Dobrý den, se zaměstnavatelem jsem z HPP uzavřel nově dohodu o provedené práci, respektivě dvě dohody na dvě různé smlouvy a firmy (jedná se, ovšem o totožnou činnost) z důvodu omezení výdělku u DOP. Hlásí zaměstnavatel na úřad práce nebo někam, že spolu máme uzavřenou dohodu o provedení práce nebo jsem povinnen tuto skutečnost nahlásit já, či není povinnost oznamovat tento pracovní vztah? Nikde se mi nepodařilo tuto informaci dohledat. Děkuji za odpověďi.
Zajímavá 0 před 3230 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Neznám pojem „DOP“ (pouze HPP, DPČ a DPP).
U všech těchto smluv se zaměstnancem má zaměstnavatel povinnost hlásit
(odevzdávat podklady), zejména při vyplácení mzdy minimálně na ČSSZ
(každý měsíc). S tou je elektronicky propojen každý PÚ ......
Vy máte povinnost hlásit PŮ každý pracovně smluvní vztah se
zaměstnavateli.
Doplnění.
Zaměstnavatel (účetní) při DPP s příjmem do 5 000 a do 10 tisíc
(při zaměstnání ID), kdy nevzniká povinnost platit sociální pojištění
za takového zaměstnance – hlásí každého zaměstnance na ČSSZ. Tu
„musí přesvědčit“, že za něj stát nic nedostane (tedy ani FÚ).
Tato doba se totiž započítává do celkové doby zaměstnání.
Nemá žádný vliv na výši důchodu, pro nulový odvod do státní kasy.
Upravil/a: da ny
0 Nominace Nahlásit |
DPP, která nezakládá platbu sociálního pojištění není nikde
hlášena. Pokud je příjem z DPP nad určitou částku, je placeno i SP a
potom je již hlášena.
Co se týče HPP a totožné práce na DPP u stejného zaměstnavatele, tak
toto myslím není povoleno a při případné kontrole bude mít zaměstnavatel
problém.
0
před 3229 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pardón DPP, pokud mám dvě DPP zaměstnavatel nehlásí druhou dohodu nikam dle mého názoru, jelikož sociální je pláceno z firmy na první dohodě a zdravotní si hradím sám, není tak?