Dobrý den,chci touto cestou požádat o radu. Bydlíme v panelovém domě
který v majetku Společenství Vlastníků.Došlo k závadě na otevírání
venkovních dveří.Údajně hlášeno v pátek,opraveno v úterý.Technik
který závadu zjistil a opravil konstatoval, že k tomu došlo v našem tel.
přístroji pro odemykání dveří. Podle něj ale nešlo závadu laicky
zjistit, nebot´ tlačítko na tel. přístroji se zvenku jevilo v pořádku a
problém byl uvnitř přístroje. Dále nám sdělil, že tento typ telefonu je
už zastaralý a měl být dávno vyměněn.Správcová nám předala fakturu
k úhradě opravy s tím, že jsme nereagovali ihned na její oznámení
o zjištění závady.Vztahuje se na tento případ fond oprav, do kterého
platíme, nebo jsme skutečně povinni uhradit fakturu?Za fundovanější
odpověd´předem děkuji.
Doplňuji:
Při výměně venkovních dveří a zab. systému neproběhla zároven´
výměna vedení ani telefonů.Dveře mají čip a klíč ale nedají se
klíčem zamknout!Při opravě u nás šel technik měnit dalších
5 telefonú v domě.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Wang před 4184 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nic prosím Vás neplaťte.
Jak píšete, opravoval se rozbitej bzučák dole u dveří. Pokud to stanovy
SVJ neupravují ještě jinak, mělo by jít o úhradu z fondu na opravy a
investice.
Jde o to, jak byla v domě domluvena výměna starých telefonů. Pokud každej byt na to dostal peníze, aby si pořídil novej… mohl by nastat problém. Ale tak to těžko bylo. Abyste ze svého kupoval tel. novej za prastarej, ale funkční …to je taky blbost.
Taky jde o to, co Vám paní správcová psala v oznámení (na které jste
hned nereagovali), těžko to však mohlo závadu odvrátit. Nenechte se. Často
si činovníci SVJ pravidla vykládají po svém.
Podle mne, platit z fondu oprav, nikdo Vám nedokáže míru zavinění nebo
snad dokonce úmysl odpálit el. otevírání dveří! To dá rozum.
Pokud se u vás telefony dosud neřešily, vyřešit na příští schůzi
SVJ. Tvrdě se tam ohradit. Do té doby nic bych neplatil.
Doplňuji:
Podle slov technika, který to řešil u nás, může být problém ve vedení
(kabelech), pokud se nevymění komplet za nové, může se rozvod chovat
nevyzpytatelně. Vyústit to může právě poruchami zvonků, telefonů nebo
odzvoňování.
Je drzost, že Vám správcová tu fakturu vůbec přinesla.
Upravil/a: Wang
0 Nominace Nahlásit |
Prostudujte si „Nařízení vlády č. 258/1995 Sb.“ Závada byla zjištěna na vašem domácím telefonu a ten dle uvedené vyhlášky spadá do drobných oprav, které hradí uživatel.
0 Nominace Nahlásit |
I když se zdá, že informací je dostatek, tak pro odbornou radu je jeich málo. Staré telefonní přístroje se v současné době vyměňují za 4FP 210 51. Pokud závadu zapříčinil váš telefonní přístroj, tak se mohla projevit stálým bzučením elektrického zámku. V telefonním přístroji je pouze spínač SB7, který přivádí střídavé napětí na EZ a mohlo dojít k jeho trvalému sepnutí. Pokud závadu opravil a pak vám vyměnil telefonní přístroj, tak je to divné, protože vodič 1(Z) pro ovládací napětí je pro všechny byty stejný a není možné bez návštěvy bytu závadu zjistit. Závada mohla být v jiných telefonních přístrojích.
Pokud byla závada odstraněna až po výměně vašeho telefonního přístroje, tak to bylo opravdu u vás a měl by jste hradit pouze telefonní přístroj. Pokud došlo k „odpálení“ EZ, tak to může být vadou na centrálním zdroji a opět bych potřeboval vědět, který systém je u vás použit. Odhadoval bych TT GUARD 4n s bzu od Tesly Stropkov, ale můžete mít i dnes u nás rozšířený Urmet, případně další systémy. Proto jsem psal, že těch informací pro odborné posouzení je strašně málo.
0 Nominace Nahlásit |
Pro ocko:
jednání správcové je neopodstatněné, pokud přijde a přinese fakturu.
Skutečně reagovala prostě (= jednoduše). To, že jí někdo hned neotevře,
ji neopravňuje k tomu, aby neoprávněně žádala náhradu!!! Určitě té
problematice nerozumí a chová se tak akorát „bovinně“.
Pro ocko.Pokud nastane závada a není zjevná a zjistitelná jen odborně a dotyčný, který v podstatě nic netuší, pozve návštěvu přes domácí telefon a pak odcestuje na víkend či týdenní dovolenou je rovněž laxní a s nezájmem, nebo tam proto máte ještě nějaké termíny? Díky
Pro brillant: vyhláška je jasná, ale otázka zní, zda závada byla opravdu na tom telefonním přístroji, nebo se vyměnily jen z preventivních důvodů, potom s tím musí souhlasit majitel bytu.
Je to opravdu zvláštní, protože technik šel najisto na dotaz jak to věděl, že je to u nás když ještě nebyl v bytě odpověděl , že to zjistil na kabelech u bytu v rozvaděči
Pokud je svorkovnice – zslaboproudý rozvaděč vně bytu, tak to může zjistit, ale ale odhadoval jsem druh závady, takže by bylo potřebné upřesnit jak se závada projevovala. V každém případě co se dělalo vně bytu platí správa a ta faktura za výměnu telefonu by vás měla stát zhruba 500,– i s prací.
I tak by musel někdo udělat odbornej posudek, kterej by stejně max.
určil, že k závadě došlo někde u Vás, ale nikdy by Vás neoznačil za
původce závady. Zvláště, jsou-li telefony a rozvody ještě původní. Sám
uvádíte, že technik to našel vně vašeho bytu. Není tak šance po Vás
seriózně něco vymáhat.
Měla by se sejít schůze domu (SVJ), tam by se mělo rozhodnout, jestli
z fondu oprav zaplatíte:
Nikudy jinudy cesta nepovede.