Věc se má tak. Když si předělám benzínové auto na uhlovodík, tedy propan-butan, bude to stát pár korun. Ale autobusy poháněné uhlovodíkem – metanem, jsou oproti dieslovým dražší hnedle o mega. Něco mi na té metanové technologii evidentně uniká. Že by to bylo v té „compressed“ natural gas nádrži? …to by musela bejt zlatá
Zajímavá 0 před 3913 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Protože je kupuje málo lidí. A více lidí je nekupuje, protože jsou drahá… Začarovaný kruh.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3913 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jeden z důvodů uvádí Mandat.
Druhým je, že upravit benziňák na LPG je ´poněkud´ jednodušší (a
značně levnější), než diesel (v autobusu…) na plyn (ať už CNG nebo
LPG)…
A – CNG se používá méně proto, že je méně stlačitelný, než
LPG – tedy na stejně velkou nádrž je výrazně menší dojezd – proto
se montuje jen do aut, která se pohybují jen na krátkých trasách. A nebo
do třeba těch městských autobusů, u nichž není velikost nádrže
limitovaná velikostí potřebného prostoru pro zavazadla.
0 Nominace Nahlásit |
Podle mého názoru je je potřeba přizpůsobit tomu motor. (Jasně, že to není nutné, ale pokud to má ročně nalítat několik desítek tisíc kiláků … ) Když se instaluje CNG do auta, většinou do staršího, kde už se motor neřeší. Jede to a hotovo. Ale při takovém nájezdu a kór tak drahého vozu si myslím, že jsou potřeba nějaké úpravy. Jen můj názor. :)
0
před 3913 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek