ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Michal Kole před 4432 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak kvůli vztlaku na křídlech. Zkrátka kolem křídel proudí vzduch a jelikož je horní plocha křídla delší než ta spodní, tak na ní vzniká podtlak a letadlo to táhne nahoru. Čím větší to proudění bude, tím ten vztlak bude větší. Protivítr vlastně urychluje to proudění a tedy zlepšuje vztlak, v opačném případě by nastával efekt opačný.
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Dynamick%C3%BD_vztlak
0 Nominace Nahlásit |
Ano proti větru je to správně. Je to o vztlaku na křídlech. Vztlak na
křídlech je přímo úměrný rychlosti proudění vzduchu na křídlech.
V případě startu proti větru je výsledná rychlost proudění na
křídlech součtem rychlosti letadla a větru !!!!
Po větru by to byl rozdíl rychlosti letadla a větru !!! Letadlo by pro vzlet
muselo vyvinout větší rychlost a potřebovalo by delší dráhu.
0 Nominace Nahlásit |
Aby se „odlepila“ od země na co nejkratší dráze, a také co
nejdříve.
Doplňuji:
Nejsou ty startovací dráhy přece jen nekonečně dlouhé…
Upravil/a: ferda60
0 Nominace Nahlásit |
Letadla startují proti větru? Nevím no, ale mně to přijde tak trochu
jako nesmysl, vdyť když by startovala po větru, alespoň budou rychlejší a
co když je bezvětří? To by jako nemohli létat?
Doplňuji:
Omlouvám se za chybnou odpověď, ale myslela jsem, že to tak je…
Upravil/a: samicek333
0
před 4432 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
u dopravních letadel to je hloupost, jen vítr nesmí být moc rychlí.
jestli startují po větru, jsou rychlejší, jestli proti větru, mají
větší vztlakovou sílu…
0
před 4432 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Huxa,
ak vietor fúka litadlu do chrbta, síce ho tlačí rýchlejšie dopredu, ale
pritom ruší potrebný podtlak na hornej ploche krídel a tým im zťažuje
vzlietnutie. Čo tak si zopakovať trochu fyziky?
ad led, asi huxa chyběl, když se ta látka probírala.
Zato ale musel být nejmíň 2× na hodině „Jak si stěžovat“, viz jeho
otázka proč mi smazali otázku, bů?