Dobrý den, rád bych tu vyřešil můj problém, tak doufám, že mi někdo
užitečně odpoví, každopádně budu rád za jakoukoliv odpověď. Trošku
jsem se už koukal, čím by to mohlo být. Startér je v pořádku, točí se
a vysunuje. Vypadá to ale, že nejde elektřina ke slabému kabelu na cívku
startéru. Čím by to mohlo být? Může být kabel někde přerušený, nebo
nevím… V pojistkové skřínce tak mě to odkazuje na 52 (15A modrá)
pojistka je dobrá a šťáva do toho taky jde. No nebere mi to hlava, čím by
to mohlo být, ještě mě napadlo, jestli by v tom malém kabelu k té cívce
startéru nebyl zoxidovaný kontakt zevnitř, to sice by tam držel (to drží),
ale byl by tam přechodový odpor a nechodilo by to, ale teď už se na to
nepodívám, není venku nic vidět :D
Díky všem za odpověď
Zajímavá 0 před 2434 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Vůbec nerozumím popisu poruchy – hlásíš že startér je v pořádku (točí se a vysunuje), takže nechápu, proč se s ním dále zabýváš? Startér totiž nic jiného nedělá, než se se točí a vysune pastorek do věnce setrváku. To proto, aby mohl točit motorem. Ujasni si nejdřív na co se vlastně chceš zeptat.
2Kdo udělil odpovědi palec? Hlada, independent
před 2434 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U moderních aut se to řeší jinak. Vezme se počítač, připojí k řídící jednotce, přečtou se poruchy a ty se odstraní.
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 2434 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kdyby nešla elektřina na cívku tak startér nevysune! Vůbec celé to je podané systémem nemtudum. Startér vysune a točí se a co dělá motor?
0
před 2434 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
sice to není dvoutakt, ale zkusils vyměnit svíčky? :D
Kámošova Babetta taky furt pálila žárovky(na jiné cívce statoru) kvůli
vadné svíčce :D
Zkrátka Je to vo sviečkach :D
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=qidxmvbQmPI
0
před 2434 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Startér jsem mi nejde v motoru zkusil jsem ho vyndat a natvrdo zkusit přes baterku a funguje . Takže právě proto mě napadlo že by to mohlo být přechodovým odporem v tom kabelu k cívce
Vymontování bylo zbytečné. Jestli jde do kabelu proud, stačí vyzkoušet žárovkovou zkoušečkou. Vlastní funkci pak přímým spojením, jak píše kolega. Tím se zároveň potvrdí nebo vyloučí přechoďák.
Cituji: „Startér jsem mi nejde v motoru zkusil jsem ho vyndat…“
To jsem se toho dozvědel… :(
TOČÍ anebo NETOČÍ motorem po otočení klíčkem? Jestli ne, odpoj kabel
relé startéru (to je ten, kterému říkáš „ten slabý od cívky“) a
připoj externím drátem + od baterky. (BACHA, jestli je startér v pořádku,
tak začne točit motorem – ne abys tam měl zařazený kvalt nebo kravatu
pod klínovým řemenem!!) Eh… snad se při tom nezabiješ… doufám. ;)
:D :D
Omlouvám se , automechanik nejsem takže některé info je asi těžké pochopit tak jak jsem to napsal . Jinak motor to nastartuje když to je natvrdo = točí se . To by teda mělo znamenat že je chyba v tom relé kabelu že? Napadlo mě teda rozebrat spínací skřínku a podívat se kde je na tom kabelu chyba .
No obecně musíš jít se zkoušečkou od spínačky až ke startéru, dokud problém nenajdeš. (konkrétně tohle by nemělo být obtížné, myslím, že to dáš i ty) Pořiď si schéma (stáhni na internetu) zapojení elektroinstalace – to ti mnohé objasní/usnadní. (k tvému příslušnému modelu/roku výroby)
Jinak má pravdu dubraro – pořiď si VAGkabel a program k diagnostice, když se chceš v autě vrtat.