Ano, protože...
Někde ano, např. v Ostravě:
Někde učí logické myšlení v souvislosti s výučbou IT. A vzpomněl
jsem si, že tuším Jaroslav Hašek psal o profesorovi, který si způsob
myšlení žáků zapisoval poznámkami hl (hlava logická), hn (hlava
nelogická). Název povídky už nevím, ale byla vtipná, jako všechny
od J.H.
Zdroj: https://www.osu.cz/26193/jak-ucit-kriticke-mysleni-uz-vi-kantori-v-moravskoslezskem-kraji/
Upravil/a: paul1
0 Nominace Nahlásit |
Ano, protože...
Ale samozřejmě, že učí, ovšem není škola, jako škola, a aby se učilo o tom, že „na myšlenkách záleží“, musíš na filosofickou fakultu. 🙂
Na základní škole se to, přirozeně, neučí, protože, pomineme-li první stupeň a čtení a základní počty, na základní škole se nic praktického a potřebného neučí.
K čemu je ti přírodozpyt a šutr obecný a šutr nadobecný? Ty potřebuješ vědět, co lze v přírodě sežrat, a co když si strčíš do huby, tak budeš tuhý, jako žádný druhý. A to se neučí, tedy učí, ale ne pořádně a všecko – není čas.
K čemu je ti chemie a ný, natý, pičitý? Ty potřebuješ vědět, kterou kyselinou rozpustíš vodní šutr v ucpaném záchodě, kolik tam toho dát, jaké to má „vedlejší účinky“, a tak vůbec. Potřebuješ vědět, co to udělá, když s kyselinou tou a tou, či louhem, či něčím podobným uděláš to a to. Praktické věci, a to se v té záplavě nudné theorie ztratí.
K čemu je ti zemězpyt, když ho učí pologramotný idiot, absolvent tělocvičného institutu, jehož jedinou kvalifikací k učení zemězpytu je to, že representoval ČSSR v něčem, a ten zemězpyt se u toho „zfoukne“? K ničemu, samozřejmě! 🙂
K čemu je ti dějeprava, když se učí samé nepodstatné věci: kdy byla ta a ta bitva, kdy byla Zlatá bula Sicilská atp. K čemu ti to je? Stejně nemáš ucelenou představu, využiješ to leda tak v AZ kvizu. Tak? Ztráta času, pokud o to má někdo interess, stejně se tomu musí věnovat v rozsahu, že obsah učiva základní školy „vcucne“ za tři měsíce.
K čemu je ti ars mathematika, když průměrný absolvent si nedokáže spočítat úrok, srážky ze mzdy nebo něco podobného? I tyto stránky to dokazují.
K čemu je ti český jazyk, když průměrný absolvent „stejne pyse pls tady“?
Nebo občanská nauka: to je parodie, to je propaganda theorie.
A tak by šlo pokračovat, donekonečna. 🙂
0
před 740 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jiná odpověď...
Pokud si pedagog troufne něco z vlastní iniciativy, tak možná ano. Muže
mít potom ovšem oplétačky s nadřízeným. Jako nezávislý pozorovatel
sleduju, že žáci, studenti a pedagogický sbor mají víc a víc volného
času. Kvalita výuky klesá, aby i nejslabší ( třeba ani neumí česky)
prolezl. Inkluzivní výuka nezahrnuje pomáhat nejchytřejším, ale
nejslabším. Chytří se potom nudí a jsou bez motivace.
Dcera známé studuje přes Erasmus v Portugalsku. Mají výuku 2 dny
v týdnu, zbylé dny jsou jeden velký mejdan.
Upravil/a: Ametyst
0
před 740 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek