Proč má knipl jiný tvar než klasický volant motorových vozidel? Má to nějaké opodstatnění?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? petka, annas, johana 56, anonym, anonym před 4264 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
asi proto ze nevi potreba tolo tocit jako u aut ..kniplem se podle meho ridi
nehuru a dolu do stran jen ninimalne…
Doplňuji:
nektere letadla klasicky knipl ani nemaji jen jakousi paku…proste neni potreba
rozsah kormidla sveroveho je znacne omezen …proto tedy neni potreba
volant …
Upravil/a: badisko
3Kdo udělil odpovědi palec? samicek333, anonym, anonym
před 4264 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Myslím, že to souvisí s převodem. Člověk je schopný vyvinout určitou sílu a tomu se historicky přizpůsobil tvar ovládacího prvku. Dokud se nepoužívaly posilovače, tak bylo u aut potřeba velké síly na ovládání rejdu kol, proto se pohyb zpřevodoval na několik otáček volantu. U letadla byly ovládané plochy lehčí, ale ovládání navíc muselo umožňovat ovládat dva směry bez ručkování. Se zavedením posilovačů se také mění tvar ovládacích prvků. Letadla se ovládají joystickem a závodní auta nemají kulatý volant.
0 Nominace Nahlásit |
Tak šlo by to také. Je třeba si ale uvědomit, že tím tzv. volantem se
nezatáčí ale pouze ovládá náklon letadla při zatáčení. Nikdy není
třeba celá otáčka volantu.
I když má letadlo umělý horizont poloha volantu při náklonu je
důležitý vodící prvek pro pilota a jeho souhru se směrovkou ovládanou
nahama.
Doplňuji:
Samozřejmě, že ještě pohybem kniplu od sebe a k sobě se také ovládá
výškovka, ale tam otázka nesměřovala.
Upravil/a: mosoj
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4264 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek