Dobrý den, známá co dělá účetnictví mi říkala, že to musím
vypisovat, při každém výdaji či příjmu z pokladny. Podnikat jsem začala
před půl rokem a prý to musím vypsat zpětně. To pro případnou kontrolu
nestačí, že dávám zákaznímků paragony? A při placení faktur
nestačí, že mi potvrzení vypíše pošťák, to opravdu musím vypisovat ppd
a Vpd? Mě to přijde jako hovadina a zbytečnost, abych si sama sobě
potvrzovala, že jsem peníze přijala a vydala. (v počítači si vedu
daňovou evidenci taky) Na www.jakpodnikat.cz píší: „doklady je třeba číslovat
(to dělám). Můžeme vydávat anonymní doklady nebo ppd na jméno zákazníka
(vydávám klasický paragony) Originál dáme zákazníkovi, kopii si
necháme.“ Nezmiňují se tam, že k paragonům ještě musím vypsat ppd
(nebo k fakturám vpd) jak to tvrdí moje známá. Díky za radu.
Doplňuji:
Takže bohužel, z vašich odpovědí jsem zmatená. Nevím kdo má pravdu a
kdo ne, každopádně díky za snahu.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Upravil/a: martinacek
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? kropitko, panenka, hanny 2, tom004 před 5018 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Účetnictví má jasná pravidla a předpisy,která musíte dodržovat. Jinak máte problémy,nejen s FÚ.
0 Nominace Nahlásit |
Šmarjá,co to tady pletete. Tazateli, vy nevedete účetnictví ale daňovou evidenci a tedy žádné příjmové ani výdajové doklady vypisovat nemusíte!!!!
Pro ty ostatní:
Předpis pro jednoduché účetnictví platil pro jednoduché účetnictví, které již je několik let zrušeno. Tam tato povinnost byla, ale pro daňovou evidenci již není.
Předpis pro účetnictví (dříve podvojné účetnictví) tuto povinnost
samozřejmě ukládá, ale zase se jedná se pouze o účetnictví, nikoliv
daňovou evidenci, nepleťte to dohromady.
Doplňuji:
Chápu, že jste zmatená, ale já se narozdíl od ostatních odpovídajících
touto činností živím celkem úspěšně již 15 let. Když byla povinnost
vypisování dokladů zmizela, oddechla jsem si, protože to byla pakárna.
Jestliže to někdo stále dobrovolně dělá, pak má asi málo práce. Jinak
minulý rok mi kontroloval FÚ klienta s daňovou evidencí k úplně
spokojenosti a bez VP dokladů.
Tato informace je asi tak na 500%. Třeba vaše sdělení odradí některé
jedince, aby neodpovídali na věci, o kterých nic netuší.
A jinak vám poradím jednu věc, když tápete, zeptejte se vaší paní účetní podle jakého zákona či předpisu toto po vás vyžaduje. To je úplně ta nejjednodušší věc 🙂
Upravil/a: Jambalaya
3Kdo udělil odpovědi palec? kropitko, Miroslavst, GM
před 5019 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokladní doklady vyplňovat nemusíte. Musíte ale vést daňovou evidenci (peněžní deník), kde se na každém řádku musíte odkázat na číslo dokladu, z kterého pohyb peněz vzniknul. Můžete si to udělat jak chcete, je ale praktické mít prvotní doklady svázané s peněžním deníkem pomocí pokladních dokladů s vlastní číselnou řadou. Dobře se pak po čase doklady dohledávají a je možné na několik peněžních operací, např. ve vašem případě paragonů, vyplnit jeden pokladní doklad.
0 Nominace Nahlásit |
Výdajové a příjmové doklady být v účetnictví musí.
Osobně je vypisuji zpětně najednou.
Dávejte si pozor na formu dokladů . Některé jsou univerzální
příjmové i výdajové.
Je to nich obojí napsáno. A to neplatící musí být škrtnuto !
Pravdu bude mít zřejmě Jambalaya. Vypadá to že to dělá
profesionálně. Já si dělám účetnictví již dvacet let a jestli se to
změnilo nebo ne, jsem jaksi nezkoumal, ono mě to nezabije. Každopádně
Finanční úřád nic nenamítal a několikrát to byl jediný doklad, když
údaje z paragonu za materiál vydané v obchoďáku zmizely !! Nyní je
kopíruji.
Navíc co projde u jednoho Finačního úřadu nemusí projít u druhého.
0 Nominace Nahlásit |
V jednoduchém účetnictví vypisovat musíte,také to tak už dlouho dělám!
0
před 5019 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud jste fyzická osoba podnikající na ŽL s ročním obratem nižším jak 25mil a nejste zapsaná v obchodní rejstříku, stačí vám vest tzv. daňovou evidenci ( příjmy, výdaje; údaje o majetku a závazcích podnikatele.)
Jde o to, že účetní doklady lze považovat za platné, pouze tehdy, když obsahují všechny údaje o obou stranách zainteresovaných do obchodu. Zákon nijak nestanovuje, zda to musí být právě předtištěné Výdajové či příjmové doklady, takže můžete z druhé strany paragonu bouchnout své razítko ( pokud má všechny náležitosti) – podepsat se a je hotovo.
Předtištěné doklady se používájí více méně pro přehlednost. A také tehdy pokud provádíte stejnou učetní operaci víckrát, potom lze celkové výdaje sečíst na jeden doklad a připnout je k paragonům.
Je to papír pro papír, ale bohužel žijeme v kocourkově:-(
0
před 5019 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek