Sháním auto pro převoz do školy pro 1–4 lidi, jsem omezen 25 000Kč,
nevím, jestli sáhnout do bazaru nebo hledat spíše něco od známých a tak.
V autech se vyznám opravdu minimálně. Nevím, podle čeho vybírat, jestli
je výhodnější benzín nebo nafta. Děkuji za rady. Prosím pište
k tématu.
Díky za doporučení, ale spíš by mě zajímalo, podle čeho mám teda
vybírat, kW? nevím ani rozdíl mezi 1.6, 1.9, TDI, HTP a tak. jsem úplný
laik co se týče aut
Zajímavá 0 před 2802 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jestli benzín nebo nafta, to není rozhodující. Akorát že diesely jsou větší držáky (déle vydrží), ale na údržbu jsou náročnější. Dúležitý je počet najetých kilometrů a v jakém stavu je podvozek a karosérie. Přes tyhle věci bys taky nemusel projít už při STK. V téhle cenové relaci bych hledal nejspíš Fabii, ale někoho zkušenějšího na pomoc bych si sebou určitě vzal.
0 Nominace Nahlásit |
I slušná Felicia by mohla vyhovět. Pokud není rezavá, tak své udělá. A na opravy je to skoro ideální auto.
0 Nominace Nahlásit |
V této ceně bych volila zachovalou Škodu Felicii nebo Fabii. Škodovky
jsou držáky.
Rozdíl 1,3 – 1,9 znamená laicky řečeno, že čím vyšší číslo, tím
silnější motor a vyšší zrychlení jízdy od počátku startu. Vyššímu
číslu úměrně stoupá i výše povinného ručení.
Nelze tě kontaktovat. Nezbývá než vložit sem texty, které mám uložené
v PC ve Wordu. Tak si můžeš počíst:
JAK KOUPIT OJETINU:
Statická prohlídka
Máte-li zájem o vozidlo s nízkým kilometrovým proběhem, není vaše
situace tak složitá. „Kromě zraku se můžete řídit také čichem.
V zánovním autě voní plast, kůže, potahy. V kufru, kde je rezerva, bude
cítit guma,“ radí Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA AUTO. Zaměřte se na
volant, který nesmí být výrazně ohmataný nebo mít obroušený věnec. To
by prozrazovalo, že má vůz najeto přes 150 000 nebo dokonce
200 000 kilometrů. Gumové plochy pedálů bývají ubroušené okolo
150 000 km. Stejnou pozornost věnujte i hlavici řadicí páky. Setřené
číslice či poškozenou manžetu řazení lze vidět u vozidel blížící se
nájezdu 200 000 km.
V interiérech automobilů koncernu VW se lze setkat i s dalším ukazatelem. „Zkontrolujte všechny přepínače blinkrů, stěračů, světel a podobně. Pokud vylézá bílý podklad, má vůz najeto 200 000 a více kilometrů,“ vysvětluje Petr Vaněček. Černá povrchová úprava z tlačítek totiž slézá a prosvítá bílý plast. U některých vozidel se zase odlupuje černý lak na madlech dveří a to kolikrát už ve 130 000 km. Děje se tak například u passatů, sharanů a příbuzných MPV.
Po prohlídce palubní desky se věnujte sedačkám. Je sedadlo řidiče zachovalejší než u spolujezdce? To by ukazovalo na jeho výměnu! Dobře si prohlédněte stav sedadla, jak je prosezené i ošoupané. Pozornost věnujte zejména levému boku, který může být zcela roztrhaný. Například u Citroënu C8 nebo Peugeotu 807 je zde patrné poškození už při 150 000 km. U většiny vozidel sedačka ale vydrží déle. „Nejčastěji dochází k poškození tam, kde jsou pásy. Pokud najdete potah potrhaný, má automobil určitě najeto přes 300 000 kilometrů,“ varuje zástupce AAA AUTO.
Jízdní kontrola
Pokud při testovací jízdě uslyšíte hučení od opotřebených ložisek,
opět můžete porovnávat. Životnost zadních by měla být přes
100 000 km. Nejčastěji se začínají ozývat okolo 160 000 kilometrů.
Přední ložiska jsou u vozidel s motorem vpředu dimenzovaná na vyšší
zatížení, právě kvůli umístění pohonné jednotky.
Pozornost ale věnujte také poloosám. Jejich životnost by měla být určitě přes 200 000 km. Vyzkoušíte je při kroužení s koly v plném rejdu. Nejprve na jednu a pak na druhou stranu. Nesmí se od nich ozývat cvakání, což by ukazovalo na nadměrné opotřebení.
Pokud je automobil vybaven rozvody řemenem, můžete zkontrolovat jejich kryt. „Dnešní motory mají předepsaný interval výměny rozvodů většinou v rozmezí 120 000 až 160 000 kilometrů. Pokud je předchozí majitel měnil, poznáte na šroubech jejich krytu, že byly povolovány.
Před otočením klíčkem v zapalování nastražte uši – teď musí zachytit každý nezdravý zvuk, každé klepnutí či zadrnčení. Samotné nastartování by mělo proběhnout hladce. Motor má naskočit na poprvé a to bez přidání plynu! Otáčky musí držet bez potíží a nesmí „houpat“. Zdá se vám zpočátku běh motoru příliš hlučný? Tomáš Rajchman, specializující se na opravy vozidel Ford, uklidňuje: „Prvních pár vteřin může být hlučnější, jakmile se naplní hydraulická zdvihátka, musí utichnout. Zároveň se během těch pár sekund dostane olej všude a na snížení hlasitosti se tedy podepíše i správné mazání.“ Od této chvíle je třeba sledovat teploměr. Ručička se nikdy nesmí dostat přes 90 stupňů. První kilometry zkušební jízdy by měly být pozvolné, zejména pokud jde o auto se vznětovým agregátem, který se zahřívá pomaleji. Pro provozní teplotu (oleje) bude potřebovat asi patnáct kilometrů jízdy.
Dobrým tahem je požádat prodávajícího, aby nejprve řídil on a zavez
vás někam, kde bude možné vozidlo vyzkoušet – třeba na nějaké
parkoviště. Při jízdě si všimněte, zda vůz netáhne do strany. Na
rovném úseku můžete vyzkoušet brzdy.
Nejprve brzděte zlehka, automobil neznáte a tak není dobré hned dupnout na
brzdu. Pozorujte, co dělá volant. Klepe se? Nemá tendenci se otáčet? A co
noha na brzdě? Jde-li o vůz bez ABS, nesmí pedál pulzovat. To by značilo
zvlněné brzdové kotouče.“ Najděte si vhodné rovné místo a vyzkoušejte
brzdit na plno s koly přímo. Auto se nesmí stáčet, ABS musí pracovat.
U vozu bez ABS se musí zablokovat všechna kola ve stejnou chvíli. Ani za
jízdy kdy nebrzdíte, se nesmí volant rozvibrovat. „Pokud se to děje, jde
pravděpodobně o vadu pneumatik, špatně vyvážené kolo nebo vůle na
silentblocích stabilizátoru. Může jít ale i o problém se řízením.
Hučení od kola zase značí, že je ložisko na konci životnosti.
Kromě úpravy samotného tachometru občas černí mechanici sáhnou i na počítadla kilometrů. Vyplatí se zkontrolovat, jestli jsou čísla na ukazateli v přesné rovině, zaměřte i na otisky prstů, šmouhy a nečistotu pod sklem přístrojové desky. U digitálních počítadel naznačí neoprávněný zásah do systému občasné poskočení, nebo mírné poblikávání číslic.
Upravil/a: pusinka50
0 Nominace Nahlásit |
25 tis. opravdu není mnoho. Pokud není šance ještě něco došetřit, vybírejte auta po rodině, známých od kterých budete znát pravdivé informace. Pokud se vydáte do bazaru, vemte si s sebou technika, servismana, někoho, kdo tomu rozumí – vyplatí se to. Určitě se v autě projeďte, mějte uši i oči otevřené. Tady si můžete stáhnout e-book k nápu ojetého auta http://www.tipcars.com/magazin-kupujete-ojetinu-stahnete-si-zdarma-e-book-pruvodce-nakupem-ojeteho-vozu-7215.html
0
před 2799 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek