Zdravím, chci se zeptat, jakou šanci má člověk dostat se (a udržet se)
na vysoké škole směru IT nebo elektro, když jsem se těmito obory dříve
nezabýval. Můj případ – jsem ve 4. ročníku na dopravní průmyslovce
obor, který studuji mě nebaví, a tak, rád bych podal přihlášky na VŠ a
na mysl mi přišla právě informatika nebo obor elektronika na FEL.
Díky, za radu.
Zajímavá 0 před 1477 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Šanci máš. Ale bude to náročné. I když se ti to možná nezdá, základ je matematika. V informatice je jí opravdu hodně, některé teoretické disciplíny jsou hnusně husté.
0 Nominace Nahlásit |
Jak píše Arne, jen bych doplnil, že nejen informatika, ale elektrotechnika vůbec je prošpikována matematikou. Pokud tam nechceš mít existenční problémy, musíš být v matematice ne jenom dobrý, ale výborný. Jestli jsi na střední v mat. tak za 3, je lépe tam ani nebrat za kliku.
0 Nominace Nahlásit |
Pro oba obory je potřeba mít nějaké znalosti. Není možné jen tak přeskakovat z oboru na obor. Nevím jak v informatice, ale v elektronice by mělo studiu na VŠ předcházet střední elektrotechnické vzdělání. Nelze přeci vletět do oboru, o kterém nic nevíš, jen proto, že tě jiný obor nebaví. Tohle přeci nemůže být uvažování vzdělaného člověka.
0 Nominace Nahlásit |
Nevím jak jseš na tom s tou elektronikou. Žes to nestudoval, by se dalo přejít, dá se doučit i když to nebude úplně jednoduché. Vím že gymnazisti měli s technickými předměty potíže. Průmyslováci zase s matikou. Ale nějaký vztah bys k tomu určitě mít měl. Jinak matika a fyzika jsou pro obor základ.
Bacha, pokud už jseš 4 roky na dopravce, chceš ji vzdát a přejít na něco jiného, s velkou pravděpodobností budeš platit školné pro překročení délky studia.
0 Nominace Nahlásit |
šanci máš přímo úměrnou svému úsilí. VŠ je především o vůli, nikdo tě nebude vodit za ručičku jako doposud na ZŠ či SŠ. Pokud se budeš snažit, tak i přes případný nedostatek talentu, jsi schopný vystudovat prakticky cokoliv. Jen to nesmíš vzdát a musíš se učit.