Zjevně proto, že Ježíš jaksi nezapadl do jejich představ o králi Božího království. Čekali vůdce, který je vymaní z nadvlády římanů, ale dočkali se něčeho úplně jiného.
Ortodoxní Židé stále očekávají příchod Mesiáše.
0 Nominace Nahlásit |
„Židé tradičně pokládali Krista za jednoho z mnoha falešných mesiášů – ale díky jeho vlivu za toho nejvíc nebezpečného. Židé nemohou Ježíše přijmout ani jako část Boha, ani jako mesiáše – ten teprve přijde. “
" Židé vyhlíželi obnovu svého království — původní očekávání
bylo převážně politické, že se obrodí ochablá davidovská dynastie,
objeví se nový schopný panovník: Proutek z pařezu Jišaj (11,1), podle
Davidova otce Jišaje.
Aby byl panovník co nejlepší, musí být veden duchem Hospodinovým
(11,2) — obnoví nejen stát jako politickou veličinu, ale i náboženský
život a lidské soužití. Bude spravedlivý a milosrdný, čímž předčí
běžné vladaře. Tento důraz postupně převážil.
Důsledkem jeho vlády bude všeobecný mír, svět prostý nástrah a
nebezpečí. Skoro pohádkově vylíčeno ve verších 6–9, ze slov jasně
dýchá pokoj. Příčina upokojení ale není v lidech, nýbrž v Bohu.
Vláda nastolená v prostředí Božího lidu bude tak atraktivní, že bude
přitahovat i pohanské národy. (11,10)
Tento zaslíbený panovník — obnovitel nese titul mašíjach, mesiáš = pomazaný. Pomazání bylo procedurou ustanovení do funkce — obdoba královské korunovace. Mesiáš = korunovaný, ustanovený, pověřený. Čili ten pravý k tomu, aby zbavil svět zla a prosadil dobro.
Hebrejskému základu mesiáš odpovídá řecké christos, počeštělé kristus. Kristus není jméno, nýbrž mesiášský titul, u křesťanů trvale spojený s Ježíšem.
Židé a křesťané se rozcházejí v názoru, přišel-li již mesiáš. Podle nás je jím Ježíš, podle židů jím není, jelikož svět neobnovil. My spatřujeme Ježíšův obnovitelský zákrok v lásce a usmíření, na nichž spočívá evangelium a jež proměňují život k lepšímu.
Židé a křesťané se shodují, že mesiáš přijde na konci věků a dokoná Boží dílo."
https://katecheze.evangnet.cz/katecheticke-pripravy/cekani-na-prichod-mesiase
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Podle židů je Bůh jediný, nemá žádné syny ani dcery ani jiné
příbuzné. O tom je první a nejdůležitější přikázání
z Desatera:
Nebudeš mít jiné bohy mimo mne.
0 Nominace Nahlásit |
Patrně je Božím záměrem lidi zkoušet. Ježíš, jak píše Roman71,
kromě toho se mesiáš měl narodit v Betlémě a ne přijít z pochybného
Nazareta. A také čekali mesiáše, ale Ježíš mluvil jako ten, kdo má moc,
vydával se za Božíha syna. Tady uspěla jen víra lidí, kteří měli
vnímavé srdce, a to Bohu asi vždy jde. A je asi jedno, jestli jde
o muslima, budhisty, atd. Maria, matka Ježíšova o všem rozvažovala ve
svém srdci. Jak lze rozvažovat srdcem? Samozřejmě i s pomocí rozumu, toho
by si měl člověk taky vážit.
Stejné je to i v dnešní době, v záplavě protichůdných informací,
i cílených, není lehké najít víru. Ale lze to – pokud o to člověk
opravdu stojí, Bůh mu velmi rád pomůže. Ale, jen tak polehku se to
nedává – Ježíš na danou výzvu odpověděl: „Znamení nebude dáno
pokolení tomuto hříšnému,…“ tak nějak. A taky mluvil
v podobenstvích. Takto by se dalo ještě chvíli pokračovat v příkladech
a úvahách …
0 Nominace Nahlásit |
Pro Židy je Ježíš (pokud přiznají že existoval) kacíř co rozdělil Židy. Pokud se nemýlím, tak je pro ně člověk jako syn boží nepřijatelný.
0
před 2248 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4655 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1665 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1431 | |
quentos | 1425 | |
elkon | 1340 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |