Příklad z pražské MHD:
Do práce to mám cca 10 km, pro jednoduchost počítejme každý všední den,
těch je v roce 251, takže 5020 km ročně. Jízdné je 4750Kč/rok, takže
0,96 Kč/km.
Jízda autobusu jako SOR NB 18 ve městě stojí tak 80 Kč/km. Kapacita
44+117 míst znamená při pouhém sezení 80/44=1,8 Kč/osobokm. Při
povolení stání 80/161=0,5 Kč.
Vzhledem k tomu, že v PIDu je stání povoleno, sou i daleko dražší
jízdenky(měsíční, nepražáci až 26Kč/1 zastávka,…), i daleko
levnější prostředky(odepsanej Cityfrog vezme 300+300 lidí jen za
mýto+elektřinu),… jaktože to na sebe nevydělá? Proč se to dotuje?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4007 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Trolův pokus o výpočet obsahuje chyby
Doplňuji:
náklady na mhd netvoria iba náklady na pohonné hmoty:
a isto ešte mnoho iného.
Upravil/a: arygnoc
0 Nominace Nahlásit |
Trolův pokus o výpočet obsahuje chyby
z izolovaného výpočtu nákladů na jízdu jednoho autobusu nelze nic vyvodit. Je tady metro (to je hodně nákladné) tramvaje, zaměstnanci a fůra dalších věcí, které teď nejsem schopen vyčíslit. Celkově vzato pochybuji, že v jakémkoli městě je veřejná doprava zisková. Lístky by asi musely být mnohem dražší, jenže pak by bylo málo cestujících (zato ucpané komunikace).
0 Nominace Nahlásit |
Trolův pokus o výpočet obsahuje chyby
0 Nominace Nahlásit |
Trolův pokus o výpočet obsahuje chyby
Myslím, že plný autobus-vlak si na sebe vydělat musí, dotuje se proto, aby byla zachovaná slušná obslužnost i v době, kdy tolik pasažérů nejezdí. Stačí se podívat mimo město, kolik dopravců jezdí mezi Prahou Brnem Ostravou, ale na linky do Horní Dolní, kde z odpolední jedou domů dva lidé, se nikdo nehrne.
0
před 4007 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
xxx3: Zaměstnanci – ta cena za autobus obsahuje i plat řidiče.
Tramvaje – ty sou o kolik dražší? A o kolik by byly dražší, kdyby se
dělaly pořádné konkurzy? Náklady na trať etc. bych řešil, až by
i autobusy platily všude mýto/parkovací poplatky.
Metro – mno tam možná, i bez megalomanských nesmyslů typu stanice Anděl
nebo Střížkov by byly potřeba tunely.