Avatar uživatele
Kepler

Proč se stále poškozují spotřebitelé?

Mám na mysli především zakomponování toxických prvků, neboli "ku*vítek, zejména v elektronických výrobcích. Existuje spousta organizací na ochranu spotřebitelů, třeba ČOI, nebo různé asociace, proč to výrobcům stále prochází? Docela mě to štve, protože je to plýtvání mými penězi, plýtvání materiálem a lidskou prací. O environmentálních dopadech nemluvě. U kterých výrobků máte takto špatné zkušenosti? Nedávno jsem tady naťuknul LED úsporky.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? marci1 před 2712 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
da ny

Kapitál pčece potřebuje zisky ☹
Jak by k tomu přišel, kdybychom všichni měli lednici, pračku, NTB apod 25 let (jako dříve). a Vaše plýtvání penězi :).
Takovému plýtvání se říká byznys…
Při zakoupení NTB za 10 – 20 tisíc mne všude prodavač předem upAcer, ozorňuje, že pořizuji šmejd na 2 – 3 roky, napříč všemi značkami výrobců.(Lenovo, HP, Asus, jen malý Samsung drží roky, ale nepřežily plastové panty u obrazovky).
Peníze se točí, jedni mají zisky, jiní zase práci :)

Upravil/a: da ny

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

Čím větší je tlak na nízké ceny, tím častější je použití méně
kvalitních materiálů (kvůli tlaku na ceny nelze použít dražší).

To mi přijde mnohem pravděpodobnější, než to, že by
si některý výrobce záměrně poškozoval dobrou pověst.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

A kdo by to měl zakázat? Takto je přece postavená a budována celá současná společnost. Na prvním místě je vždy zisk a peníze. Další věci jako ekologie, zdravý rozum a podobně příjdou na řadu až budou vydělávat a budou z nich penízky.A přece vlivní nepůjdou proti svým zájmům. A pokud se přece jen najde někdo kdo se ozve, tak ho velmi brzy umlčíme.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
still

Nedokáži si představit způsob, jak vymáhat plnění případných nových zákazů a norem. Nejspíš by musel vzniknout nový státní odbor kontrolní činnosti, kteří by namátkově, nebo systematicky kontroloval výrobky. Něco jako dnes dělá třeba dTest, ale to jsou jen čistě informativní testy pro čtenáře.
Ale i takový orgán by byl ve výsledku bezzubý. Jak postihnout výrobce za použití jednoho materiálu, komponenty, případně technologie, místo jiného/jiné? Počítám, že každý výrobce by to vždy zdůvodnil tak, aby se vyhnul postihu.
Nezbývá než se informovat, pátrat a hledat zkušenosti lidí, tady plní internet výborně svou roli. Např. když kvalitní a odolný notebook, tak Lenovo ThinkPad. Když pračku se sušičkou, tak Whirlpool, atp.

Upravil/a: still

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Peníze (kapitál) se musí „točit“. Máš práci v továrně na lednice-zhotovíš výrobek. Za práci dostaneš peníze. „Odejde“ ti lednice. Za výdělek-peníze koupíš novou. A máš opět možnost vydělat peníze při výrobě další lednice. Čím častěji „odejde“ tím jistější a stálou práci (a peníze) máš.:-) Je to hodně zjednodušené a jde o paradox, ale je to tak. Kdyby ta lednice vydržela dlouho, trh by se zasytil a nebyl by dostatek práce (a peněz, nejen na tu lednici).
A za méně peněz, bývá (většinou) nižší kvalita a kratší životnost výrobku. Ale toto není vždy jednoznačné. Výjimky potvrzují pravidlo.:-)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Možná Murphyho zákon, máme kurvítka ekologická, oxidační, uživatelská, softwarová, mechanická, auto kurvítka a další.
Třeba továrny na žárovky mají výzkumná oddělení, kde studují a navrhují, aby žárovky rychle praskaly.
Výrobci hodní kapitalisté se snaží mít co největší zisky a proto kurvajs zdokonalují, rovněž aby bylo více odpadů.
Jediné výrobky, kde se nepodařilo doposud kapitalistům instalovat kurvítko, je výrobek z kvalitní žuly.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kepler

izvez: jistě, tlak na ceny hraje svou roli. Proč ale existují úspěšné značky např. BMW vs. Fiat, nebo v elektronice Pioneer vs. Orava? Kdo myslíte, že přežije?

před 2711 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Úspěšných firem je víc. Já mám třeba pračku Indesit, kterou jsem koupila jako repasovanou a slouží přes 11 let, notebook (Fujitsu Siemens, také repas) jsem počítala, že vydrží tak dva roky, slouží už asi 10. rok, …

Ne všichni výrobci tomu honu za stále větším obratem podléhají.

