Avatar uživatele
Kulatylenin

Proč nejde za osobní vlak připojit i nákladní vagony?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? anonym před 3411 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
gecco

Nerozumím tvé ´myšlence´ – proč by to nešlo???

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
jmhad

Jako bývalému přednostovi stanice je mi z názorů špatně. Je rozdíl mezi zda to jde a zda se to používá. Příslušné platné předpisy ČD to znají jako smíšená přeprava a nic ji nezakazuje. Jediná limitující podmínka je způsob brzdění a rychlost vzhledem k druhu osobního vlaku. Nákladní vozy by měly mít přestavovač na první způsob brzdění a nebo vypnutou brzdu a tím řazeny ne na konci vlaku , vůz konstrukční rychlost běžnou t.j. 80 nebo 100 a nebo i 120. Ještě nedávno, do omezení přepravy kusových zásilek, osobní vlaky vozily tzv. pakláky /pakl= balík,zavazadlo/ , což byly kryté nákladní vozy schopné na rychlost 120.
A na nočním rychlíku Praha – Košice s lůžkovými vozy a zpět je připojen patrový nákladní vůz pro přepravou osobních automobilů,který je poměrně dost využíván. Večer v Praze naloží kočár, zalehne a ráno v Popradu či až v Košicích vstane, vezme auto a je vymalováno.

Upravil/a: jmhad

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Emefej

Jde o to, co myslíš pojmem osobní vlak. Do ucelené vlakové soupravy to nejde. K osobáku taženém lokomotivou to jde a při manipulačních jízdách se to používá. Dříve to bylo k vidění i v běžném provozu, kombinovaný osobní a nákladní vlak tažený lokomotivou jezdíval např. na trati Most – Louka u Litvínova nebo Lovosice – Most.

Upravil/a: Emefej

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lexx

Ani za autobus nákladní návěs, no kdysi to šlo, dneska ne.
Jinak vlak je celistvá souprava a taky jde o bezpečnost cestujících.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Připojit to jde, pamatuji si ještě i takové vlaky. Dnes je to z důvodů pohodlí a bezpečnosti zakázáno. Další věcí je, že osobní a nákladní doprava jsou u ČD rozděleny. Vyjimečně můžeš vidět u pracovních vlaků pracujících na upravě či rekonstrukci trati. Pokud se takováto skupina stěhuje, je celkem běžné, že jsou osobní vagony, kde mají dělníci zázemí, popřípadě nocleh zapřahají společně s nákladními vagony , které vezou materiál a stroje.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Luxx

asi ze stejného důvodu, z jakého existují autobusy a kamiony zvlášť

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kulatylenin

Ańo dříve to bylo běžné dnes je to údajně zakázáno a ja se ptam proč?

před 3411 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Správně odpověděl – Drap -, protože je to rozděleno na osobní a nákladní dopravu a tím by si vlastně konkurovaly.
A rozdělilo se to také proto, aby KAŽDÝ Z TĚCHTO MANAŽERŮ mohl mít statisícové výplaty a pak mohly ČD naříkat, že chtějí dotace protože jsou prodělečné.Kdyby to bylo dohromady (jako za komunistů) tak prodělečné nejsou.

před 3411 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek