Avatar uživatele
Kepler

Proč mělo hodně parních lokomotiv „uši“?

Jsou mezi námi nějací šotouši? Nevím jak to správně pojmenovat, takové to vpředu u komína. Jakou vlastně měly funkci?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? quentos, marci1 před 979 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
marci1

Máš na mysli vodicí plechy pro vzduch?
Po stranách kouřové komory byly umístěny vodicí plechy, které nutí vzduch, aby proudil podél kotlu až k čelní stěně boudy, kdež je nucen obrátiti se vzhůru. Takto získaný malý vzdušní přetlak postačí, aby zabránil srážení páry na oknech. Kontrolními pokusy na lokomotivách byla potvrzena správnost tohoto názoru a zároveň byla ustanovena nejlepší poloha a nejmenší velikost plechů vodicích, jež by ještě účinkovala. Tyto vodicí plechy se nyní upravují na všech nových rychlíkových lokomotivách německých říšských drah. (r. 1924)
Podrobně: https://www.bej­vavalo.cz/clan­ky.php?detail=224

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mulisákus

Mýlil jsem se

Upravil/a: Mulisákus

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
dubraro

Já myslím, že to má něco společného s usměrňováním kou­ře.

Zdroj: https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Lokomotiva_464­.0

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jozis

Je to přesně tak, kvůli vzduchu

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek