Kamarádka odjela teď na třetí ročník SŠ do Ameriky studovat. Podle
čeho po návratu naše škola určí, které předměty jí uznají a ze
kterých bude muset udělat „reparát“ – resp. nechat se vyzkoušet
z té látky 3. ročníku?
Bavily jsme se o tom a napadly nás jen 2 možnosti:
Do školy psala, ještě neodpověděli.
Zajímavá 0 před 2672 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Exstují osnovy, rozvrh učiva, které se má v určitém ročníku probrat. Tak se to dělá u nás. Porovnat, případně složit rozdílové zkoušky, nebo jít do nižšího ročníku., vědomosti by jí třeba nedostačovaly, aby navázala. Záleží na tom, o který druh školy jde.
Znám jednu dívku, která studovala SŠ v USA, když u nás ukončila první ročník, vrátila se, když její spolužáci byli ve 4. ročníku, pokračovala u nás tam, kde skončila, tedy nastoupila do 2. ročníku.
Záleží, na které škole byla u nás či v USA. . Úroveň státních škol v USA je pochybná na rozdíl od soukromých. Mají také jiný způsob výuky.
Takže je třeba obrátit se na ředitele příslušné školy. Ten nejlépe ví, co může doporučit.
Tento týden učitelé nastupují do školy, takže zkuste zavolat, domluvit si případně schůzku.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
To si kamarádka měla zjistit už před odjezdem.
annas > „úrověň státních škol v USA je pochybná.“ Prosím o nějaké konkrétní postřehy z praxe. Děkuji.
Upravil/a: Emefej
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím s Annas. Základní ani střední školství v USA není na
stejné úrovni
jako naše, evropský vzdělávací systém je podle mne lepší než systém
v USA.
(Míním i soukromé školy.)
Zajímá-li někoho nezaujaté porovnání školství USA a ČR,
doporučím
poohlédnout se po článcích Jany Bradley, která u nás vystudovala
speciální
pedagogiku a která řadu let učí v USA mj. angličtinu a matematiku.
________
„Reparát“ je opravná zkouška, tu žáci skládají v případě,
že na konci školního roku v některém předmětu neprospívají.
V tomto případě půjde o rozdílovou zkoušku → pravděpodobně
ze všech předmětů s výjimkou angličtiny. Ještě pravděpodobnější
ale je, že bude muset pokračovat tam, kde skončila → že bude
po návratu muset do třetího ročníku.
_________
Poznámka:
Webem, který organizuje studijní pobyty do USA
a pomlouvá naše školství se nenechte zmást.
Znevažovat znalosti a ohánět se tím, že se dnes dá všechno
dohledat v internetu, je mírně řečeno „krátkozraké“.
Dohledat v internetu se toho dnes dá opravdu hodně. Ale člověk by měl
vědět,
co má hledat (měl by umět pojmenovat problém), proč má hledat to a ne ono
a
v neposlední řadě je potřeba nalezené správně interpretovat, použít,
…
A to se těžko podaří někomu bez vědomostí či znalostí.
Dovedete si představit např. chirurga, který si od operace odskočí
do Googlu připomenout anatomii? Nebo řidiče, který během jízdy bude
hledat, co která dopravní značka znamená? Učitele, který … …
Upravil/a: ivzez
0 Nominace Nahlásit |
Na našem gymnáziu to před 20, 10 lety, stejně,tak před 4 roky i dnes
fungovalo a funguje tak, žežák SŠ pokračuje dále ve studiu. Nemá možnost
vykonání rozdílových zkoušek (nelze řešit ani předchozí žádostí
o IVP).
Žák nastoupí do následujícího ročníku. Maturitní zkoušky vykonává
o rok později, než jeho bývalí spolužáci..
Náplň učiva je nesrovnatelný
0
před 2665 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ad Emefej,
pPokud máte jinou zkušenost, můžete reagovat v diskuzi. Názory se různí, podle toho, jak co komu vyhovuje.
Nic nemusím dokazovat, protože vy jste o školství nic nenapsal.
Našla jsem jeden z odkazů, kde raguje expert, který srovnává systémy střední školství, který potvrzuje, co vím..
„Dopředu upozorňuji, že srovnávám české střední školy s americkými privátními středními školami, nikoliv se státními, jejichž kvalita je rovněž ve většině případů velice pochybná.“
„Autor je ředitelem a zakladatelem agentury J&K Consulting, která se věnuje poradenství v oblasti elitních privátních středních škol v USA a Kanadě. Věnuje se budoucnosti vzdělávání a porovnávání vzdělávacích systémů ve světě.“
https://www.studujemevusa.cz/americke-versus-ceske-skolstvi/