jiný názor
Každý si boha představuje jinak.
Moje víra je taková, že existuje nějaká forma vyšší inteligence, která
dala vesmíru řád a zákonitosti, díky kterým tu jsme nakonec i my.
I někteří fyzici původně ateisté, když bádali nad zákonitostmi
přírodních jevů zjišťovali, že vše je tak precizně a detailně
„vymyšleno a nakonfigurováno“, že kdyby se nějaká zákonitost jen
nepatrně pozměnila, zbytek systému ve kterém žijeme by se zhroutil.
Bylo by tedy nemoudré domnívat se, že vše je jen dílem náhody.
Proto věřím, že existuje někdo nebo něco, na koho se můžeš obrátit
když je nejhůře a ty seš v úzkých.
Nejprve však musíš padnout na dno a využít všech svých možností a
schopností. Pokud pak nevíš co dál, můžeš zkusit pokorně požádat
o pomoc …
0 Nominace Nahlásit |
v jiné náboženství
Dalo by se říct v boha, ale nebylo by to přesná a úplné. A ne boha jako individuální bytost, ale jako všudypřítomný aspekt (nejen) reality. De facto čisté/čiré a neohraničené vědomí, trochu popsáno jako „kruh jehož střed je všude a jeho obvod nikde“. Univezsální, božský zdroj/Vědomí – ve všem. Vše mnohé a zároveň Jedno a ničím.
Kompletně (asi) by to zahrnovalo: Polyteismus, panteismus, monismus, pythagoreismus, universální mystika/mysticismus (jako náboženství; jehož vrcholem je osvícení/probuzení, henosis a divinizace, a jeho aspekty v procesu theurgie, theios anér, resp. thaumaturgie/siddhí/iddhí/abhijna). Dále animismus, henoteismus, hylozoismus, panpsychismus, panenteismus, částečný deismus, demiurgismus. Vypadá to, že je toho hodně, ale vlastně je to svým způsobem skoro jedno a též, jen komplexnější.
Upravil/a: Disraeli
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Filip84 Nahlásit |
jsem ateista
Z hlediska křesťanský (tradiční) theologie je otázka nesmyslná: Ješua ben Josef je bůh a člověk zároveň, je celým bohem a celým člověkem (hypostatická unie), nebyl stvořen, byl před počátkem věků a všecko bylo stvořeno skrze něj:
In pricipio erat verbum, et verbum erat apud deum, et deus erat verbum. Hoc erat in principio apud deum. Omnia per ipsum facta sunt: et sine ipso factum est nihil, quod factum est. In ipso vita erat, et vita erat lux hominum: et lux in tenebris lucet, et tenebrae eam non comprehenderunt. (Evangelium secundum Ioannem, caput I, articuli I – V).
Takže si, vlastně, protiřečíš: jestliže věříš v Ješuu, věříš zároveň v Boha, ale souhlasím: z toho, že věříš v Boha nevyplývá, že věříš v Ješuu.
Já víru nerad, to už raději to víno! 👌😎
Zdroj: https://www.drbo.org/lvb/chapter/50001.htm
0 Nominace Nahlásit |
jiný názor
Veřím v Boha jako nejvyšší duchovní bytost. Bůj je jednota, což nelze pochopit našim vnímáním, které je schopno vnímat vše v polaritě.
Co se týká Ježíše, ještě jsem se k tomu nedostal, ale právě nedávno jsem narazil na zdroj, který objasňuje život Ježíše na Zemi a vysvětluje jeho pravý význam
0 Nominace Nahlásit |
jiný názor
V oba, protože věřit jen v jen v Boha nebo jen v Ježíše se vzájemně vylučuje.
Upravil/a: Roman71
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4652 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1663 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1426 | |
quentos | 1424 | |
elkon | 1336 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |