Zdravím,
mám v reklamaci jeden výrobek, jako spotřebitel (nákup bez IČa).
Dne 09. 04. 2021 jsem prodejci e-mailem (v jeho pracovní době) zaslal
oznámení o uplatnění reklamace a zároveň téhož dne zaslal balík, ve
kterém byl reklamovaný výrobek.
Dne 12. 04. 2021 prodávající tento reklamovaný výrobek převzal od
doručovatele a na to odpověděl na e-mail z 09. 04. 2021, že reklamaci
zamítá, protože se nejedná o materiálovou anebo výrobní závadu s tím,
že mi za poplatek pošle výrobek do autorizovaného servisu. (Mimochodem,
výrobek byl reklamován po 6 měsících od zakoupení.)
Obratem jsem mu odpověděl, že s jeho postupem nesouhlasím, protože mi po
prodeji výrobku sdělil (mám to e-mailem), že zasílá na posouzení
autorizovanému servisu a o žádném poplatku mne neinformoval.
Prodejce tedy výrobek zaslal do servisu na jeho náklady.
Dnes je 08. 05. 2021 a přemýšlím nad termínem „uplatnění
reklamace“. Na stránkách ČOI je uvedeno, že „Lhůta běží od okamžiku
uplatnění reklamace. Následující den potom, co jste reklamaci uplatnili, je
prvním dnem 30denní lhůty“ a dále, že „Pokud reklamaci zasíláte
poštou, pak k uplatnění reklamace dojde, jakmile prodávajícímu váš
dopis dorazí a bude mít možnost se s jeho obsahem seznámit. Není
důležité, jestli to opravdu udělá. Stačí tedy, že zásilka došla do
jeho poštovní schránky. Od této chvíle je možné počítat lhůtu pro
uplatnění reklamace. Při uplatnění reklamace e-mailem je vhodné si
zajistit potvrzení jeho doručení či přečtení.“, zdroj https://www.coi.cz/faq/1-jaka-je-lhuta-k-vyrizeni-reklamace-a-od-kdy-se-pocita/
Jde o to, že prodejce již 09. 04. 2021 byl přesně informován
o obsahu/rozsahu reklamace (v příloze mu byl zaslán průvodní dopis) a
výrobek převzal dne 12. 04. 2021, kde byl totožný průvodní dopis.
Zajímá mne tedy, od kdy běží lhůta na vyřízení reklamace? Od momentu,
kdy mu přišel e-mail s obsahem reklamace, na který dne 12. 04. 2021
reagoval (resp. se tím potvrdilo, že jej obdržel – nepsal nový e-mail)
anebo „až“ od 12. 04. 2021, kdy mu byl výrobek fyzicky doručen?
Na stránkách ČOI, ani dTestu jsem bohužel nedohledal tuto situaci, kdy
prodejce informujete o rozsahu reklamace předem a do pár dnů obdrží
reklamovaný výrobek fyzicky, tak jak se to má počítat.
Děkuji za odpovědi,
kajicek94
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? df před 1277 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tyhle věci řeším přímo s výrobcem nebo jeho zastoupením.
Ani jsem tu otázku nečetl celou.
0
před 1277 dny
|
0 Nominace Nahlásit |