Krásný den všem.
Prosím o radu – budu moc vděčná za pomoc !
V únoru mi byl prostřednictvím ČP z Angli vyslán balík ( velký )
obsahující spoustu pro mě toto jaro velmi důležitých věcí.
Bohužel se ČP podařilo mi ho po více než měsíc ztratit-zadržet ( což
vedlo k opravdu nemalým finančním ztrátám + kupě stresu a mnoha
komplikací ).
ČP jsem již 1. týden, kdy jsem v online systému viděla, že zásilka již
prošla celnicí a ČP ji převzala, a přesto celý týden nebyla doručena,
kontaktovala.
Nic se však nestalo a uplynul další týden. Obvolávání k ničemu nevedlo,
paní na infolince mě několikrát odkázala zpět na anglickou zásilkovou
firmu s tím, že to si musí řešit odesilatelská firma..
A odesilatelská firma mě jen odkazovala na ČP s tím, že si to musím
vyřešit sama zde (mohu prokázat formou e-mailu ).
Nebýt toho, že paní na infolince při posledním pokusu napadlo dát mi kontakt rovnou na české DEPO, kde měl balík být, asi bych na něj čekala dodnes ( byl mi dopraven po více než měsíci, kdy již jej ČP v ČR měla ).
Hned po převzetí balíku ( pro který jsem si sama navíc ve svém volnu
musela dojet ! ) jsem sepsala reklamační protokol ( velmi slušný,
zdvořilý, s popisem celé situace a výčtem nákladů mně jejich pochybení
vzniklých. Dnes mi na něj přišla zcela zamítavá odpověď ( mohu
zkopírovat ) s tím, že mě odmítají jakkoliv kompenzovat.
To považuji za neakceptovatelné.
Naprosto chápu, že chyba se může stát. Ale tohle trvalo více než 1 měsíc a nikdo se neměl k tomu situaci řešit. I navzdory mým opakovaným naléháním.
Mohu ještě nyní něco udělat / na někoho se obrátit, aby se mi dostalo alespoň nějaké kompenzace ?
Až na tuto událost nemívám s ČP problém a již několikrát jsem zasílala pochvalné dopisy opěvujíc jejich personál ( chtěla jsem tak poděkovat za velmi milé jednání ).
Máma mi na to řekla " kdybys bývala nebyla blbá, měla jsi na pobočce nahlásit, že se při přepravě něco ztratilo ( lehounké náušnice třeba ) – čistě ze zvědavosti – jak jsou dopravní společnosti chráněni proti těmto obviněním ?
Mějte nádherný den a moc děkuji za případné rady !
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 1286 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Promiňte, ale dotaz je nesrozumitelný. Co jste reklamovala? Píšete, že pošta balík ztratila, přitom vám byl zjevně dodán. Jde vám po pozdní dodání? Bylo skutečně při podání garantování doručení do určité lhůty? (závěrečnou poznámku o uvažovaném pokusu o podvod raději nekomentuju)
0
před 1286 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Helikáza Nahlásit |
Aniž bych váš dotaz četl do konce odpovím Vám takto. Toto vše řeší odesílatel, který je majitelem zásilky. On uzavřel smlouvu s anglickou zásilkovou společností a zaplatil za dopravu. Tam musí reklamovat dodání zásilky. Vy s tím nemáte nic společného.
0
před 1285 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Co se pak týče druhého dotazu:
Vy byste měly s matkou, obě, co nejrychleji svůj stav konsultovat se svým lékařem, nebo lékárníkem, pokud už není pozdě.
Byla Ti zásilka dodána? Zjevně byla. Pokud nebyla poškozena, což zjevně nebyla, jak chceš reklamovat, že se z ní něco ztratilo? To se to vypařilo? Nebo to sebral zajdalen?
Jednoduchá odpověď je, že určení provozovatelé jsou na takové „pokusy“ zvyklí a řeší se to tr.oznámením pro podvod. Jdi se změřit!
Tak tohle je velmi, velmi, velmi jednoduché:
U mezinárodních balíků není doba dodání garantována. Tečka. Jasné?
Ano, reklamace u mezinárodních zásilek může podávat v zásadě jenom odesílatel, a má to svou logiku. Každá reklamace zapsané zásilky v mezinárodním provozu musí pocházet od určeného provozovatele, který zásilku převzal do přepravy, a musí být na schváleném tiskopisu, který je pro všecky určené provozovatele stejný ve francouzštině (jazyk UPU), plus jazyk určeného provozovatele. Ono jde o to, že o náklady a škody se pak, dosti komplikovaným způsobem, dělí jednotliví určení provozovatelé, podle toho, jak ke škodě došlo.
To, že tomu odesílatel nerozumí, to, že Ty neznáš Světovou poštovní Úmluvu UPU, Addis Abeba 2018, Řád listovních zásilek UPU, který je přílohou č. 4 Světové poštovní Úmluvy UPU, Addis Abeba 2018, etc. etc., je Tvůj osobní problém a České pošty, s.p., zbytečná starost. Nechápu, na co si chceš stěžovat, a z jakého titulu po nich požaduješ – reklamací – náhradu.
Ale prosím, do 1 měsíce od zamítnutí reklamace máš právo podat Českému telekomunikačnímu úřadu návrh o námitkách do způsobu vyřízení reklamace, rozhodnutí je pak žalovatelné podle Hlavy páté o.s.ř. Kdo chce kam …