Tipuju, že koleje na vyhýbání, které ale vzhledem k hustotě provozu na dané trati nejsou potřeba.
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, Lamalam, sesednizkola
před 2430 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nejen to, ale na regionálních tratích se ruší i nádraží, čekárny. V rodné obci byla nádražní budova s čekárnou, vedle velká „hala“ – venkovní čekárna, která vznikla v době, kdy vlak využívalo hodně cestujících. Dnes jezdí vlak poloprázdný.
Před nádražím vedly tři koleje – ta, která je na fotografii – často zarůstala, protože po ní jezdily zpravidla jen nákladní vlaky – možnost vykládky zboží na rampu a pak do skladiště vedle nádraží. Jezdilo se po druhé oleji a na třetí se v případě potřeby křižovaly vlaky.
Vlaková přeprava je dnes omezena, velké náklady se přepravují jen na hlavních tratích, takže správa dopravních cest koleje zrušila, v obci zůstala jen jedna.
Stejně tak se ruší prodej jízdenek, funkce výpravčího zanikla, jízdenky se prodávají ve vlaku.
Postupně se tak děje po celé republice. V obci, kterou zmiňuji, byla už zbořena venkovní čekárna, zbořeny WC a bude se bourat i nádražní budova.
Na trati , která vede mezi mezi dvěma městy, existují jen dvě stanice, kde se křižují vlaky a je možnost přestoupit na jinou vedlejší trať. Tam je zachovaný i personál.
Nejen prodej jízdenek je pro železniční cesty administrativní zátěž,
někde se o tom mluvilo v TV.
--
Doplňuji.
První kolej je/byla na většině nádražích, hlavně na těch menších,
takto zarostlá a bývá/bývala na rozdíl od ostatních kolejí převážně
o něco níže, aby se právě s nákladními vagóny lépe manipulovalo a
lépe se z vagónu zboží vykládalo a nakládalo do vagónů. Všechno se
provádělo ručně, takže šlo o snadnější přístup.
Na první koleji se zpravidla vlaky nekřižovaly. Dojížděla jem vlakem velmi dlouho, takže jsem to všechno vypozorovala a všímala se, když přijížděl nákladní vlak co nejblíž k rampě a výšky rampy a vstupu do vozu se vyrovnaly.
Upravil/a: annas
3Kdo udělil odpovědi palec? vagra, Gestas, independent
před 2430 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud je ve stanici více kolejí, tak slouží (sloužily) k vyhýbání vlaků.
0
před 2428 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jedná se o tzv. manipulační kolej – sloužila k přistavování
nákladních vozů ke skladišti, které obvykle stálo kousek vedle od
staniční budovy. Dnes se skladiště už skoro nikde nevyužívají, tak se
nevyužívá ani manipulační kolej.
Na manipulační kolej vlaky nepřijíždí ani z ní neodjíždí. Vlak vždy
musí zastavit na některé tzv. dopravní koleji a vozy na manipulační kolej
připosunovat. Je to kvůli zabezpečení dopravy. Taky se tato kolej nedá
(kvůli tomu že na ní jsou výkolejky) použít k objíždění vlakové
soupravy lokomotivou (když se vlak vrací) a už vůbec ne na vyhýbání. Na
to jsou koleje dopravní.
0
před 1411 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek