Toto je moje úvaha pro 8. třídu ZŠ. Co si o ní myslíte?
Úvaha – Učitelé
Dle mého názoru je povolání učitele jedním z těch nejdůležitějších
na planetě, ale také si myslím, že je jedním z takových povolání, kde
lidé nemohou uspět, není-li učení ostatních jejich snem, nebo pokud je to
nebaví. Já osobně si myslím, že u ne mála učitelů, které znám to tak
už není, nebo tomu tak nikdy nebylo.
Někteří učitelé, neříkám, že všichni si myslí, že základem jejich
práce je předat informace, které se naučili svým studentům. A tak to
také je. Ale tohle není vše. Jejich nejdůležitějším úkolem je
inspirovat a probouzet ve studentech zájem ke vzdělávání a vědě, aby
měli zájem se učit a možná i v tomto studiu pokračovat mimo školu.
A kdyby to respektoval každý učitel, bylo by mnohem více absolventů
vysokých škol a mnohem více lidí s maturitou. Samozřejmě je nutné, aby
učitelé studenty fakta naučili, ale já vidím problém v tom, jakým
způsobem to tady v České republice někdy probíhá.
Domnívám se, že mnoho učitelů časem ztratilo svůj zájem v učení,
kvůli přístupu studentů a nedivím se, že je celodenní výklad faktů
někomu, kdo si z něj toho moc neodnese přestal bavit. Tohoto fenoménu jsem
si všiml když na školu přišli noví učitelé, kteří předtím ještě
neučili. Hodiny těchto učitelů měly vše co by taková hodina měla mít,
sdělovali informace v poutavé formě, prováděli příklady, rozváděli
zajímavá témata a studentům se věnovali nad rámec svých povinností.
Věřím, že mnozí učitelé si tento skvělý přístup udrží a až
získají více zkušeností, budou z nich ještě lepší učitelé.
Někteří učitelé se však časem změnili a stali se z nich učitelé typu
seď a piš a nejen že jejich hodiny byly jen výkladem několika stran
v učebnici a zadáním testu, ale studenti začali z těchto předmětů
získávat horší známky, zkrátka protože je to nebavilo.
Dle mého názoru je řešení docela jednoduché. Učitel by se měl snažit,
aby byly hodiny co nejpoutavější a aby byla fakta sdělena ve formě, která
studenty nejvíce zaujme. Díky tomu by mělo mnohem více lidí zájem se
vzdělávat ať ve škole, nebo mimo ni.
Zajímavá 0 před 3143 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Chodíte na ZŠ, takže nevím, co jste si o úvaze říkali. Je to nejtěžší slohový úvar, který vyjadřuje váš způsob myšlení.
Vaše práce, i když se dá říct, že jde o jakousi úvahu, je obrazem toho, že jste přezval myšlenky někoho dospělého, který problematiku zná.
To, že jste doplnil spojeními „dle mého názoru, věřím, myslím si atd.“, neznamená, že jste vyjádřil své vlastní názory, jak to do úvahy patří.
Víte, co je „fenomén, skvělý přístup, učitel typu seď, rámec svých povinností atd.“?
K tomu pravopisné, stylistické, syntaktické a další chyby úroveň práce ještě snižují.
Možná se vám mé hodnocení nebude líbit, ale podvedl jste sám sebe. Bohužel je chyba, že vám učitel dává psát úvahu doma. To vede k jistému podvádění.
Zkuste se znova zamyslet, psát tak, co ve škole vidíte, co se vám líbí a nelíbí a co byste navrhl. Je třeba, abyste použil své vlastní myšlenky. Přemýšlejte, hodnoťte, ale nepoučujte. Uveďte konkrétní příklady atd.
Poznámka: úvaha není žánr, ale slohový útvar.
0 Nominace Nahlásit |
Na začátku úvahy si máš položit nějakou otázku. Vyloženě napsat
větu končící otazníkem.
Pak uvazuješ, porovnáváš možnosti, jake mají výhody a nevýhody.
Na konci dojdeš k nějakému závěru, co se ti zdá jako lepší řešení.
Odpovíš na otázku položenou na začátku.
Když se budeš tohoto schéma držet, neuděláš chybu. :)
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek