Známkování u nás má dlouhou tradici. Vysvědčení se vydává již 240 let. Nakonec se klasifikace ustálila v prospěchu i v chování,.
Nevím, co by to změnilo, když by význam známek byl opačný nebo bylo zavedené bodování. Jen to, že by všichni museli hodnocení brát jinak. Stále byste byl vynikající žák nebo špatný žák.
Buďte rád, že se neudělují další známky, jako tomu bylo v minulosti.
Z mravů mohl člověk dostat pět známek (1 = chvalitebné, 2 = uspokojivé, 3 = zákonné, 4 = méně zákonné, 5 = nezákonné). A podobně tomu bylo asi také s pilností: náležitá píle znamenala vlastně dvojku (1 = vytrvalá, 2 = náležitá, 3 = dostatečná, 4 = nestálá, 5 = nepatrná).
http://www.abicko.cz/clanek/precti-si-zabava/12602/historie-znamkovani-240-let-vysvedceni.html
Nebo se přestěhujte jinak, kde mají jiný systém známkování.
U nás pět stupňů od výborné po nedostatečnou. Stejný způsob známkování mají i na Slovensku a v Rakousku. Obvyklejší je ale obrácené pořadí, kde nejlepší je 5 (výborný). Platí například v Rusku nebo Maďarsku.
Šestistupňové hodnocení s nejlepší jedničkou mají německé děti. Podobně šest známek mají například v Bulharsku nebo v Polsku (ale tam mají nejlepší šestku)
Ve většině států se však používá desetistupňové známkování, kde nejlepší je 10. Jen v anglicky mluvících zemích mají na vysvědčení písmena (naše jednička znamená A).
0 Nominace Nahlásit |
Protože takto je nastaveno hodnocení: Jednička, jako pořadí a ne počet bodů.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek