Ne vše zvládne automatika. Řízení je náročné a v některých momentech musí makat oba. Na druhou stranu, nouzově to musí zvládnout i jeden, když se třeba tomu prvnímu udělá špatně.
8Kdo udělil odpovědi palec? quentos, ivzez, zjentek, marci1, Lamalam, Frogman, Jiří Bohumil, aliendrone
před 2482 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Druhý pilot [1] nebo (při velkých dopravních letadlech) kopilot [2] [3] [4] ( angl. Copilot , copilot [pozn 1] , first officer ) je "pilot vykonávající na palubě letadla jiné pilotní činnosti než činnosti velitele letadla, s výjimkou pilota, který je na palubě letadla pouze ve funkci žáka nebo pilota ve výcviku ". [1]
Úkolem druhého pilota je střídat se při řízení letadla s kapitánem (t. J. Prvním pilotem) a asistovat mu. Druzí piloti mají stejnou kvalifikaci jako piloti. [6] [7] Při letech trvajících 8 – 12 hodin se vyžaduje další (třetí) pilot, přičemž každý pilot posádky stráví přibližně třetinu času odpočinkem. [8] Při letech přesahujících 12 hodin se vyžadují dva dodateční piloti (t. J. Celkově čtyři piloti, přičemž v pilotování střídají po dvojicích). [9]
U leteckých dopravců má kopilot na náramenicí tři proužky, zatímco
kapitán čtyři [10] (příp. Místo proužků jsou hvězdy nebo pod.). [11]
🙂
https://sk.wikipedia.org/wiki/Druh%C3%BD_pilot
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?quentos Nahlásit |
Protože jde SAKRA O ŽIVOTY 🙂 a celkem o dost životů. V letadle je každý systém minimálně jednou zálohovaný, a proto je logicky zálohovaný i pilot svým náhradníkem, kdyby náhodou nebyl schopen činnosti vykonávat.
Navíc pilot a kopilot si vždy rozdělí povinnosti tak aby jeden se mohl soustředit na řízení a druhý vykonával pomocné procedury a komunikaci, což zvyšuje bezpečnost a jistotu v řízení samo o sobě.
Upravil/a: anonym
6Kdo udělil odpovědi palec? ivzez, Dochy, Mc Merkurion, Frogman, Kepler, Jiří Bohumil
před 2481 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ivzez Nahlásit |
Jen dodám k Arne1 – a také, aby nemusel čůrat do flašky, když let trvá třeba 10 hodin! ;) :D :D
0 Nominace Nahlásit |
Bo ve dvou se to lépe táhne!
Ale ve skutečnosti je tam jen jeden pilot a s ním je tam ještě kopilot ;)
Upravil/a: quentos
3Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, Frogman, marci1
před 2482 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ke skutečnostem uvedených ostatními ještě dodám, že v určitých situacích je řízení letu náročné a je potřeba sledovat tolik údajů, že jeden pilot by vše zkrátka nezvládl, někdy bývá ještě přítomen palubní inženýr. Je to např. při letu na přístroje, kdy schází vizuální kontrola nebo při závěrečném přiblížení k ranveji. Pilot letadlo řídí, hlídá umělý horizont a zajišťuje aby přistával v ose dráhy a pod správným sestupovým úhlem. Kopilot sleduje třeba rychlost a tah motorů, výšku na terénem apod., informuje pilota a ten svůj řízení podle toho koriguje. Zdvojené řízení mívají i menší letadla (např. Cessna) nebo i větší vrtulníky. Jde především o bezpečnost.
3Kdo udělil odpovědi palec? ivzez, Frogman, Jiří Bohumil
před 2481 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nejsem si jistý, ale v kokpitu by měl být snad ještě třetí, možná dokonce i čtvrtý záložní pilot, takže by měli mít pohodu. :D
Počet záložných pilotov sa riadi časovou dlžkou letu. Pilot smie riadiť lietadlo len stanovený čas, potom ma presne stanovenú minimálnu dlžku oddychu. Ak do napríklad nalieta svoj predpismi stanovený počet hodín pre mesiac, ďalej v tom mesiaci už nesmie pilotovať lietadlo. Má povinnú pauzu.