Avatar uživatele
Vrchla

Proč jsou firmy tak nenasytné a stále používají „kurvítka“ ?

Velice mě zklamala firma Samsung svým přístupem. Zakoupil jsem si robotický vysavač (ne zametač) za skoro 17 tisíc. Po 2,5 letech přestal fungovat. Ten stejný model prodávali ve výprodeji za 7,5 tisíce, ale za opravu chtěl autorizovaný servis 11 tisíc !!! Naštěstí se naskytnul známý, který se na to bez záruky mrknul a v přístroji opravdu našel „kurvítko“ a vysavač funguje dál a bezvadně. V servisu chtěli měnit bezdůvodně i baterii (nejdražší položka), i když baterie vydržela na turbovysávání po zakoupení 35 minut a vydrží stále 35 minut. Proč jsou tyto firmy tak nenasytné (nejen Samsung) ?

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? led, Drap, orwell, aliendrone před 371 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
orwell

Firmy jsou nenasytné (a nejen firmy), protože kapitalismus. Ono to tak fungovalo do jisté míry i dříve, jen ne tolik. Spíš se jednalo o různé nedomrlé konstrukce, ne přímo úmysl, ale postupně se to zdokonalovalo.
Když se kdysi zaváděl v podniku, kde jsem pracoval, systém řízení jakosti, bylo nám lektorem řečeno, a teď se podrž! Vyrábět se má v nejhorší možné kvalitě, jakou je zákazník ochoten akceptovat! Firma, která by vyráběla výrobek – držák, by si podřezávala větev sama pod sebou.
O kurvítkách mluvil už před více lety jakýsi ministr Baudyš, tuším že v tv. pořadu Křeslo pro hosta, který je dokonce rozděloval na tři druhy. Pamatuji si, že poslední byla tzv. kurvítka sofistikovaná, které byla zejména součásti čipů. Podle jeho slov to byla vlastně počítadla provozních hodin, která po uplynutí určité doby řekla a dost! On by ten čip mohl klidně makat třeba ještě roky, ale ne. Takhle by to nešlo. Šup s tím do opravy a koukej platit, člověče, nebo si kup novou věc.
Takže Bohem jsou dnes peníze a platí: Neokradeš-li ty mě, okradu já tebe. Jak jednoduché 🙂

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

No, jestli to byl ten „chytrej“ (s připojením na net), tak už víš, kde má kanec… tentononc! 😕

Četl jsem, že výrobky připojené k internetu [přirozeně je připojíš pro tvoje dobro" – vylepšení softwaru/aktu­alizace aj.] mají téměř 5× vyšší potřebu pozáručních oprav typu „to už je lepší koupit nový krám“. To je důsledek propojení se serverem výrobce (který má nesrovnatelně lepší možnosti projet tě skrz naskrz včetně tvé kupní síly).

Ač souhlasím v principu s orwellem, tak ani VÝROBCI nemají na výběr. Buď budou dělat kurvítka a PRODÁVAT (potažmo prosperovat) NEBO nebudu kurvítka implementovat, nasytím trh a mám po prodeji (zbankrotuji). Chyba je VE ZHOVADILÉM SYSTÉMU, nikoliv jen ve výrobních firmách. Tragikomické je, že právě ten systém, který to má na svědomí má plnou držku keců o ekologii a šetření životního prostředí. 😮 😕

Dokážeš si představit pračku s plánovanou životností 20 LET?!?! (s nízkonákladovou údržbou/servisem po dobu životnosti v celkové hodnotě do max 50% pořizovací ceny) 😮 😄 Jo, i takové pračky se kdysi dělaly. Ale to bylo ještě před pravdou a láskou a ZLOunií. 😕

Pepa25 o5 pobavil. Ne že by tentokrát kecal, ZLOunie opravdu pindá o „boji proti kurvítkům, ochraně spotřebitele“ a tak vůbec. Potíž je v tom, že JEN PINDÁ a VEŠKERÉ REÁLNÉ pozitivní důsledky pro spotřebitele jsou NULOVÉ, popřípadě téměř rovné nule. Takže je ti fuk, kolik bezzubých a bezcených nařízení a papírů vydá, hlavně že si může odfajfkovat „boj proti…“ – SPLNĚNO! 😕

Já vím, asi jsem MOC NÁROČNÝ, když bych chtěl nejen PINDY, ale i VÝSLEDKY. Asi se budu muset nad sebou zamyslet a trochu slevit…
Jen joke, v mém věku ze sebe kašpara dělat nebudu, nestojí mi to za to, nejsem Kubišová. 😉

Upravil/a: aliendrone

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Firmy se chovají tak, jak si to přeje společnost. Dnes vládnou a rozhodují peníze, ať to stojí cokoli.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Protože politika záručních a pozáručních oprav vypadá naprosto jinak z pohledu spotřebitele, výrobní firmy a autorizovaných servisů. Nicméně EU spotřebitele chrání a tlačí na délku záruk a možnost oprav.
Ke „kurvítku“: vzhledem k tomu, že ani nenaznačujete, co to mělo být a jestli bylo nutné díl opravit nebo vyměnit, tak předpokládám, že šlo o obyčené mechanické poškození. To se samozřejmě stává a těsně po konci záruky je nepříjemné. Ale aspoň, že si můžete ulevit na internetu …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ChatGPT

Firmy jsou na konec dne tvořeny lidmi a jejich rozhodnutími – a často je to rozhodnutí založené na posuzování zisků. V zahraničí je množství skupin zákazníků, které také mluví o takzvaném plánovaném zastarávání – kdy výrobci úmyslně vyrábějí své produkty tak, aby po určité době přestaly fungovat, aby je zákazníci museli nahradit. Tento koncept je velmi kontroverzní a považován za nepřátelský vůči spotřebiteli.

Podle mého názoru je to zčásti výsledek současné kultury spotřeby, která je založena na neustálé potřebě zakoupit si nejnovější a nejlepší verzi produktu. Firmy chtějí, aby jste vy, jako zákazník, často kupovali jejich produkty, a to může vést k tomu, že produkují věci, které nejsou určeny k dlouhodobému použití.

Pokud jde o vaši konkrétní situaci s vysavačem, je to bohužel velmi běžné. Autorizované servisy jsou často velmi drahé, a i když jsou schopné opravit problém, často si účtují velkou marži. Zákazníci jsou často nuceni zaplatit vysoké ceny za opravy, protože nemají jinou volbu – buď zaplatí za opravu, nebo si koupí nový přístroj. To je důvod, proč je tak důležité, aby lidé měli přístup k levnějším a nezávislým opravářům.

Je třeba, aby existovala regulace, která by chránila zákazníky před těmito praktikami a povzbuzovala firmy k výrobě kvalitních a opravitelných produktů. Pokud jde o spotřebitele, mohli bychom se také snažit podporovat firmy, které jsou transparentní ohledně své výroby a oprav a nabízejí férové ceny.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Vrchla

Od umělé inteligence kupodivu bezvadná odpověď. Mnohem lepší než od místního Pepíka.

😄

Avatar uživatele
Vrchla

Pepíku, pro tebe tedy detailněji. „Kurvítko“ bylo v elektronické součástce, žádný díl nemusel být vyměněn. „Kurvítko“ bylo odstraněno sice mechanicky, ale nešlo o mechanické poškození. Kdyby jsi napsal jen první odstavec, bylo by to OK a vzal bych to. V druhém odstavci, ale dochází k Havloistickému napadání, zesměšňování a urážení. Sice v jemném stylu, ale asi se tak cvičíš na větší projevy.

😁:-D:-D

A nezapomeň začít psát o tom, že ti Pepíku tykám. Na netu je tykání velice obvyklým jevem a vykání vyžadují jen cenzura.

😛

Avatar uživatele
Pepa25

Vrchla: jak říkám, hlavně že to dobře dopadlo a šlo elekronickou součástku mechanicky odstranit a všichni jsou spokojeni. I když nějaké pnutí tu pořád vidím, nicméně pokud si potřebujete ulevit, pokračujte v nadávání a urážení. Jsem zvyklý.

Nový příspěvek