když jede třeba kamion a začnou blikat světla,padající závory by ho bu´d uvěznily nebo by se poničily. Časová rezerva je odstatečná na to aby auta stačila z přejezdu odjet a pak se spustí závory.Asi by se ti moc nelíbilo kdyby tě závory uvěznily přímo v kolejišti.Proto nejdřív blikají světla a závory jdou pár sekund poté.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud si pamatuji z vyhlášky, musí jet řidič přes přejezd 30 m rychlostí 30, nebo 50 m 50 km rychlostí, když blikají světla. A že se blíží k přejezdu pozná podle směrových desek, tak by měl podle toho přizpůsobit rychlost. Jakmile začne blikat červaná, nemá co vjíždět na přejezd, závory nezávory. Mnohdy tak reagují chodci a skóre chodci – vlak je stále v neprospěch chodců.
0
před 3870 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
ano, je to kvůli časové rezervě – a jak už bylo řečeno – pokud bikají světla, nesmí se na přejezd vjet …
u větších přejezdu se ale občas stává, že závory se zvedají a auto se rozjede přesto, že světla stále blikají – jenže ony blikat nepřestanou a závory se znovu spustí dolů (to znamená, že první vlak zmizne a druhý to vychytá tak, že dojede k čidlu v době kdy se akorát závory zvedaly) … a to je potom velmi nebezpečné…
0
před 3869 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zabezpečováci tomu říkají předzváněcí doba. Je to logicky proto, aby
šraňky ,,nespadly někomu na hlavu". (Mimochodem, stejně fungovaly i ručně
stahované závory – nejdřív se hýbaly řetězy, jenom to cinkalo , a
najednou bác, šly šraňky dolů. To vše na dva dráty).
Co uvěznění v kolejišti se týče, závory jsou uloženy tak, že se snadno
otočí, případně ulomí, takže když někdo vjede přes zákaz na přejezd,
vždy z něj ještě může odjet (je li dost rychlý, některé přejezdy
shazují závory pár desítek metrů před vlakem).
A dopravní nehody? Určitě je nezpůsobují červené blikačky…
0
před 3869 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek