Odpověď z TipCar.cz "Vážený pane,
Váš dotaz jsem zařadil s nadcházejícím létem, aby mohl pomoci dalším případným zájemcům.
V krátkosti si popíšeme z čeho se skládá a jak funguje klimatizace
v autě:
Funkce:
Klimatizace využívá skupenského tepla a nízkého bodu varu vhodného
média. Plynné médium je pomocí kompresoru stlačeno alespoň na takový
tlak, aby po zchlazení v chladiči (kondenzátoru) na okolní teplotu
zkapalnělo. Kapalné médium je pak skrze redukční ventil nastřikováno do
výparníku, kde odebírá teplo proudícímu vzduchu do kabiny. Ve výparníku
se mění skupenství média z kapalného na plynné. Plyn nasává kompresor a
cyklus se tím uzavírá.
Základními prvky klimatizace tedy jsou kompresor, kondenzátor, redukční ventil a výparník. K nim je nutné přiřadit ještě provozní a bezpečnostní čidla teplot a tlaků, která zabraňují při určitých podmínkách chlazení spustit. Jde zejména o nízký tlak v soustavě, který je zapříčiněn únikem média nebo nízkou okolní teplotu, aby nedocházelo k zamrzání redukčního ventilu nebo výparníku.
Samotná regulace chlazení vychází z požadavku, který je zadáván v ovládání ventilace. Sice není zmíněno, zda jde o klimatizaci manuální (není regulována teplota vzduchu uvnitř vozu) nebo automatickou (interiér je vybaven čidly pro snímání teploty a na základě programu je řízena teplota a distribuce přiváděného vzduchu), avšak na samotnou realizaci připojování kompresoru to nemá vliv.
Vaše vozidlo je vybaveno elektromagnetickou spojkou, která připojuje kompresor v závislosti na požadavku posádky. U automatické klimatizace se připojování kompresoru řídí programem, zatímco u manuální je nutné stiskem tlačítka A/C aktivovat okruh, který řídí připojování kompresoru. Kompresor nepracuje trvale, ale v závislosti na tlaku v systému, který vychází z potřeby chlazení.
Pokud uvádíte, že jste nechal systém naplnit a vyměnit tlaková čidla, nasměroval bych Vás na kontrolu elektromagnetické spojky, respektive jejího vymezení vůlí, neboť připojováním dochází k otěru lamel. Při příliš velké vůli se stane, že spojkové kotouče na sebe „nedosáhnou“. Tomu by měla předcházet kontrola elektrických zařízení, že na spojku při aktivaci klimatizace přichází napětí. Posledním článkem, který je finančně nejnepříjemnější je porucha samotného kompresoru, která může být v zásadě dvojího typu. Buď je netěsný, takže médium ze systému unikne, což lze v servise zjistit nebo je zadřený, a to byste při připojení klimatizace asi nemohl nepostřehnout."
Zdroj: http://www.tipcar.cz/skoda-octavia-i-radime-s-nefunkcni-klimatizaci-5306.html
0
před 4503 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Přiznám, nečetl jsem celý příspěvek od gepíka a tak se budu třeba
opakovat-
Těch příčin může být víc. Špatné čidlo, které hlásí nízký tlak
media, vadná elektromagnetiská spojka, Vadná hlavní jednotka
klimatizace.
0
před 4503 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek