Dobrý den nevíte co se po mě chce? :D
Utvořte souvětí podle lineárních grafů a určete druhy vedlejších
vět:
I.V -li, II.H
Přestože I.V, II.H, že III.V
I.H, aby II.V
I.H, ale II.H
I.H a II.H, protože III.V
Když I.V, II.H
vím co je souvětí a vedlejší věty, linerární grafy budou pravděpodobně to co jsem tady vypsala :D ale ..já nevim prostě to nechápu, prosím pomozté. Děkuju 😉
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? anonym, gagaga, Jíta141 před 4089 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Zřejmě vám ve škole nepřesně vysvětlili nebo jste nepochopila. Je to opačný postup než při rozboru věty. Není to těžké, jen chce přemýšlet a vytvořit větu. Zkuste přemýšlet.
Uvedu příklad na věty, které mě napadly.
Zavolali ho ve chvíli, kdy usnul.
Přestože bylo ošklivo, odjeli autem do hor.
1.VH, kdo 2.VV Po + i (kdo) 3.VV Po
Rád jezdí na hory, kdo lyžuje i sáňkuje.
0 Nominace Nahlásit |
Ahoj, to jsou grafy souvětí máš je zadané a díky jim máš utvořit
větu příklad: I.H, aby II.V – Jel jsem pomalu, aby se mi nic nepřihodilo.
a podle těch grafů máš utvořit věty :))
Doplňuji:
A pak ještě musíš určit druh vedlejší věty, to znamená, že je buď:
Podmětná, přívlastková, předmětná, příslovečná- místní, časová,
způsobová, důvodová, podmínková, měrová, účelová nebo přísudková
nebo doplňková a to musíš určit
Upravil/a: Jíta141
0 Nominace Nahlásit |
I.V -li, II.H je prý podle manželky Nebude-li pršet, nezmoknem. Protože hlavní je nezmoknem. a první vedlejší.
0 Nominace Nahlásit |
Kdo tohle vymyslel? Vždyť takovou lineární hloupostí se nezabýval ani sám Václav Havel, ani dva věrozvěstové, natož aby to k něčemu bylo. Toto musí z osnov češtiny ve školách zmizet. Grafy musí sloužit, ne my jim.
Učí to žáčky přemýšlet nad formulací, vztahy atd. Navíc to rozšřižuje jejich slovní zásobu i analytické myšlení.
Ano, podporuje logické myšlení. Přesto se to do hodin Češtiny nehodí.