Odpoveď byla označena jako užitečná
tak zjevná souvislost tam samozřejmě existuje. Propagátoři křesťanství se jistě snaží hadefobii přiživovat jak to jenom jde. Nemyslím si ale že by v tom byli kdovíjak úspěšní – k tomu potřebují skutečně výjimečně psychicky nevyrovnané jedince a těch není zase až tak moc. Spíše než na nějaké fóbii staví na prosté potřebě svést vinu ze sebe a svalit ji na kohokoliv jiného. Z pekla a satana udělali hlavního viníka všeho špatného a to dokonce i toho co oni sami špatně udělají, to přece satan vedl jejich kroky ne oni sami 🙂 … prostě si našli externího neuchopitelného viníka na kterého lze všechno zlé svalit a jeho „odmítnutím“ se všeho zlého pohodlně zbavit – je to pochopitelně čirá bláhová iluze. Přesto zabírá, protože každý chce mít možnost ukázat na univerzálního viníka, hlavně pokud to nemusí být on sám 🙂
Upravil/a: anonym
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ivzez Nahlásit |
Jak jsem si našel, hadefobie je chorobný strach z pekla. Důležité je to slovo CHOROBNÝ. Nevěřící se nad pojmem peklo jen usmívá, věřící má dobrý důvod pekla se obávat, ale nemusí to být chorobný strach.
0 Nominace Nahlásit |
Strach z pekla není hadefobie. Fobie je neopodstatněný strach. Je to strach z toho, co nám nemůže ublížit nebo příliš přehnaný strach z málo nebezpečných věcí.
Peklo ale skutečně existuje a ten, kdo tam skončí, bude věčně zatracen a bude tam neustále mučen.
Pokud jde o odpověď na tvojí otázku, tak věřící netrpí hadefobií, protože je opravdu čeho se obávat. Je to vyznání a vyznání od fobie jde odlišit tak, že lidé trpící fobií mají neopodstatněný strach a je to vždy strach z něčeho konkrétního (např. strach z výšek, strach z pavouků, strach z uzavřených prostor atd.).
0 Nominace Nahlásit |
Myslím si, že bohužel to moc nefunguje. Je to, jako u kuřáka. Ví, že
mu hrozí rakovina, ale dokud není v průšvihu, tak kouří dál. Navíc se
v kostelích o pekle skoro vůbec nemluví. Spíš se s čerty lidé setkají
na Mikuláše. Dokladem toho, že o pekle lidi skoro nepřemýšlí, je možná
i to, že je přijímána pohádková představa čertů, jako správců
pekla.
Řekl bych, že o těchto věcech spíš přemýšlí lidé, kteří provedli
něco velice špatného. Ale i tam možná spíš než úvahy o pekle
převládají myšlenky o sebepřijetí, sebeodpuštění. Takový člověk se
k tomu může postavit třeba jako lotr ukřižovaný po Kristově pravici,
nebo levici.
Křesťanství není primárně o pekle, ale o nebeském království, které
je podle Krista už zde na zemi. Člověk může být pokřtěný, chodit do
kostela, věřit, atd. ale často by jeho řeč při setkání s Ježíšem
vypadala jako Ježíšova řeč o větru se znalcem zákona ale jinak
nechápavým Nikodémem, nebo Ježíšova řeč se ženou u studny o živé
vodě, nebo by Ježíš znovu připomínal různá podobenství, jako
o drahocenné perle, hořčičném zrnku apod. Tedy rozhovor jako
s prvňáčkem.
Pokud se ale člověk více vydá po Kristových šlépějích, objeví se tam
občas velmi palčivě i otazníky kolem pekla. Ne ze strachu o sebe, ale
o své přátele. Současně s dalším problémem, totiž vůbec existenci
věčného trestu nějak uchopit. Jde přece o nevratný roszudek. Přestože
si ho člověk volí sám. Přesto je to tak závažná věc, že to lidský
rozum těžko dokáže uchopit. Jde pravděpodobně o nejtěžší věc
v křesťanství. Zřejmě nezbývá, než se tím nezabývat, nechat to Bohu,
aby člověk nezcvokl.
0 Nominace Nahlásit |
Myslím si, že termín „hadefobie“ =chorobný strach z pekla se přisuzuje spíše muslimům. Věřící vyznávající jiná náboženství mají také zcela jistě obavy, ale ne v takovém rozsahu, jež se přisuzuje hadefobii.
Papež František v údajném rozhovoru:
"29. března 2018 na Zelený čtvrtek vyšel rozhovor papeže Františka
v deníku la Repubblica. Jeho nyní už obvyklý partner Eugenio Scalfari se ho
ptá: »Vy jste se mnou nikdy nehovořil o duších, které zemřely ve
hříchu a odcházejí do pekla, kde za to věčně pykají. Mluvil jste naopak
o dobrých duších, kterým je dovoleno patřit na Boha. Ale co ty zlé duše?
Kde jsou trestány?
František odpověděl takto: »Nebudou trestány, ty, které litují, obdrží od Boha odpuštění a jdou do řad duší, které patří na Boha, ale ty, které nelitují a nemůže jim být odpuštěno, zmizí, Peklo neexistuje, existuje zmizení hříšných duší«."
https://www.euportal.cz/Articles/18898-kacirstvi-papeze-frantiska-peklo-podle-nej-neexistuje.aspx
0 Nominace Nahlásit |
Pro uživatelku Elaela: Stačí mi odpověď sem do diskuze.
Přijde mi nefér napsat z uazvřeného profilu (na zprávu se nedá
odpovědět) a pokud sama nechci lidem umožnit přístup ke svému
obsahu, po nich chtít e-mail.
Když už to Marci vytáhla, je na místě to rozvést. Papež jako soukromá osoba může mít různé názory. Pokud by se mu to ale podařilo vyhlásit ex katedra, jako věroučný prvek, bylo by to dost možná potvrzení jednoho proroctví o počtu papežů a o špatném závěru papežství. Odporuje to totiž Novému i Starému zákonu. Pokud si to ale nechá jako svůj názor, snad se to dá lidsky pochopit. Je to opravdu velmi těžko stravitelná problematika. Bohužel p. František má takových výroků na svém triku víc. A ke vší té smůle je tu situace dvou žijících papežů a podivné shoda okolností v den jeho zvolení.
Papež nikdy není (úplně) soukromá osoba,
proto by měl dobře vážit, co kde řekne.
Jakou shodu okolností míníte?
__
Pokud by to papež František mínil vážně (pokud by to bylo
„oficiální“ stanovisko), byla by to podle mne po Janu Pavlovi II.
první rozumná věc, která z církve zazněla.
Byl zvolen 13.3.2013 a součet čísel tohoto data je též 13.
Osobně ale s podobnými znameními nemám dobrou zkušenost. Matou a mohou
vrhat jiné světlo na člověka, než jaké si zaslouží. Papež František
podle všech dosavadních projevů je silně sociálně cítící a snaží se
prosazovat chudobu v církvi.
annas | 5913 | |
Drap | 4653 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1664 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1431 | |
quentos | 1425 | |
elkon | 1339 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |