Potřebovala bych pomoci s tímto příkladem.
x = (x-4).3+2+2
Výsledek má vyjít x=4.. Ale nevím, jak se na něj přišlo.
a další příklad:
X = x-6
_______ +2 .3
3
Ten příklad je celý v jedné závorce i s +2 .. .3 už je za závorkou.
Výsledek má vyjít 0=0 .. Děkuji
Zajímavá 0 před 3653 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
1)
x= 3×-12+4 .....v závorce vynásobím každý člen třemi a 2+2 prostě
sečtu
x= 3×-8 ........když odečtu 12 a přičtu 4 tak je to stejné jako bych
odečetl 8, to dá rozum.
0=2×-8 ...... od obou stran rovnice jsem odečetl x, abych měl členy
obsahující x jen na jedné straně.
8=2× ..........ke oběma stranám rovnice jsem přičetl 8, abych měl na
jedné straně člen obsahující x a na druhé straně číslo.
4=x ...........obě strany rovnice jsem vydělil 2, abych měl na jedné straně
x a na druhé číslo, čemuž se mezi námi matematiky říká tzv.
výsledek 🙂
2)
x = ((x-6)/3 +2).3 ............to je to samé, co zadání, ale přepsané do
srouzumitelněnjší podoby
x = (x/3–2+2).3 ..............provedl jsem dělení u každého členu ve
vnitřní závorce, následně upravím na
x = (x/3+0).3 .............odečíst a přičíst 2 je to samé co přičíst
nulu
x = (x/3).3 ...........kosmetická úprava vedoucí nás k jednoznačnému a
patrnému závěru, že
x = x ............když něco vydělím 3 a pak to vynásobím 3, tak je to
jakobych s tím nic neudělal. Výsledek „0=0“ už je jen formalita,
stačí od obou stran rovnice odečíst x. Správně by měl být výsledek
rovnice formulován takto:
„Rovnice platí pro všechna x“
0 Nominace Nahlásit |
Potřebuješ znát pouze , sčítání, odečítání, násobení,
dělení.
Jejich priority a řešení rovnice.
Doplňuji:
No to nejdůležitější není zmíněno. Prioritu má násobení, proto
nejdříve roznásobíme obsah závorky třemi a teprve potom sečítáme.
Ostatní je jenom obyčejné řešení velice jednoduché rovnice.
Upravil/a: mosoj
0
před 3653 dny
|
0 Nominace Nahlásit |