty a ostatní náklady, které tak jako tak ZASE uhradí občan, tentokrát formou daní) :(
Ale víš co se říká > peníze budou, jen my u toho NEMUSÍME být a tak raději „pustím chlup“ (i když je to HNUSNÁ představa). Za stávající situace je to zkrátka rozumnější. Preferoval bych ale spíš tu zdarma masivní informovanost z médií (v tomto ohledu by zvítězil i bolševik, i když tehdy takové info bylo v záplavě hlášení „úspěchů socialistického hospodářství“ a fujtajxl ocucávajících se vítajících mumií na letišti VÍTANÁ a PŘÍJEMNÁ změna + navíc UŽITEČNÁ). Jenže to by nesměla zvítězit „pravda a láska“ spolu s DEM(ENT)OKRACIÍ. :( :( :(
0 Nominace Nahlásit |
Poslala bych na testy cyklisty. Dnes se díky elektrokolům dostanou všude.Bohužel si často myslí, že jim řidiči mají dát přednost. Nevědí, že jsou stejní účastníci silničního provozu. Viz jízda po zebře, kde předstírají, že jsou chodci.
3Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, Kepler, aliendrone
před 1343 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Máš pravdu „předsedo“. My jsme v práci používali služební vozy, tak jsme chodili, tuším jednou za rok, na školení řidičů. Bylo to dobré pro osvěžení předpisů.
2Kdo udělil odpovědi palec? Kepler, aliendrone
před 1343 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ne, teoretická znalost ani krátká praktická zkouška nic neřeší. Hlavní příčiny nehodovosti jsou někde jinde.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit |
Přeučování lidí prostě nemá smysl. Když se mi dospělá žena na ulici svěří, že po zdravotní škole je účinnost roušky jenom má vlastní víra, kterou ona nesdílí … Člověk za volant nepatří a jedině tvrdými tresty za řízení aut bychom dosáhli nulové nehodovosti. To a pak ještě vybojovat nasazení samo-řiditelných aut. Tady vidíte lidskou blbost – samo-řiditelná auta existují. Jak uvádí veřejně dostupné studie Kanady, Litvy a dalších – po nasazení samo-řiditelných aut by se zrušily všechny značky, všechny semafory, vše, o co se zbytečně musí starat vláda a daňový poplatník. Samo-řiditelná auta by komunikovala mezi sebou, dokonale by se synchronizovala – proto by se všude doprava zrychlila a zabezpečila. Namísto toho lidé lačnící po krvi bojují za možnost dělat pořád tytéž chyby, co posledních 60 let a ve velkém mrzačit a vraždit. Protože jak by člověk, co prosedí půlku života za PC, mohl jen uznat, že PC pojede lépe než on …
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Byli doby, kdy změna pravidel byla omýlána v TV a mezi lidmi alespoň
5 měsíců. Ty poslední změny prošli tak nějak poměrně tiše. A mám
pocit, že nějak ani není zájem to moc inzerovat, vzhledem k tomu jaký je
stav předpisů a dopravního značení (vím o místě kde sjedu z hlavní na
vedlejší, následuje křižovatka, která z mého směru není označená,
ale jen ze zkušenosti vím že z protisměru a zprava je na ní „dej
přednost“.
Co se týče dálnic: Některé úseky jízdu v levém pruhu vynucují,
protože když jede člověk v pravém tak s kolikrát není jist zda mu
neupadlo kolo, či zda se k tomu zrovna nechystá. Ale jo, také už jsem
potkal šoumeny co se drží v prostředním nebo levém a udržují
konstantní rychlost 60. Ale nejsem si jist zda je to věkem či dlouhou dobou
od absolvování autoškoly. Skoro o tom pochybuji.
Co se zipu týče, mám pocit že nejdravější jsou takoví ti mladí perspektivní borci co musí být všude první a ostatní je nezajímaj. Naštěstí vím že zároveň ve všech věkových kategoriích existují i lidé, co přednostňují pohodu, plynulost a bezpečnost i za cenu toho že někdy „poruší“ předpisy ve svůj neprospěch.
0 Nominace Nahlásit |
Čím starší řidič tím zkušenější a opatrnější,přezkušováním a školením živíme jen byrokracii to každý pozná až zestárne.To neplatí pro ty notorické hazardéry ale to je spíše pro psychiatra tam věk nehraje žádnou roli.
Matesax: Pusťte si někdy videa, kde dojde k autonehodě jen proto, že ten chytrý automobil přestal signalizovat nebezpečnou blízkost jiného auta. Prostě selže technika, ne řidič. Také někdy říkám, že si lidé techniku nezaslouží, ale nelze všechny řidiče na světě odsuzovat .V mnoha zemích jsou to pohodáři, u nás ne.