Když se podívám třeba na notebooky http://notebooky.heureka.cz/ tak mají přiděleno TOP1, TOP2 atd. Mám je tam seřazené podle oblíbenosti, ale čí oblíbenosti???
U TOP1 je 84% 25 recenzí
U TPO2 je 55% 1 recenze
U TOP3 je 87% 3 recenze
U TOP4 je 93% 3 recenze
atd…
Není to podle % ani podle recenzí, tak podle čeho se tam určuje oblíbenost?
Všem předem děkuji za vysvětlení:-)))
Doplňuji:
Mám tomu rozumět tak, že když má prodejce něčeho plný sklad a je to
šmejd, který nikdo neobjednává, tak Heuréce napíše „tohle zboží je
super“ a Heuréka to pak hodnotí jako nejoblíbenější???
Nejoblíbenější = máme ho ve skladě nejvíc??? ☹
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? annas, bolak, anonym, gagaga, marci1, Nechápavé před 3740 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Heuréka má několik úrovní hodnocení zboží. Jedno z hlavních hodnocení je, kolik zaplatí prodejce za to, že mu kliknete na odkaz. Čím víc takových prodejců, tím je to oblíbenější produkt. U jednotlivých druhů zboží je cena za proklik také zásadní. Prodejce, který zaplatí nejvíce, je na první pozici. Pokud prodejce podepíše smlouvu na Heuréka Košík, tak dostane za menší peníz lepší pozici, případně je to ten top prodejce, kterého vidíte jako doporučeného úplně nahoře.
A nebojte, tak je to všude. Na Zboží.cz, na Google, Seznamu a jinde, kde hledáte a nechávate si něco někým doporučovat.
0 Nominace Nahlásit |
Jak to funguje na Heuréce netuším, ale znám člověka, který si psaním recenzí podle přesného zadání marketingové agentury docela slušně přivydělává.
0 Nominace Nahlásit |
Obávám se, že je to podle prodaných kusů – případně podle
preferencí dodaných prodejci…
S počtem a obsahem recenzí nemá oblíbenost nic společného.
😉
Doplňuji:
Ad Doplnění: Nebudu tvrdit, že je to časté a netuším, nakolik je to
běžné, ale možné to rozhodně je.
Na nějaké takové žebříčky se při rozhodování o koupi vykašli –
já nevěřím ani recenzím – pokud neobsahují konkrétní a ověřitelné
(technické) informace.
Mááárketing.
;-D
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Já myslím že je to skutečně podle oblíbenosti, protože při každé objednávce přes heuréku se jim automaticky odesílá nějaký formulář, a následně, po doručení zboží ti ještě heuréka posílá emailem odkaz s formulářem pro recenzi a hodnocení zboží a obchodu, takže mají zpětnou vazbu a tudíž není problém nějakým programem sečíst a sestavit žebříček nejoblíbenějších produktů.
Ale abys neřekla že si to vymejšlím, tak jsem jim napsal a zejtra ti sem hodím přímo jejich odpověď ;)
0 Nominace Nahlásit |
Jo, teď koukám na ty tvoje procenta, tím oblíbenost ze myslí počet objednávek, nikoliv spokojenost humanoidů s produktem. Tudíž když se nějakého produktu prodá jeden kus s hodnocením 100% a druhého 100.000.000 kusů s průměrným hodnocením 99,9%, oblíbenější bude ten druhý.