Osobně jsem ani nikdy moc nepoužíval a neznal pojem odčítání, neboť je to vše sčítání se zápornými hodnoty, ovšem setkávám se s tím, že i na střední škole s tímto značná část studentů nedokáže dobře počítat a trvají jim početní úlohy se zápornými čísly mnohem déle, než s čísly kladnými. Čím je toto způsobeno? Chybnými školními osnovami, kdy se se zápornými čísly setkávají lidé až v posledních ročnících ZŠ?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? carpediem před 3650 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Říkáš, že odečítání je sčítání záporných čísel ?
Tak mně potom vysvětli proč je :
Komu pak to počítání se zápornými čísly dělá vlastně
problémy.
Doplňuji:
Carpediem : proč na teploměru. Nebyla by lepší číselná osa ,
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Spousta lidí neví, jak si to má představit, já jsem to dítěti vysvětlila na teploměru, pochopil hned.
To máš stejné jak rovnice, jen se to řekne, hned má plno lidí husí
kůži, a přitom jsou jednoduché.
Doplňuji:
Mosoji pokud to člověk pochopí v praxi, tak na číselné ose problém mít
nebude:-)
Upravil/a: carpediem
0 Nominace Nahlásit |
Mosoj-toto je zase sčítání násobení --> –1+(-1).(-1), nicméně to už je odporné. Netvrdím, že odčítání je zbytečné.