Svou odpovědí jsem chtěla říct, že si nemyslím,
že by si některý výrobce záměrně kazil jméno.
[Na *** nevěřím.]

před 2711 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Já mám taky indesitku, zatím jenom 2,5 roku, tak doufám, že to byl dobrý kauf. Zaplatil jsem si prodlouženou záruku na 3 roky, takže doufám, pokud se to má rozsypat, ať se tak stane ještě letos. Fakt jsem zvědav.

před 2711 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Nikdo!!!

před 2711 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Jinak ano, jsou takové značky, co si tam kurvítka záměrně dávají, aby měly co nejvyšší obrat. Podle mně je to krátkozraké a hloupé.

před 2711 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

still: asi máš pravdu, ale vymáhání kvality by bylo možné i čistě legislativním opatřením. Třeba zvýšením záruční doby na 5 let. Samozřejmě by to nebylo možné u všech kategorií výrobku, ale u elektroniky, praček, ledniček apod. určitě ano. To by si každý výrobce setsakra rozmyslel, jestli použít nekvalitní materiály, nebo dokonce kurvítka.

před 2712 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
still

Možná by prodloužení záruční lhůty přineslo nějaké ovoce. Ale jestli pozitivní, to nedokážu říct, nejsem ekonom, abych dohlédl na všechny možné důsledky takové změny. Jen co mě napadá, znevýhodnili by se tím menší výrobci, kteří nemají na dlouhodobý výzkum materiálů a technologií, museli by si technologie kupovat. Takže by se opět utužoval monopol nadnárodních firem.
Je těžké říct, kde je ta hranice, jestli když se utáhne řemen, jestli to bude k lepšímu. V tomhle mi nezbývá než důvěřovat vzdělanějším v oboru. Co můžeme udělat jako ubozí spotřebitelé, je sdělovat si zkušenosti a aktivně získávat informace a pokud se něco ukáže jako šmejd, prostě to nekupovat. Mrkni třeba na recenzi Liebherr na Heuréce: https://liebhe­rr.heureka.cz/re­cenze/
Je už celkem známá věc, jak tento výrobce osazuje kurvítka do chladícího systému. Po tom co jsem se to dozvěděl a ověřil na internetu, si od této znaku už nikdy nic nekoupím. A tak nějak by to mělo fungovat :)

před 2712 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Jo, jo, německé výrobky už nejsou, co bývaly. Koupil jsem si elektrický kráječ slavné značky Bosch a rozsypal se mi za 14 dní…

před 2711 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

da ny: jak by k tomu kapitál přišel? Přece tím, že produkuje kvalitní výrobky, tak jak tomu bývalo dřív. Jeho výrobky by měly dobrou pověst a lidé by si je kupovali radši, i kdyby byly o něco dražší. Ale záměrné instalování kurvítek, to už je snad moc. Takoví výrobci jsou značně krátkozrací. Kdyby jim to někdo dokázal, tak jako firma skončí ze dne na den. Takové šmejdy trh opravdu nepotřebuje. Znova opakuju otázku: jak to, že jim to prochází?

před 2712 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Kryšpín: hezky a pravdivě jsi to popsal, ale jako odpověď na otázku mi to moc nepřipadá. Já už nevěřím ani kvalitní žule. Jára Cimrman by s nima zatočil!

před 2712 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Drap: souhlasím jen částečně. Kdo by jim to měl zakázat? Přece ty organizace, které jsou už k tomu účelu zřízeny, ne? Když dokážou zakázat prodej celých šarží výrobků, tak proč to nedělají i v tomto případě? Souhlasím s tím, že v tom mají prsty ti vlivní. Ale to by museli být ti nejvlivnější, vč. premiéra.

před 2712 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek