Avatar uživatele
iwis.oe

Transakce provedená na špatné číslo účtu

chtěla bych se zeptat co mohu v takovém případě dělat? banka již majitele účtu kontaktovala,ten se však neozývá…

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5413 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Miroslavst

Podle toho co jsem o podobné situaci četl, banka vyčerpala veškeré možnosti které má. Kontaktuje, popřípadě vám poskytne údaje o příjemci a tím to pro ni skončí.
Banka nemůže peníze strhnout příjemci zpět. Pokud příjemce, resp. neoprávněný příjemce nereaguje, musíte podat žalobu u soudu na vydání neoprávněně přijatých peněz. Příjemce je povinen na základě rozsudku peníze vydat neboť se jedná o neoprávněný majetkový prospěch.
Nic jiného nelze dělat a doporučuji propříště kontrolovat zadání platby.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Jakub

Žádná banka vám v žádném případě neposkytne informace o majiteli účtu, na který jste platbu poslala.Slušná banka vám zprostředkuje předání žádosti o navrácení platby ,kterou napíšete majiteli účtu č. xxxx. Slušný klient banky vám neoprávněný příjem vrátí po odečtení bankovních poplatků. V krajním případě ,již jen prostřednictvím sou­du.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
noen

Pokud majitel účtu xxx nereaguje na výzvu banky o vratku platby,může banka sama tomu klientovi strhnout platbu zpět (pokud byl účet u stejné banky jako máte svůj účet),ale musí být věrohodně porkázáno,že se jedná o Vaše peníze a že byly chybně přeposlány,nap­ř.chybou banky.Pokud je částka větší jak 5.000,–- podejte trestní oznámení na neznámého pachatele,s tím,že Policie ČR si vyžádá po bance informace o majiteli toho účtu xxx.Vám o něm údaje neposkytně,jednalo by se o porušení §101 o ochraně os.údajů.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek