Když jsem teď pročítal zprávy Českejch drah, kolik lidí si koupí ročně jízdenku a kolik průměrně zaplatí za lístek, tak to vychází zhruba tak, že kdyby každej platil měsíčně na daních o 50 korun víc, tak bysme mohli všichni jezdit zadarmo. Navíc by zmizely ty zbytečný funkce který souvisej s prodejem lístků a vší tý byrokracie kolem nich, nemuseli by už bejt průvodčí a tak dále a tak dále. Taky by to podstatně vyklidilo silniční dopravu, když by lidi mohli jezdit vlakem zadarmo. Zmizely by poloprázdný vagóny, vyčistilo by se ovzduší ve městech… ještě někoho něco napadne? Nějaké plusy nebo i mínusy této mé další utopie? :)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 9Pro koho je otázka zajímavá? dudu, iceT, huxa, Damiana, briketka10, zzzzz, knedlik123, Hamon, eRko007 před 3926 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ono by mohlo být věcí, kdyby nám vládl někdo inteligentní a ne jen vysokoškoláci z VUMLu nebo právníci z Plzně.
4Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, knedlik123, zzzzz, bolak
před 3926 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Což průvodčí a prodejci jízdenek, ale kdyby zmizely tři samostatná velká ředitelství drah a nahradilo je jedno zeštíhlené vedení to by se najednou zlevnilo jízdné. A stát by nemusel železnici dotovat.
4Kdo udělil odpovědi palec? johana 56, bolak, zzzzz, knedlik123
před 3926 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Vlaky zadarmo a bez průvodčích? Možná v nějaké vyspělé a kultivované společnosti. Ale v ČR? Do druhého dne by bylo ve vagónech nastláno po kotníky! Každý, kdo by mohl, by se takovému vlaku vyhnul, i kdyby si měl pořídit prastarou ojetinu.
Píšeš: veškerá doprava. I autobusová, letecká, lanovky … ? Ono se „uvažovalo“, že ve Slunečním městě, pardon, v komunismu, až bude, budou zadara i taxíky. Se svou utopií jdeš pozdě.
Ovšem je pravda, že v některých maloměstech zkouší bezplatnou městskou dopravu. No, uvidíme, jak to utáhnou. Potom se to uchytí třeba i v krajských městech – jen jsem zvědav, zda se toho dožijí aspoň naši pravnuci …
0 Nominace Nahlásit |
Nějak tak podobně mají organizovánu dopravu na Kubě. Jezdí se i na
korbách nenaložených nákladních aut a rovněž je povinnost vzít do
osobního vozu pasažéra, pokud vozidlo není plně obsazeno.
Možná by nebylo od věci kdyby si tazatel zmíněný model ověřil na
místě.
Jde o podobnou úvahu, která se zabývá tématem proč by neměli mít
všichni stejné platy nebo o vhodnostit umístění nájemníků do bydel
všem, kteří si přisvojují nadměrnou obytnou plochu. Bolaku, to už tady
všechno přece bylo a nedopadlo to nejlépe, stejně jako nyní kapitalismus,
který už byť z jiných důvodů, také dojíždí kamsi ke konečné.
Přiznávám, že se na „nové zřízení“ vůbec netěším a doufám, že
se nástupu nové éry nedožiji.
Doplňuji:
Hlavní problém spatřuji ve skutečnosti, že by si lidé tohoto „daru“
rychle přestali vážit. Tento názor potvrzuje poznatek z doby před
revolucí. U nás na sídlišti stojí v řadě za sebou čtyřpodlažní domy
každý se 36-ti byty. Původně byla polovina družstevníků a zbytek tzv.
státní. Postupně bylo možno spatřit rozdíl mezi domy v jiném
vlastnictví. Družstevníci si pečlivě opečovávali svůj dům i okolí,
kdežto společný majetek byl denně devastován a většina nájemníků si
možnosti bydlet skoro za hubičku vůbec nevážila a nebo jejich péče
končila u dveří do bytu.
Proto naprosto skepticky odhaduji stav, kdy by doprava byla zadarmo, na
chování cestujících nikdo nedohlížel a řada cestujících by
k dopravním prostředkům projevovala stejný vztah, jako téměř k dekretem
přiděleným státním bytům.
Upravil/a: dudu
4Kdo udělil odpovědi palec? lukas.zmizik, bolak, huxa, marek953
před 3926 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak nechápu, jak by se tím vymazali poloprázdné vagóny? Maximálně by se odpřáhly a lidé by se tlačili, také by nebyla motivace drah k jakémusi standardu kvality a prostě by se na to sralo, tak, jak tomu bylo u všeho za socialismu, co? :)
Co pokud se chci prohánět na motorce a netlačit se v autobusu, proč bych musel platit za ostatní těch 50Kč?
0 Nominace Nahlásit |
táto idea nie je vôbec nová.
rozmýšľalo sa o nej už totiž za socializmu /okolo roku 1970/.
vtedy síce neboli argumentom preťažené komunikácie automobilmi s jedným
cestujúcim, ale práve nedostatok osobných prepravných prostriedkov.
bez ohľadu na dôvod – je to idea, ktorá bohvie prečo už dávno nie je zavedená do praxe. všade totiž počujeme, ako je osobná doprava stratová (mhd, vlaky), ale že súkromní prepravcovia zarábajú napriek nižším cenám (dotovaných, zrejme, i tak z daní, je jedno či domácich alebo európskych).
a obrovská výhoda je, že „vozenie sa“ proste nikto neukradne.
problémikom by snáď mohli byť iba bezdomovci v zime, ale aj na ich ubytovanie rád zaplatím 50 kč mesačne.
teda správne položená otázka:
Prečo to ešte nefunguje?
0 Nominace Nahlásit |
a co bys udělal s těmi lidmi co by tedy dráhy museli propustit?
tzn průvodčí zaměstnanci kas atd…
0 Nominace Nahlásit |
jednoduše by na to ani teď nebyly kapacity… a každý vagón – trolejbus – autobus – metro navíc stojí dost peněz.....zkus se projet v pátek z brna do ostravy…ani si nesedneš. a když sem se ptal někoho od dráhy, proč nejede o vagón navíc, tak mě řekl, že navíc nemají… a zároveň by stouply energie a spotřeba phm… to bys tím byrokratickým ušetřením nevykompenzoval…daleko více by se platilo za servis, úklid (víc lidí, víc bordela a vandalismu → když je to zadarmo, tak se to zničí) … lidé by si toho nevážili…
0 Nominace Nahlásit |
dobrá myšlenka, klidně by to tak mohlo být.Bohužel žijeme v kapitalistické společnosti kdy zisk má přednost přede vším.
0 Nominace Nahlásit |
Jdi do politiky a zkus ten napad realizovat :DD Ale zase lidi co pracuji u dopravy by prisli o praci :)
0 Nominace Nahlásit |
nebylo by to protiústavní, nedemokratické nutit někoho kdo nemůže,
nechce MHD používat aby za to platil?
Doplňuji:
ale odpověď na otázku: protože firmy potřebují vydělávat peníze do
svých kapes a na provoz dané služby.
Upravil/a: postcd
0 Nominace Nahlásit |
Pokud vim, tak se o tom uvazovalo pred dvema roky v nejbohatsim meste na svete, v Oslu , a to nejen MHD, ale i norske statni drahy, nebot stat ma moc penez,( z kterymi nevi co a tak se investuje po celem svete). Takovehle navrhy jsou v Norsku pravidelne odmitany z nejakych financne-ekonomickych duvodu ( sousedni staty), protoze udajne i pri jakemkoliv male hospodarske nevyrovnalosti se sousedy hrozi vetsi nasledky.
0 Nominace Nahlásit |
Nějakou zprávu jsem slyšel v TV, ale nevzpomínám si o jaké městečko
šlo.
Jinak byly pokusy v Ostravě, ale upustilo se od nich.
Už několik let se to zkouší ve Frydku-Místku. Ovšem je to jen pro
domácí, kteří nemají dluh vůči obci (nebo tak nějak). A není to
úplně zadarmo – musíš si koupit čipovou kartu a její platnost
každoročně obnovovat za symbolickou 1 korunu. Aktuální situaci
neznám.
Jedinou linku MHD v Hořovicích též platí město.
Zkouší se to i v zahraničí (Francie, Švédsko, Tallin aj.)
dudu: nějak nechápu co to má společnýho s tím co uvádím já? proč by někdo jezdil na korbě auta když bude mít vlak zadarmo? tím by se právě silnice vylidnily..
denně jezdím ráno autobusem spolu s dalšíma třema lidma na 50 (nebo kolik) míst, to samý vlaky, jezděj každou hodinu bez výjimky, odpoledne je to přecpaný a po desátý 3 lidi na vagón, a horní patro úplně prázdný (hlavně že je tam napsáno 1.třída a když si tam sednete s normální jízdenkou, tak vás div nevytahaj za uši)
Je to jen příměr a jedna z dalších možností „kulturního
cestování“.
V osmdesátých létech jsem se často a téměř zadarmo přepravoval v tzv.
dělnických vlacích. Buď jsem visel v davu na jedné noze nebo se kochal
pohledem na krajinu z „hitláku“. Pokud by se dnes dala možnost libovolně
cestovat zdarma, aniž byl kupř. vyřešen problém s bezdomovci a
nepřizpůsobyvými, co myslíš že by nastalo? Zmíněná skupina by si
z dopravních prostředků hbitě vytvořila přechodná bydliště a narkomani
hašišdoupata. Je to stejná utopie jako kdysi deklarované hesla „každému
dle jeho potřeb“. Jsou jiné věci, které stojí za zamyšlení jako
např.fakt, že dnešní nadutí zbohatlíci nazývají turistickou třídu
v letadlech prasečákem a určitě takto i na většinu národa
pohlížejí!!
postcd: jak nemůže nebo nechce? zdravotní pojištění je přece taky povinný a musí platit i ten co nikdy nemarodil, co poplatky za televizi a rádio, a i socku musíš odvádět když jseš zaměstnanej, a to i v případě že seš nevyléčitelně nemocnej a víš natuty že důchodu se nedožiješ..
erko007: na to já sem moc blbej.. abych něco realizoval
ale paradoxně mě na to přivedla zpráva z novinek.cz, kde psali že musel jít k soudu chlápek co si neschoval účtenku o zaplacení poplatku v nemocnici, a řešilo to pak několik soudů po sobě, jejichž náklady šly jistojistě do desetitisíců, možná i statisíců kačen, (zas) jen kvůli zpoplatnění něčeho co nikdy předtím být zpoplatněno nebylo potřeba > http://www.odpovedi.cz/otazky/jaky-byl-uveden-oficialni-duvod-pro-zavedeni-poplatku-u-lekare
huxa: tak předpokládám že většina lidí by sáhla po vlaku když už by ho měli předplacenej, místo toho aby platili měsíčně litr za benzín, třeba když by dojížděli denně do práce
a i ty jako motorkář bys určitě ocenil že máš na to svý blbnutí prázdný silnice a nemusíš stát každou chvíli v zácpě
Stejně by na to lidé kašlali a jezdili v autech :)
tady toto tě asi napadlo při nynější vládě a Zrušení poplatků
v nemocnicích, že ano? :)
honza19hk: to že by lidi přišli o práci (která je zbytečná) fakt neberu jako argument, to je jak kdybys lidem zakázal mejt si ruce a jíst zeleninu jen proto že by byl zrovna nadbytek lékařů a nebylo je kam upíchnout..
ale ono i státní kasu by to nejspíš podrželo, nebylo by potřeba tolik dopraváků, ubylo by přestupků, nemusely by bejt na každý druhý křižovatce semafory, snížily by se náklady na opravu silnic, ubylo by smrtelných dopravních nehod…
zase by ti dopraváci jezdili ve vagonech a vyhazovali by bezdomovce, úchyly a prasata, protože spousta lidí by jezdilo jen tak z nudy, druzí proto, aby kradli a byli úchylní a mládež která je na intru by jezdila domů a zpět, vyšlo by to levněji než ubytování a během cesty by ty vgóny mohli likvidovat…
no vidiš, tak měšťáka co by bejval přišel o práci bychom nechali jako strážce vlaku :) a vyřešeno, a děti ti by jezdili z intru domů, což je vlastně další plus, děti by byli s rodinami, rodiny s dětmi a ušetřili by peníze za ubytování