Avatar uživatele
hanna4

Proč je –25–25 = –5

učitelka nás učila,že si máme předtavit teploměr

Původní neotázka – tazatelce chybí mezery, takže nevím, zda znaménko – = odečítání, nebo jsou v příkladu dvě záporná čísla.

proč je –25–25=-5

Upravil/a: annas

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? vas999 před 3138 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
MobilManiak

Je to –50. Ano, představ si, že je –25 a teplota klesne o 25 stupňů. Kdyby bylo –25 + 25, bude nula, protože teplota stoupne o 25 st.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
AmazedWolf

Učitelka se plete, je to –50.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
vas999

Ale není to jenom chyba v zapsání výsledku? Co když učitelka omylem zapomněla napsat za –5 nulu? Výsledek by pak byl skutečně –50…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

zápis –25–25=0
prvé číslo je záporné a druhé číslo nie je definované ako záporné, čo znamená od záporného čísla odpočítame kladné číslo, teda možno podľa matematických pravidiel písať aj –25 – (+25) = 0
ak by sme druhé číslo považovali za záporné zápis by bol –25 + (-25) = –50

v otázke je zjavne chyba:
ak by teplota mala stúpnuť z 25 na –5, tak by príklad mal vyzerať

  • 25–20=-5 zo zápornej hodnoty odpočítavame kladnú hodnotu

    ak by mala teplota klesnúť o 25 zápis by mal byť –25 + (-25) = –50 pretože v skutočnosti pripočítavame záporné hodnoty

v samotnom zadaní otázky je matematická chyba

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Zápis čísla kladného (+25) je 25 Znaménko + se u čísla nepíše.
Zápis čísla záporného (-25) je – 25 Znaménko – se u záporného čísla píše.
Pak už si stačí jen pamatovat že (- -) = +
(+ -) = -, (+ +) = +

Stupnice teploměru je vlastně číselná osa. Takže představa správná , jenom ta číselná osa, je správnější.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kyril Čouda

  • 25–25 =

(- 25) + (- 25) =

  • (25 + 25) =
  • 50

Výsledek je (- 50)
To je ale, dámy a pánové, matematika základní školy a nechápu, že se tady najdou lidé, kteří odpovídají na otázku chybně.

Upravil/a: Kyril Čouda

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
mosoj

Led" pokud by druhé číslo bylo ! záporné výsledek je nula !!!! Vždy jsme se učili , že – – = + tedy –25 – (-25) = 0

před 3137 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

annas
ak by šlo o spočítanie dvoch záporných čísiel, vzorec by vyzeral –25+(-25)=x
takže užívateľ AmazedWolf sa pletie a užívateľ napriek správnemu logickému vysvetleniu v druhej vete, urobil klasickú školskú chybu.
Je to bežná chyba nepozorných školákov.

před 3137 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Ad led, vím jak by to mělo být správně napsané, jenže netuším, zda si to uvědomuje tazatelka.

Jak jsem napsala, před znaménkem mínus se dělá mezera.

před 3137 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Před znaménkem mínus ve významu rozdílu se dělá mezera, např. 5 – 3 = 2, zatím co záporné číslo je bez mezery : –5, –3; Odečítání záporných –5 – (-3) = –5 + 3 = –2.

před 3137 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Na medzery by som sa u školákov, ale nielen u nich nespoliehala.
Pamätám jednu moju zlú vlastnosť zo školy (ako žiačka) akosi som zabúdala písať znamienka ± a aj keď som mala výsledok správny, tak som za to dostala horšiu známku. Potom som sa rozčuľovala podobne ako tu hanna4. Neskôr podľa elektriky som pochopila, prečo sú znamienka také dôležité. ide/nejde :)

před 3137 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

I když píše rukou, musí rozlišit, zda píše mínus nebo označuje záporné číslo.
Proto jsem zmínila, že nevím, zda tazatelka dobře napsala.

Pokud tak pečlivě opisuje z tabule, jak může mít správný výsledek. 🙂

Proto záleží na tom, jak kdo pochopí. Školačka neuvažuje, kolik lidí zaměstná nesprávným zápisem.

před 3134 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

podľa mojich skúseností zo školy, by som skôr povedala, že
„se plete tazatelka“

před 3137 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek