Avatar uživatele
Miroslavst

Přepnutí dálkových a tlumených světlometů

Musí letadlo když za letu potká v protisměru jiné letadlo také přepnout dálková světla na tlumená?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? irij, anonym, BEAES, aramah, anonym, iceT, sofie před 5084 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
venkovan

Ne. Ale o čem se nemluví, pokud letadlo zatáčí, musí jeden z pilotů či stevardů vylézt na vnitřní křídlo otáčení a mávat zeleným trojúhelníkovým praporkem a a fialovým kruhovým terčíkem. Aby se cestující nelekli, mají pro výstup speciální průleznou chodbu v křídlech a závěs aby „směrovník“ (anglicky jejich označení neznám) byl zavěšen pod křídlem (opět kvůli klidu cestujících).

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
sofie

to by mě zajímalo jestli se piloti zdraví jako když se potkají třeba řidiči autobusů,jestli na sebe zatroubí

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

A kdo jim řídí kyvadlovou dopravu?Teď když je tak nasněžíno.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Terryle

Letadlo v protisměru jiný nepotká, anžto protisměr je o pár set metrů výš :) když ho potká, mají piloti jiný starosti, než přepínat světla. A myslím, že se neoslňujou, pač ty světla jsou stejně jen pro parádu – v mlze nebo v mracích nevidíte světlo na křídle ani z okýnka, natož z dalšího letadla. Možná maj spíš výstražnou funkci, že jako když uvidíte světla, máte problém. A pak by byla hovadina přepínat na potkávačky – leda že byste byli kamikaze a chtěli s sebou vzít i někoho jinýho.
Piloti se většinou zdravěj ve vysílačkách, ale když to jsou srandisti nebo dobří kamarádi, můžou na sebe zaplácat křídlama. Tím ale dost často naštvou svý cestující a letušky, pač jim rozlejou kafe, takže to radši nedělaj. Okýnka za letu neotvíraj (i když to jde), pač by se jim rozlítaly papíry (nebo druhýmu pilotovi knížka, kterou čte pro ukrácení dlouhý chvíle :)
A s tou změnou směru jste totálně vedle. Letadla ukazujou směnu směru směrovkou na ocase, která se podle toho taky jmenuje. A letadlo, který letí za ním, se na směrovku prvního letadla kouká, zatáčí stejně a tak se držej v koridorech…
Doplňuji:
Naštvaná fakt nejsem, spíš se přidávám ke kolektivnímu blbnutí a dělám si srandu. To jsem fakt tak zdatnej mystifikátor? :o)

Pravdivé věci ve výše uvedeném jsou tyhle:

  • Letadla v protisměru se fakt míjejí s minimálně stometrovýma odstupama.
  • Světla na letadlech (blikačky na křídlech a ocase) nejsou proto, aby se piloti navzájem viděli a vyhýbali se. To už by bylo na manévrování trošku pozdě. Srážkám předcházej hlavně dispečeři a automatický protikolizní systémy (tzv. TCAS).
  • Světlomety se myslím používaj jen při přistání a startu, třeba v mlze apod.
  • Na krátkejch letech si fakt prý neřídící (nebo autopilota nehlídající) pilot často čte, pač to prý je ukrutná nuda a dva za běžnejch situací nemají absolutně co dělat.
  • A okýnko v kokpitu jde otevřít (nevím jistě, jestli u všech letadel), ale dělá se to jen před startem. Za letu samozřejmě v žádným případě, to by způsobilo katastrofu.

Zbytek jsem si vycucala z prstu a vybájila, za případné zmatení se omlouvám :o)

Upravil/a: Terryle

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
irij

dneska je tu fakt legrace. Jen mne mrzí, že už nemám volné body pro hodnocení odpovědí.
Slyšel jsem, že při potkávání letadel musí velitel vystrčit hlavu z kokpitu a salutovat. Při křižování letadel prý platí pravidlo pravé ruky, takže zprava přednost . Ten zleva musí stát.
Doplňuji:
Terryle a to jsi naštvanej(ná) nebo tomyslíš vážně?

Upravil/a: irij

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Terryle

Iriji, to vypadám fakt tak hrozně natvrdle? :o)

před 5084 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava